Μαθησιακές δυσκολίες: “Η δυσορθογραφία» Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς:

Τι είναι η δυσορθογραφία και πως να την αντιμετωπίσουμε…

Πολλά παιδιά παρουσιάζουν δυσκολίες στη σχολική τους επίδοση, παρόλο που καταβάλλουν μεγάλες προσπάθειες. Η χαμηλη επίδοση μπορεί να οφείλεται σε πολλούς λόγους. Ένας από αυτούς τους λόγους μπορεί να είναι κάποια μαθησιακή δυσκολία. Στην περίπτωση αυτή, οι γονείς δεν πρέπει να πιέζουν παιδιά ή να απογοητεύονται. Χρειάζεται να συζητήσουν με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, ώστε να αξιολογηθεί το παιδί και να γίνει διάγνωση.

Σε προηγούμενο άρθρο, είχαμε αναφερθεί στις Μαθησιακές Δυσκολίες.

Πρόκειται για μια ομάδα διαταραχών, η οποία μπορεί να εκδηλωθεί στην ανάγνωση, τη γραφή, την ομιλία, την ακρόαση, τις μαθηματικές ικανότητες.

Μπορούμε να διακρίνουμε τις Μαθησιακές Δυσκολίες σε δύο κατηγορίες:

Στο παρόν άρθρο θα ασχοληθούμε με τα συμπτώματα της δυσορθογραφίας και στον τρόπο με τον οποίο μπορούν οι γονείς να βοηθήσουν τα παιδιά τους.

Τι είναι η δυσορθογραφία;

Δυσορθογραφία είναι η δυσκολία που παρουσιάζει κάποιος στην εκμάθηση της ορθογραφίας, αλλά και των κανόνων της. Δυσκολία επίσης παροσιάζεται και στην αντιστοιχία φωνημάτων (δηλαδή των «ήχων») με γραφημάτων (δηλαδή των συμβόλων – γραμμάτων).

Η δυσορθογραφία μπορεί να συνοδεύεται κι από άλλες μαθησιακές δυσκολίες, αλλά μπορεί να υφίσταται και μόνη της.

Ποια είναι τα συμπτώματα της δυσορθογραφίας;

Γενικά, τα παιδιά με δυσορθογραφία δυσκολεύονται να κατανοήσουν τους γραμματικούς κανόνες, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να τους εφαρμόσουν, ακόμα κι αν τους γνωρίζουν ως θεωρία.

Πιο συγκεκριμένα:

Κάθε παιδί πρέπει να παρουσιάζει περισσότερα από ένα συμπτώματα και για για χρονικό διάστημα τουλάχιστον έξι μηνών για να διαγνωστεί με δυσορθογραφία.

Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς για να βοηθήσουν το παιδί με δυσορθογραφία;

Αν οι γονείς παρατηρήσουν κάποια από αυτά τα συμπτώματα πρέπει να απευθυνθούν στους εκπαδευτικούς, οι οποίοι θα τους παραπέμψουν στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (Κ.Ε.Δ.Δ.Υ), όπου θα γίνει και η διάγνωση.

Πρέπει να σημειωθεί ότι τα παιδιά με δυσορθογραφία (αλλά και γενικά με κάποια μαθησιακή δυσκολία) δεν είναι «τεμπέλικα». Ούτε φυσικά, οι μαθησιακές δυσκολίες επηρεάζουν την νοημοσύνη. Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες μπορεί  να έχουν φυσιολογικό ή υψηλό δείκτη νοημοσύνης.

Τα παιδιά αυτά μπορούν να «μάθουν» και να βελτιώσουν τη σχολική τους επίδοση, διδάσκοντάς τα όμως με διαφορετικό τρόπο. Χρειάζονται περισσότερο χρόνο και συγκεκριμένες τεχνικές για να μπορέσουν να βελτιωθούν.

Για να βοηθήσουν το παιδί, οι γονείς μπορούν:

Όσον αφορά τις μεθόδους, τις οποίες μπορούν να εφαρμόσουν:

Οι τρόποι αντιμετώπισης είναι ενδεικτικοί. Ο ρόλος των γονιών είναι πολύ σημαντικός, ωστόσο πρέπει να απευθυνθούν σε ειδικούς παιδαγωγούς που θα καθοδηγήσουν τους ίδιους, αλλά και το παιδί.

fylada.gr