Γιατί η εκμάθηση της προπαίδειας μπορεί να υποστηριχτεί με τη χρήση πολυαισθητηριακών μεθόδων;
Δημητριάδου Ιωάννα – Ειδική Παιδαγωγός BSc, PgD
Η εκμάθηση του πίνακα του πολλαπλασιασμού παρουσιάζει ιδιαίτερες δυσκολίες στα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, αλλά και όχι μόνο.
ΑΝΑΚΑΛΥΨΤΕ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΣΑΣ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΟΜΟΡΦΙΑΣ ΣΕ 3 ΒΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΤΟ!
[babyPostAd]Αυτό γιατί οι δεξιότητες που απαιτούνται για της εκμάθησή της είναι πολλές. Τα παιδιά παρουσιάζουν αδυναμία στη βραχυπρόθεσμη μνήμη, ελλιπής ικανότητα απομνημόνευσης και χωροταξικού προσανατολισμού και δυσκολίες στην ακολουθία διαδοχικών βημάτων, στις οποίες υπεύθυνο είναι το αριστερό ημισφαίριο. Έτσι, καταλήγουν να δυσανασχετούν όταν καλούνται να αποστηθίσουν τους πίνακες και να τους ανακαλέσουν, όταν αυτό ζητηθεί.
Ο ρόλος των πολυαισθητηριακών μεθόδων, βάση του οποίου το παιδί καλείται να χρησιμοποιήσει μέσω της οπτικής, ακουστικής και κιναισθητικής διόδου, στην εκμάθηση της προπαίδειας, είναι ιδιαίτερα σημαντικός.
Ένα παιδί το οποίο μαθαίνει καλύτερα με την οπτική δίοδο, χρησιμοποιεί συνήθως εικόνες, π.χ ) στην εκμάθηση της προπαίδειας του ¨10¨, το παιδί κόβει την εικόνα
Ένα παιδί το οποίο μαθαίνει καλύτερα με την ακουστική δίοδο, χρησιμοποιούνται προφορικές οδηγίες με τη χρήση οπτικών υλικών, π.χ.) στην εκμάθηση της προπαίδειας του ¨7¨, ο ενήλικας δίνει οδηγίες στο παιδί, να κόψει την εικόνα
Το παιδί που μαθαίνει κιναισθητική δίοδο, γίνονται κυρίως δραστηριότητες που στηρίζονται στην κίνηση και στο άγγιγμα. Π.χ.) στην εκμάθηση της προπαίδειας του ¨2¨, το παιδί κόβει το παζλ και το ξαναφτιάχνει, ακολουθώντας τις πράξεις της προπαίδειας,
Οι πολυαισθητηριακές μέθοδοι, μπορούν να βοηθήσουν ουσιαστικά τα παιδιά με αλλά και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες στην εκμάθηση της προπαίδειας, δίνοντας έμφαση σε πιο παραγωγικό και ευχάριστο τρόπο.
Πηγή:upbility.gr