Η απόκτηση του σωστού λόγου, κατά τη διάρκεια της προσχολικής ηλικίας

Πώς αναπτύσσεται ο λόγος στα παιδιά; Πώς μπορούμε να τα βοηθήσουμε;

Τα πρώτα χρόνια του παιδιού, που τα ζει στο πλάι της μητέρας του, είναι πολλές φορές, αποφασιστικά για την ορθότητα του λόγου που θα έχει στη διάθεση του αργότερα.

Οι φροντίδες που καταβάλλουμε ως γονείς και κυρίως ως μητέρες, για την εξέλιξη της ομιλίας, παίζουν σπουδαίο ρόλο, γιατί οι γλωσσικές συνήθειες που θα μεταδώσουμε στα παιδιά μας, θα είναι ευεργετικές ή επιζήμιες σε αυτά.
Η καλή ομιλία αποχτιέται τόσο εύκολα, όσο και η κακή.

Ως μητέρες που θέλουμε το παιδί μας να μιλάει καλά, πρέπει να λειτουργήσουμε με πραότητα και υπομονή. Στην επανάληψη και στην επιμονή, θα βρούμε τα μέσα, πάντα μητρικά και στοργικά, για να οδηγήσουμε το παιδί στον ορθό λόγο.

Ευχής έργο θα ήταν, αν διατηρούνταν ή αναβίωναν “τα παλιά έθιμα”: η μητέρα που τραγουδά ή νανουρίζει το παιδί ή του μαθαίνει απλά ποιήματα ή ομοιοκατάληκτα παιχνίδια.

Και βέβαια μεγάλη βαρύτητα δίνουν οι παιδαγωγοί και οι ψυχολόγοι, στα παραμύθια που ξυπνούν τη φαντασία και οδηγούν το παιδί στη διατύπωση πολλών πολλών ερωτήσεων.
Είναι κεφάλαιο μεγάλης αξίας, το να μιλάμε οι γονείς σε γλώσσα σωστή και να απαντάμε ακατάπαυστα στα πολυάριθμα “γιατί “,των παιδιών.

Ευτυχισμένο το παιδί που μαθαίνει να μιλάει ορθά στη αγκαλιά της μητέρας του, πολλαπλασιάζοντας έτσι εκείνες τις συναισθηματικές επαφές που είναι αναγκαίες, ώστε να του εξασφαλιστούν οι απαραίτητες ψυχικές ισορροπίες.
Βέβαια ως μητέρες, δεν πρέπει να αγνοούμε πως αυτή η αποστολή που έχουμε
“ως παιδαγωγοί του λόγου” δε θα παραταθεί για πολύ.

Το σχολείο, τα βιβλία, η ζωή,θα δώσουν στο παιδί
τις εκφραστικές δυνάμεις, που πολλές φορές θα ξεπεράσουν τις δικές μας.

Μα όπως γράφει ο μεγάλος παιδαγωγός, Robert Dottrens: « Η μητέρα παραμένει για πάντα η “μυήτρια “!
Και ίσως αργότερα να της δοθεί ο τίτλος “της έμπιστης”,που θα τον έχει κερδίσει, επικοινώντας με το παιδί της, μέσα από τον ορθό και άψογο λόγο.»

Tίνα Βλασταράκου-Μεταξά, παιδαγωγός

Πηγή: faysbook.gr

Διαβάστε ακόμη:

Η μέθοδος της Μαρία Μοντεσσόρι για να μεγαλώνουμε ισορροπημένα παιδιά

H γνώση για το βαθμό… ή η γνώση για τη γνώση;

Όταν ρώτησα τον γιο μου τι θέλει να κάνει