Το πρόβλημα της ελλιπούς καθαριότητας στα σχολεία έχει λάβει τα τελευταία χρόνια μεγάλες διαστάσεις.
Οι εστίες μικροβίων στις αίθουσες διδασκαλίας, στις τουαλέτες, στο προαύλιο και στον περιβάλλοντα χώρο της σχολικής μονάδας, όπου παίζουν και συνωστίζονται οι μαθητές, εγείρει τις ανησυχίες όλων των γονέων για την υγεία των παιδιών τους. Ιδιαίτερα τη χειμερινή περίοδο όταν οι ιώσεις βρίσκονται σε έξαρση και οι μαθητές είναι εκτεθειμένοι σε πολλά μικρόβια, η ανάγκη για υγιεινή και καθαριότητα είναι επιτακτική.
Η αρχή του νήματος για την αντιμετώπιση τού προβλήματος βρίσκεται στον οικολογικό βιολογικό καθαρισμό των εσωτερικών χώρων του σχολείου, τουλάχιστον μία φορά το χρόνο κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς.Οι συμβατικές μέθοδοι καθαρισμού δεν μπορούν να εγγυηθούν άριστα αποτελέσματα, ενώ με τον οικολογικό καθαρισμό, με τη βοήθεια του ατμού, επιτρέπεται η διείσδυση στις πιο δύσκολες επιφάνειες και στις γωνίες, με αποτέλεσμα να εξαφανίζονται και τα τελευταία υπολείμματα μικροβίων.Οι κουρτίνες, οι μοκέτες, το δάπεδο και οι σκάλες, επιφάνειες οι οποίες φέρουν πολλά βακτήρια λόγω συχνής χρήσης, μπορούν να απολυμανθούν αποτελεσματικά μόνο με τη φυσική δύναμη του ατμού.
Η εφαρμογή του αρχικού και περιοδικού βιολογικού καθαρισμού στον εξωτερικό χώρο της σχολικής μονάδας μπορεί να εξαλείψει τη σκόνη και τους ρύπους της ατμόσφαιρας, οι οποίοι βρίσκονται διάχυτοι σε όλο το προαύλιο και τις εξωτερικές αθλητικές εγκαταστάσεις ενός σχολείου, αποτελώντας κίνδυνο για την υγεία των μαθητών.
Ο επιφανειακός καθαρισμός των κοινόχρηστων τουαλετών στο σχολείο, με τη σκούπα και τον κουβά δεν είναι αρκετός για να διατηρήσει καθαρό ένα χώρο όπου «φωλιάζουν» εκατομμύρια μικρόβια και ιοί. Η δύναμη και η υψηλή θερμοκρασία του ατμού υπόσχονται ωστόσο να καθαρίσουν σε βάθος με τον πιο ασφαλή και υγιεινό τρόπο.
Η άριστη υγιεινή του σχολικού χώρου είναι πρωταρχικής σημασίας, επειδή καθημερινά τα παιδιά περνούν εκεί μεγάλο μέρος της καθημερινότητάς τους. Γονείς, διδάσκοντες και πολιτεία οφείλουν να έχουν ενεργό ρόλο στη διατήρηση του καθαρού και ασφαλούς σχολικού περιβάλλοντος.
Του Δημήτρη Κουμανίδη – Invitro