Τι μπορούν να κάνουν οι δάσκαλοι για να κάνουν την αντιγραφή πιο εύκολη;
– Μειώστε την αντιγραφή σε όσο λιγότερη γίνεται.
– Βεβαιωθείτε ότι οι μαθητές σας με μαθησιακές δυσκολίες, έχουν αντιγράψει σωστά. Αν δεν μπορούν, τότε δώστε τους τις σημειώσεις σε φωτοτυπία ή από το τετράδιο ενός συμμαθητή.
– Γράψτε κάθε γραμμή με άλλο χρώμα κιμωλίας.
– Τονίστε τις βασικές λέξεις με διαφορετικό χρώμα.
– Αφήστε τις σημειώσεις στον πίνακα αρκετή ώρα ώστε να προλαβαίνουν όλοι να αντιγράψουν.
– Γράψτε καθαρά και αφήστε μεγαλύτερα κενά ανάμεσα στις λέξεις.
– Βάλτε τους μαθητές που δυσκολεύονται να κάθονται μπροστά, ώστε να μπορείτε εύκολα να ελέγχετε αν κρατούν σωστά σημειώσεις.
– Ενημερώστε τους γονείς για οποιαδήποτε δυσκολία παρατηρείτε στο παιδί.
Και κάτι όσον αφορά τις ασκήσεις αντιγραφής στο σπίτι: βάλτε μόνο τα απαραίτητα. Δηλαδή η αντιγραφή λέξεων ή προτάσεων 1-5 φορές το πολύ είναι υπέρ αρκετή για εξάσκηση. Οτιδήποτε περισσότερο απλά κουράζει τα παιδιά και δημιουργεί αποστροφή από τη γραφή. Μην φορτώνετε τα παιδιά με ανούσιες ασκήσεις, λίγα και καλά αρκούν!
Σοφία Τσιντσικλόγλου
Ειδική Παιδαγωγός – sofiatsin@gmail.com–paidagwgos.blogspot.gr