Είναι πολύ συνηθισμένο φαινόμενο η συλλαβιστή, “κομπιαστή” και η λέξη προς λέξη ανάγνωση απο παιδιά με Δυσλεξία. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τη φτωχή κατανόηση του κειμένου αλλά και τη παγίωση μιας κακής αυτοεικόνας του παιδιού ως αναγνώστης. Με τις κακές αναγνωστικές εμπειρίες οδηγούμαστε σε άρνηση και σε αύξηση του άγχους της ανάγνωσης.
Μια μέθοδος που σκοπό έχει να απεμπλακεί το παιδί απο τη συλλαβιστή και χωρίς ρυθμό και εκφραστικότητα ανάγνωση είναι η ανάγνωση με τεχνητές παύσεις ανα αυτόνομη νοηματική ενότητα. Αυτό γίνεται σε προτάσεις, παραγράφους αλλά και σε ολόκληρα κείμενα.
Τεχνική: Χωρίζουμε τις προτάσεις/παραγράφους/κείμενα σε εκφραστικές ενότητες σημειώνοντας με κάποιο σύμβολο (κάθετες γραμμές, παύλες, αστερίσκους κτλ.) ότι εκεί πρέπει να γίνει παύση απο τον αναγνώστη πχ. /Το μικρό παιδί/ ξάπλωσε αμέσως/ και αποκοιμήθηκε/ στο κρεβάτι του/.
Η οδηγία που θα δώσουμε είναι να κοιτάξει πολύ καλά τις λέξεις που βρίσκονται ανάμεσα στις γραμμές και όταν είναι έτοιμο να τις διαβάσει απο παύση σε παύση χωρίς να σταματήσει ή να συλλαβίσει.
Αυτή η διαδικασία βοηθάει εξαιρετικά στη συνειδητοποίηση της αλλαγής που γίνεται στο τρόπο που διαβάζει, ακούει την “καλή” ανάγνωση και με το περισσότερο χρόνο που δίνεται το δυσλεξικό παιδί προλαβαίνει να αποκωδικοποιήσει σωστά και να καταλάβει με επιτυχία το νόημα του κειμένου. Είναι λοιπόν μια προσπάθεια που δεν ακυρώνει το κόπο που κατέβαλε μειώνοντας έτσι το “άγχος της ανάγνωσης”.
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com