Δυσγραφία ή κακογραφία; Κατανοήστε τις διαφορές !

Η δυσγραφία εκδηλώνεται ως δυσκολία του παιδιού να παράγει αναγνώσιμη γραφή με το χέρι.

Είναι μαθησιακή δυσκολία και μπορεί να απαντάται μόνη της ή να συνυπάρχει με άλλες μαθησιακές δυσκολίες. Οι μαθητές με δυσγραφία παρουσιάζουν τα εξής συμπτώματα:

Η κακογραφία ΔΕΝ αποτελεί μαθησιακή δυσκολία. Είναι απλώς η κακή, πρόχειρη και γρήγορη γραφή. Συνήθως, ο μαθητής που κάνει δυσανάγνωστα γράμματα δεν διορθώθηκε από τον εκπαιδευτικό ή τους γονείς κατά τα πρώτα μαθητικά του χρόνια. Τα χαρακτηριστικά ενός μαθητή με κακογραφία είναι τα εξής:

Τόσο η δυσγραφία όσο και η κακογραφία μπορούν να διορθωθούν με την κατάλληλη εκπαίδευση. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η δυσγραφία ως μαθησιακή δυσκολία θα ακολουθεί το παιδί για όλη του τη ζωή, δεν είναι δηλαδή ιάσιμη. Μπορεί, ωστόσο, με τη σωστή και κατάλληλη εκπαίδευση να αξιοποιηθεί το μέγιστο των δυνατοτήτων του παιδιού και τα γραπτά του να μην παρουσιάζουν ακατάστατη και δυσανάγνωστη γραφή.

Φώτης Παπαναστασίου -eidikospaidagogos.gr