Αυτός είναι ο τρόπος για το σωστό πέταγμα χαρταετού

Αυτός είναι ο τρόπος για το σωστό πέταγμα χαρταετού

Αυτός είναι ο τρόπος για το σωστό πέταγμα χαρταετού

Φορτώστε τον χαρταετό σας και πάρτε τα βουνά…

Του Μπάμπη Γιαννακίδη

Καθαρά Δευτέρα λοιπόν και στα περισσότερα πορτ μπαγκάζ των αυτοκινήτων έχει τρυπώσει κάποιος χαρταετός, “μεγαλωμένος” με τη φιλοδοξία να πετάξει ψηλά, ψηλότερα από τους άλλους…

“Για να χαρούμε το πέταγμα χαρταετού επιλέγουμε μέρη όπου σχηματίζονται ρεύματα αέρος. Αετός χωρίς αέρα δεν πετάει ακόμη κι αν είναι καλοζυγιασμένος…” τονίζει μιλώντας στο “ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ” ο Κωστής Καρανικόλας, ο άνθρωπος που για περισσότερες από τρεις δεκαετίας κατασκευάζει χειροποίητους χαρταετούς, στο εργαστήριό του στη Θεσσαλονίκη. Ο ίδιος, 65 χρονών σήμερα, εξακολουθεί να απολαμβάνει το πέταγμα χαρταετού, παρόλο που η καθημερινότητά του συνδέθηκε επί τόσα χρόνια με την κατασκευή τους.

Πέρσι, όπως και φέτος όλα συνηγορούσαν πως θα επικρατούσαν καλές καιρικές συνθήκες κατά το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας. Αυτό αποτυπώθηκε στις παραγγελίες που δέχτηκε η βιοτεχνία του Κωστή Καρανικόλα, μία από τις ελάχιστες, αν όχι η μοναδική, στη Βόρεια Ελλάδα και μία από τις συνολικά 4-5 στη χώρα.

Με παραγγελίες που φέτος άγγιξαν τις 50.000 ο κ.Καρανικόλας χαρακτηρίζει “καλή” τη χρονιά αν και όπως λέει, υπήρξαν και καλύτερες. Αναφέρεται σε χρονιές πριν από το 2008 όταν οι ετήσιες παραγγελίες έφθαναν τους 80.000 χαρταετούς. Μεσολάβησε η εφταετία 2009-2016 κατά την οποία η ζήτηση περιορίστηκε σημαντικά. Διευκρινίζει πως αυτό δεν έγινε λόγω οικονομικής κρίσης αλλά γιατί επί εφτά συνεχόμενα χρόνια είχαμε άσχημο καιρό την Καθαρά Δευτέρα.

Οι ΄Ελληνες αγαπούν τον εγχώριο παραδοσιακό χαρταετό

Στη χώρα μας τη μεγαλύτερη ζήτηση έχει ο παραδοσιακός χειροποίητος αετός των χρωμάτων, αυτός με τις έξι πλευρές, λέει ο κ.Καρανικόλας και υποστηρίζει πως “είναι ένα προϊόν για το οποίο οι Κινέζοι προσπάθησαν αλλά δεν κατάφεραν να μας πάρουν την αγορά”. Σε ό,τι αφορά το μέγεθος εξηγεί πως οι περισσότεροι ζητούν χαρταετούς των 75 εκατοστών, των 85 εκατοστών και του 1 μέτρου κι αυτό γιατί λόγω μεγέθους χωρούν σε όλα τα πορτ μπαγκάζ. Για δε το κόστος σημειώνει πως η τιμή λιανικής για χειροποίητους χαρταετούς κυμαίνονται από 5 έως 10 ευρώ.

Ο σωστός χαρταετός

Ο σωστός χαρταετός πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο ελαφρύς. Σήμερα τα καλάμια έχουν αντικατασταθεί από πηχάκια. Όμως και τα πηχάκια πρέπει να έχουν κάποια χαρακτηριστικά, τονίζει ο κ.Καρανικόλας αναφέροντας ότι πρέπει να είναι λεπτά και συμπαγή:  Λεπτά για να είναι ελαφριά και συμπαγή για να μη σπάνε. Ο παραδοσιακός χαρταετός κατασκευαζόταν από χαρτί, ωστόσο σήμερα, λόγω βάρους, υπερτερεί το πλαστικό, το οποίο είναι μεν αντι-οικολογικό, είναι όμως πολύ πιο ελαφρύ και βολικό. Σημαντικό ρόλο για έναν επιτυχημένο χαρταετό παίζουν τα σωστά ζύγια και η σωστή ουρά. Όσοι θέλουν να κατασκευάσουν μόνοι τους χαρταετό, μπορούν να ακολουθήσουν τις οδηγίες του κ.Καρανικόλα στην ιστοσελίδα www.hartaetos.gr.

1

Η ιστορία του χαρταετού εν συντομία

Η ιστορία του χαρταετού ξεκινά από τα προχριστιανικά χρόνια, πιθανότατα (σύμφωνα με τη Βικιπαίδεια), από την Κίνα για να ταξιδέψει στη συνέχεια και σε άλλες χώρες, όπως Ιαπωνία, Κορέα, Ινδία κ.α. Οι πρώτοι χαρταετοί δεν ήταν από… χαρτί αλλά από μετάξι και δεν ήταν εξάγωνοι, όπως οι ελληνικοί αλλά είχαν (και έχουν μέχρι σήμερα) μορφή δράκου. Στην Ευρώπη πρωτοήρθαν στο τέλος του 14ου αρχές του 15ου αιώνα, από εξερευνητές που ταξίδεψαν στις χώρες της Ασίας. Στα χρόνια που κύλισαν χαρταετοί “πέταξαν” σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Συνδέθηκαν με τα τοπικά έθιμα χωρών αποκτώντας ποικίλα χαρακτηριστικά, τόσο ως προς την κατασκευή τους, όσο και ως προς τον συμβολισμό του πετάγματός τους στον ουρανό…

Πηγή:praktoreiomagazine.tumblr.com

Share.

Αφήστε το σχόλιο σας