Διαγωνισμός αντιλογιών για μαθητές της Στ’ δημοτικού

Διαγωνισμός αντιλογιών για μαθητές της Στ’ δημοτικού

Διαγωνισμός αντιλογιών για μαθητές της Στ’ δημοτικού

Το πρόγραμμα μυεί τους μαθητές στον κόσμο των λογικών επιχειρημάτων και των κανόνων του διαλόγου, από την τελευταία τάξη του Δημοτικού.

Επιχειρήματα αντί του εκνευρισμού και της δυνατής φωνής. Σκέψη και συγκέντρωση αντί του παρορμητισμού και της έντασης. Σεβασμός και ευγένεια αντί για προσβολές και χειρονομίες. Έτσι είναι ή έτσι θα έπρεπε να είναι;

«Αντιλογίες» είναι η ονομασία του εκπαιδευτικού προγράμματος της Ελληνογερμανικής Αγωγής, που μυεί τους μαθητές στον κόσμο των λογικών επιχειρημάτων και των κανόνων του διαλόγου, από την τελευταία τάξη του Δημοτικού.

Η φιλόδοξη αυτή προσπάθεια, που ξεκινάει για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε παιδιά του Δημοτικού, θα παρουσιαστεί στις 21 Οκτωβρίου στο Συνέδριο Open Classroom 2017, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις της Ελληνογερμανικής Αγωγής.
Στο πλαίσιο του συνεδρίου διοργανώνεται «Διαγωνισμός Αντιλογιών» για μαθητές και μαθήτριες και μάλιστα της ΣΤ’ Δημοτικού.

Ο διαγωνισμός εντάσσεται στο πρόγραμμα Open Schools Open Societies και διοργανώνεται από την Ελληνογερμανική Αγωγή σε συνεργασία με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (τομέας Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής Ψυχολογίας) και τη Σχολική Σύμβουλο της 53ης Περιφέρειας Ανατολικής Αττικής υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Στον διαγωνισμό, μαθητές και μαθήτριες θα δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους στην εύρεση επιχειρημάτων, στην αντιπαράθεση απόψεων πάνω σε διάφορες θεματικές ενότητες και στην τήρηση κανόνων διαλόγου.

Η προετοιμασία των μαθητών προϋποθέτει την ενημέρωση για τα θέματα που καλούνται να πραγματευτούν και να συζητήσουν, τη μελέτη και την επιστημονική διερεύνηση. Ο επιστημονικός τρόπος σκέψης αλλά και οι δεξιότητες επιστημονικής έρευνας είναι και αυτά μερικά από τα όπλα των παιδιών στον αγώνα λόγων.

Η ομαδική εργασία επίσης, η δεξιότητα της συνεργασίας, η ανάλυση και η σύνθεση απόψεων, όπως και η ικανότητα του μαθητή να στέκεται μπροστά σε κοινό και να παρουσιάζει τη θέση του με σεβασμό και ευπρέπεια είναι εργαλεία πολύτιμα όχι μόνο για τη ζωή των αυριανών πολιτών αλλά και για την ίδια τη δημοκρατία.

Οπως επισημαίνεται: «Πόσες φορές δεν ερχόμαστε όλοι καθημερινά αντιμέτωποι με την εικόνα ανθρώπων γύρω μας που τσακώνονται, φωνάζουν, νευριάζουν και δεν μπορούν με ηρεμία να διαχειριστούν τη συζήτηση, τη διαφορετική άποψη, τη διαφωνία ή ακόμα και την παρεξήγηση;

Στο δρόμο, στα σπίτια, στα γραφεία, στις υπηρεσίες, στις συζητήσεις που γίνονται στην τηλεόραση ακόμα και στο δημόσιο διάλογο έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε ανθρώπους να ωρύονται, να βγαίνουν εκτός εαυτού, να προσπαθούν να επιβάλουν την άποψή τους χρησιμοποιώντας την ένταση της φωνής, το θυμό και τα νεύρα.

Σαν να υπάρχει μία αόρατη και κοινά αποδεκτή συνθήκη ότι όσο πιο δυνατή είναι η φωνή, όσο πιο μεγάλος ο θυμός και πιο θεαματική η έκρηξη τόσο μεγαλύτερη η ορθότητα της άποψης και η διεκδίκηση της αλήθειας. Είναι γεγονός ότι δεν ξέρουμε να συζητάμε, δεν έχουμε μάθει να ακούμε ουσιαστικά αυτόν που έχουμε απέναντί μας. Δεν σεβόμαστε τον συνομιλητή μας, τον διακόπτουμε χωρίς να του επιτρέπουμε να ολοκληρώσει τη σκέψη του».

Κατά την πρώτη χρονιά υλοποίησης του διαγωνισμού (σχολικό έτος 2017-18) που είναι και η πιλοτική φάση, θα συμμετάσχουν εκπαιδευτικοί και μαθητές από 10 σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της 53ης Περιφέρειας Ανατολικής Αττικής. Τον Μάιο του 2018 θα οργανωθεί ημερίδα με θέμα τις αντιλογίες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Εκεί θα γίνει και η βράβευση των μαθητών που διακρίθηκαν στον «Διαγωνισμό Αντιλογιών» της πρώτης αυτής σχολικής χρονιάς. Στόχος είναι να βρει η προσπάθεια αυτή ανταπόκριση, να αποκτήσει μία πανελλήνια εμβέλεια, ώστε να ωφεληθούν όλα τα παιδιά, να ανοίξουν το παράθυρό τους στον κόσμο, να μάθουν ότι κάθε λόγος έχει και τον αντίλογό του και να πάψουν να διεκδικούν για τον εαυτό τους μόνο την πρωτοκαθεδρία ή την αποκλειστικότητα στην αλήθεια.

 ΠΗΓΗ: protothema.gr

Share.

Αφήστε το σχόλιο σας

loading...

Τα σχόλια έχουν απενεργοποιηθεί.