Δείτε τα τέσσερα ελληνικά σχολεία που διέπρεψαν στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό κόμικ

Διέπρεψαν τέσσερα ελληνικά σχολεία στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό κόμικ και εντυπωσίασαν με τις ξεχωριστές συμμετοχές τους με θέμα «Δημοκρατία και Ανθρώπινα Δικαιώματα στο Σχολείο». Τα σχολεία κατέκτησαν την πρώτη, την τρίτη, την τέταρτη και τη δέκατη θέση, ενώ εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι μεταξύ των νικηφόρων ελληνικών συμμετοχών βρίσκεται και δημιουργία παιδιών νηπιαγωγείου, το μοναδικό έργο πεντάχρονων παιδιών που κατάφερε να προκριθεί στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού!

Αρχικά η αρμόδια επιτροπή ενέταξε τα τέσσερα αυτά κόμικ μέσα στις 34 καλύτερες συμμετοχές επί συνόλου 332 και στη συνέχεια, μέσα από δημόσια ψηφοφορία μέσω διαδικτύου, προκρίθηκαν στις δέκα καλύτερες συμμετοχές!

Μάλιστα η δεκάδα που ξεχώρισε στον διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Συμβουλίου της Ευρώπης θα αποτελέσει πηγή έμπνευσης και θα συμπεριληφθεί σε ταινίες μικρού μήκους και κινουμένων εικόνων στο συγκεκριμένο θέμα. Οπότε, έπεται συνέχεια…

ΕΠ.ΑΛ. Κρυονερίου

Λιτό, ευρηματικό και πολύ συμβολικό, το κόμικ του ΕΠ.ΑΛ. Κρυονερίου Δήμου Διονύσου σάρωσε τις ψήφους και πήρε την πρωτιά. «Για εμάς τους εκπαιδευτικούς η χαρά για τη διάκριση είναι μεγάλη, γιατί νιώθουμε υπερήφανοι για τη σημαντική επιτυχία των παιδιών μας, αλλά και γιατί θεωρούμε ότι η πρωτιά σε έναν καλλιτεχνικό διαγωνισμό με πολιτικό θέμα αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία προερχόμενη από έναν μαθητή της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, λόγω του μηνύματος που μεταφέρει» τόνισε στην «Espresso της Κυριακής» η καθηγήτρια Πληροφορικής του ΕΠ.ΑΛ. Ιωάννα Συμεωνίδου, εξηγώντας ότι το σχολείο υπέβαλε πέντε συμμετοχές, από τέσσερις μαθητές όλων των τάξεων και διάφορων ειδικοτήτων.

«Ολα τα έργα ήταν προϊόντα αποκλειστικά της δημιουργικότητας και της φαντασίας των παιδιών, από τη σύλληψη της ιδέας μέχρι την τελική δημιουργία των σχεδίων και τη συγγραφή των κειμένων. Δεν υπήρξε κατεύθυνση ή επέμβαση από τους καθηγητές, πέρα από συμβουλές για την καλύτερη μετάφραση κάποιων κειμένων στην αγγλική γλώσσα».

Οταν στο σχολείο έφτασε το email από τους διοργανωτές που ενημέρωνε ότι δύο από τους μαθητές βρίσκονταν στη λίστα των 34 έργων που προκρίθηκαν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, ο ενθουσιασμός ήταν μεγάλος. «Πρόκειται για τα έργα του Τάσου Καραμίντζα από τη Β’ τάξη του Τομέα Πληροφορικής και του Νίκου Κοτροκόη από την Α’ τάξη και τον Κύκλο Επιλογής Τεχνολογικών Εφαρμογών. Μετά την ηλεκτρονική ψηφοφορία είδαμε το κόμικ του Τάσου να βρίσκεται στην πρώτη θέση και του Νίκου στη 13η, μια ανάσα από την πρόκριση στη δεκάδα!»

Γυμνάσιο Επανομής

Τα κορίτσια που δημιούργησαν το κόμικ του Γυμνασίου Επανομής Θεσσαλονίκης είναι περήφανα για την κατάκτηση της τρίτης θέσης στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό, όπως επίσης και οι συμμαθητές τους, που φρόντισαν βεβαίως να το ψηφίσουν. «Στην ομάδα δημιουργίας συμμετείχαν τέσσερις μαθήτριες της Γ’ τάξης, υπό την επίβλεψη των καθηγητών της Πληροφορικής και των Καλλιτεχνικών» λέει ο υποδιευθυντής του σχολείου Σπύρος Γκαλένης. «Οπως όλα τα σχολεία έχουμε κι εμείς περιστατικά λεκτικής βίας κι όχι μόνο. Κι έχουμε κάνει κάποιες ενέργειες γι’ αυτό.

Το γυμνάσιό μας ήθελε να λάβει μέρος σε έναν διαγωνισμό για να δείξει ότι τα παιδιά κατανοούν πολλά πράγματα και πως κάποιοι διαγωνισμοί μπορεί έχουν αντίκτυπο στη σχολική κοινότητα. Τώρα αναμένουμε την ταινία μικρού μήκους που θα γίνει το κόμικ».

Τα… νήπια

Το ψηφιακό κόμικ των παιδιών του 4ου Νηπιαγωγείου Πειραιά είναι το μοναδικό έργο ευρωπαϊκού νηπιαγωγείου ανάμεσα στους 34 φιναλίστ κατακτώντας μάλιστα την τέταρτη θέση. «Ηταν συνεργατικό το project, καθώς το κόμικ το φτιάξαμε και το στείλαμε στον διαγωνισμό μαζί με το νηπιαγωγείο Ανάληψης Λαγκαδά. Καταφέραμε μάλιστα να συνεργαστούμε εξ αποστάσεως! Οι έννοιες της δημοκρατίας και των ανθρώπινων δικαιωμάτων είναι από τα βασικά θέματα που επεξεργαζόμαστε στο νηπιαγωγείο, κυρίως λόγω και της σύνθεσης του μαθητικού πληθυσμού τα τελευταία χρόνια, δηλαδή της πολυπολιτισμικότητας» τόνισε στην «Espresso της Κυριακής» η νηπιαγωγός του 4ου νηπιαγωγείου Πειραιά και υποψήφια διδάκτωρ στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Κυριακή Μέλλιου. Οπως εξήγησε η ειδικός, βασικός στόχος της εκπαίδευσης του νηπιαγωγείου είναι τα παιδιά να αναπτύσσουν δημοκρατικές συνήθειες και σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, που θα στηρίξουν και τη μετέπειτα ζωή τους:

«Το κόμικ πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το νηπιαγωγείο Ανάληψης και τη νηπιαγωγό τους, υποψήφια διδάκτωρ στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Αννα Μουταφίδου. Τα παιδιά επεξεργάστηκαν ομαδικά ένα καρέ το οποίο αφορούσε μία καταγραφή ενός περιστατικού που δεν αποτελεί κομμάτι μιας δημοκρατικής συμπεριφοράς και στη συνέχεια πρόσθεσαν τα δικά τους στοιχεία, έτσι όπως καταγράφηκαν από τη σκέψη τους. Προσπάθησαν ουσιαστικά να δώσουν μία επίλυση προβλήματος στο θέμα που έχει προκύψει. Στο ένα καρέ τα παιδιά έχουν κόψει εφημερίδες κι έχουν φτιάξει κάποιον να χτυπάει κάποιον άλλον, ενώ στο επόμενο καρέ τού προσφέρει μια καρδιά.

Θεωρώ πως ήταν μία εξαιρετικά δημιουργική εργασία, δεδομένου ότι έγινε από πεντάχρονα. Είμαστε ευχαριστημένοι όχι μόνο για την κατάκτηση της τέταρτης θέσης, αλλά κυρίως για τα συναισθήματα που αναπτύχθηκαν στα παιδιά και της συνεργασίας, τα οποία επιβεβαιώνουν και το τελικό αποτέλεσμα που αποτυπώνεται στο έργο».

6ο γυμνάσιο Ηρακλείου

Η ομάδα των καθηγητριών Μαρίας Φίλη και Αννας Σφακιανάκη και των μαθητριών Νικολέτας Πιτσιδιανάκη και Μαρίας Τυλιανάκη μπήκε με το έργο της στην ευρωπαϊκή δεκάδα κερδίζοντας τη δέκατη θέση, συνδυάζοντας τη σχολική βία με την έννοια της δημοκρατίας και τον θεμελιωτή της Κλεισθένη. Ενα δύσκολο εγχείρημα που πέτυχε τον στόχο του. «Θέλαμε να εκφράσουμε τις σκέψεις μας σχετικά με τα περιστατικά λεκτικής βίας που συμβαίνουν στο ίδιο το σχολείο μας» εξήγησε μιλώντας στην «Espresso της Κυριακής» η Μαρία Φίλη:

«Η δημιουργία μας επικεντρώθηκε στις ανθρώπινες αξίες και στη δημοκρατία στα σχολεία. Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με την κατάκτηση της δέκατης θέσης». Οπως τονίζει η δημιουργική ομάδα, τα περιστατικά λεκτικής βίας δείχνουν την έλλειψη σεβασμού κάποιων παιδιών απέναντι σε συμμαθητές τους που έχουν διαφορετικά γνωρίσματα από τους ίδιους.

«Σε μια κοινωνία πολυπολιτισμικότητας και πλουραλισμού απόψεων, η αποδοχή της προσωπικότητας του κάθε μαθητή οδηγεί σε εμπλουτισμό της σχολικής ζωής. Η ίση αντιμετώπιση του διαφορετικού που έχουμε ή κρύβουμε όλοι μέσα μας αποτελεί συχνά ζητούμενο στις καθημερινές μας συναναστροφές. Οι λέξεις πονάνε περισσότερο από τις πράξεις, περιθωριοποιούν, προσβάλλουν, στιγματίζουν, ταπεινώνουν. Οταν ο θύτης στερεί από το θύμα το δικαίωμα στη διατύπωση της διαφορετικής άποψης, το θύμα αποσύρεται ντροπιασμένο, ηττημένο. Ωστόσο, η παρέμβαση των φίλων που προσωποποιούν την ισονομία, την ισηγορία, την ισοκρατία – κανόνες του Κλεισθένη, 507 π.Χ.- μεταμορφώνουν το σκηνικό του σχολείου και οδηγούν στη λύτρωση τον μικρό έγχρωμο μαθητή».

Espressonews.gr

Aν σας άρεσε το άρθρο,πατήστε Share… και μοιραστείτε το με τους φίλους σας!