Ας μιλήσουμε για τη δυσπραξία…

 
– Είναι το παιδί σας κάπως αδέξιο;
– Δυσκολεύεται με το ντύσιμο, τα κουμπιά, τα κορδόνια του;
 – Δυσκολεύεται στις κινήσεις;
– Είναι διστακτικό στο παιχνίδι;
– Χρειάζεται πολύ χρόνο για να ολοκληρώσει κάτι;
 
Ας μιλήσουμε για τη δυσπραξία…
Η δυσπραξία αφορά τον ανώριμο τρόπο διαχείρησης πληροφοριών από τον εγκέφαλο. Οι πληροφορίες σχετίζονται με την κίνηση και πιο συγκεκριμένα με τον προγραμματισμό όσων θέλουμε να κάνουμε. Παράλληλα, η δυσπραξία συνδέεται συχνά με δυσκολίες στην αντίληψη, τη σκέψη και το λόγο.
Παρατηρώντας ένα παιδί με δυσπραξία, είναι σημαντικό να επικεντρωθούμε σε 6 τομείς:
Αδρή Κίνηση
– χρειάζεται περισσότερη βοήθεια στο προαύλιο
– σκοντάφτει ή πέφτει
  δυσκολία σε :
– ισορροπία
– σκάλες
– αθλήματα
– ποδήλατο, πατίνι
– τρέξιμο, κουτσό, πηδηματάκια
– πιάσιμο και πέταγμα μπάλας
– συνεργασία των δυο πλευρών του σώματος
 
Λεπτή Κίνηση
– κακή θέση όταν κάθεται (χύνεται)
– αδέξιος με κάρτες, ξυλαράκια
– αδέξιο κράτημα μολυβιού
– άσχημος / κοπιαστικός γραφικός χαρακτήρας
– δυσκολία χειρισμού ταινίας, συραπτικού και κόλλας
Παιχνίδι
– διστακτικός να παίξει ομαδικά παιχνίδια
– επανάληψη συγκεκριμένου παιχνιδιού που γνωρίζει
– προτίμηση στατικού παιχνιδιού ή φανταστικού παχνιδιού
– περιορισμένο παιχνίδι σχήματος (ρίχνω, χτυπάω κλπ)
Σχολικό Πλαίσιο
– διατήρηση ρουτίνας
  δυσκολία σε
– σύνθετες εντολές
– ανεξάρτητο πρόγραμμα
– θυμάται κανόνες
– χρειάζεται χρόνο να γράψει
– χρειάζεται χρόνο να φτιάξει τη τσάντα του
– μαθαίνει πιο αποτελεσματικά βήμα βήμα
– δυσκολία προσανατολισμού σε πολυπληθείς χώρους
Οργάνωση
– δυσκολία διαχείρησης χρόνου
– χάνεται στη μέση της δραστηριότητας
– προτίμηση σε ρουτίνα
– προτίμηση ακολουθίας βημάτων ένα-ένα
Αυτο-εξυπηρέτηση
– ακατάστατο φαγητό
  δυσκολία σε
– ντύσιμο
– γδύσιμο
– κουμπιά
– κορδόνια
– πλύσιμο χεριών
 
mirkiagkalia.blogspot.gr