Βάλε το μικρό σου νωρίς για ύπνο! Οι επιστήμονες είναι με το μέρος σου!

Βάλε το μικρό σου νωρίς για ύπνο! Οι επιστήμονες είναι με το μέρος σου!

Βάλε το μικρό σου νωρίς για ύπνο! Οι επιστήμονες είναι με το μέρος σου!

Θυμάσαι πώς ήταν εκείνο το βραδάκι που κατάφερες όλως τυχαίως να βάλεις τα μικρά σου για ύπνο από νωρίς και κάθισες με το σύντροφό σου στον καναπέ, απολαμβάνοντας μια ταινία στην τηλεόραση, τρώγοντας popcorn; Μήπως τις επόμενες ημέρες ένιωσες και λίγες τύψεις, που μετά από μια ημέρα γεμάτη υποχρεώσεις, τρέξιμο και ελάχιστο χρόνο στο σπίτι, επέλεξες να κάνεις κάτι για τον εαυτό σου και δεν πέρασες περισσότερη ώρα με τα παιδιά; Να μην νιώθεις καμία ενοχή, γιατί αν μη τι άλλο έκανες ένα δώρο στα μικρά -και όχι μόνο στον εαυτό σου!- που από εδώ και πέρα αξίζει να βάλεις στη ρουτίνα σας! Βλέπεις, σύμφωνα με πολλαπλές έρευνες που έχουν διενεργηθεί με σκοπό να μελετήσουν τα μοτίβα ύπνου των παιδιών και τα οφέλη στη σωματική και πνευματική ανάπτυξή τους, τα παιδιά που κοιμούνται νωρίτερα το βράδυ είναι σίγουρα πιο… ευτυχισμένα!

Οι έρευνες που έχουν κατά καιρούς καταπιαστεί με τη συγκεκριμένη θεματική προέρχονται από επιστημονικές ομάδες του Πανεπιστημίου Columbia, από το Παιδιατρικό Τμήμα του Πανεπιστημίου της Virginia, το Τμήμα Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Saint Joseph’s και το Τμήμα Ψυχιατρικής της Ιατρικής Σχολής Gachon στην Κορέα. Όλες οι παραπάνω μελέτες καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα: όταν τα παιδιά κοιμούνται νωρίς το βράδυ ωφελούνται σε σωματικό, συναισθηματικό και γνωστικό επίπεδο σχετικά με την ανάπτυξή του! Ανεξαρτήτως ηλικιακού φάσματος, όταν τα παιδιά πέφτουν για ύπνο αργά και έχουν μάλιστα παρόντες τους γονείς τους (co-sleeping) έχουν τα σημαντικότερες αρνητικές επιπτώσεις στα μοτίβα ύπνου που έχουν καταγραφεί παγκοσμίως. Είτε δυσκολεύονται να αποκοιμηθούν, είτε παρουσιάζουν διακεκομμένο ύπνο, έως και υπνοβασία, πάντως τα αρνητικά αποτελέσματα είναι εμφανή.

Επιπλέον, όπως ήδη γνωρίζεις, αλλά επιβεβαιώνεται από τις εκτεταμένες έρευνες, τα παιδιά από τριών ετών και πάνω, που δεν έχουν σταθερό και καθορισμένο πρόγραμμα ύπνου, έχουν και τις μεγαλύτερες δυσκολίες στο να αποκοιμηθούν, αλλά και να ξεκουραστούν και να συγκεντρωθούν. Τέλος, τα νήπια που πέφτουν για ύπνο πριν τις 12:00 κάθε βράδυ, κοιμούνται συνολικά 78 λεπτά περισσότερο σε σχέση με εκείνα που ξαπλώνουν για ύπνο αργότερα.

Τελικά, μάλλον αυτή η βραδιά με ταινίες στον καναπέ ήταν η καλύτερη ιδέα που είχες!

Πηγή:  tlife.gr

Share.

Αφήστε το σχόλιο σας