Μήπως το παιδί μου χρειάζεται εργοθεραπεία;
Η πρώτη συμβουλή που δίνω ως εργοθεραπεύτρια σε ένα γονέα είναι η εξής: Πάρτε μια βαθιά αναπνοή, στηρίξτε και δώστε έμφαση στο παιχνίδι, δώστε στο παιδί σας ευκαιρίες να καλλιεργήσει τις δεξιότητες του και να είστε υπομονετικοί. Δεν χρειάζεται να απευθυνθείτε σε έναν ειδικό τη στιγμή που το παιδί σας παρουσιάζει μια περιοχή αδυναμίας.
[babyPostAd]Υπάρχουν, ωστόσο, στιγμές όπου τα παιδιά δύναται να επωφεληθούν πολύ από την Εργοθεραπεία. Και υπάρχουν και στιγμές όπου τα παιδιά χρειάζονται Εργοθεραπεία.
Η Εργοθεραπεία εξάλλου ασχολείται με τα Έργα των ανθρώπων και τα παιδιά μας έχουν κάποια πολύ σημαντικά έργα να εκτελέσουν αυτήν την περίοδο της ζωής. Να παίξουν και ναμάθουν.
Αν και χρειάζεται μία εκτενέστατη αξιολόγηση (το λίγοτερο μία συνάντηση, αλλά πολλές φορές περισσότερες) από Εργοθεραπευτή ώστε να μπορέσει να δωθεί απάντηση στο ερώτημα των γονέων με αξιοπιστία και βεβαιότητα, υπάρχουν κάποιες ενδείξεις για την αναγκαιότητα ή/και χρησιμότητα της Εργοθεραπείας τις οποίες καλό είναι οι γονείς να έχουν υπ’όψιν τους.
Σε γενικές γραμμές ενδείξεις στην βρεφική και προσχολική ηλικία αποτελούν η αδεξιότητα, η παρορμητικότητα, οι δυσκολίες στην αυτοϋπηρέτηση και οι δυσκολίες ένταξης σε ομάδα. Στην σχολική ηλικία ενδείξεις αποτελούν τα προβλήματα συγκέντρωσης, οι δυσκολίες αδρής και λεπτής κινητικότητας, οι ελλείψεις στον χωροχρονικό αποπροσανατολισμό και η ελλιπής κοινωνικότητα.
Μερικά ενδεικτικά παραδείγματα είναι όταν το παιδί δυσκολεύεται να ανοίξει κουτιά, δεν παίζει με παιχνίδια της ηλικίας του ή σπάει συχνά τα παιχνίδια του, δυσκολεύεται να βάλει ή να βγάλει τα ρούχα και παπούτσια του, να φάει μόνο του ή καθυστερεί στην εκπαίδευση τουαλέτας. Όσον αφορά την σχολική ηλικία μία ένδειξη είναι όταν το παιδί δυσκολεύεται να σχεδιάσει σχήματα, γράμματα και αριθμούς, δεν αφήνει διάστημα μεταξύ των γραμμάτων και λέξεων όταν γράφει ή όταν παρουσιάζει δυσκολίες να χειριστεί μολύβια, μαρκαδόρους, χάντρες και μικρά αντικείμενα.
Σε κάθε περίπτωση ανησυχίας οι γονείς μπορούν να προβαίνουν σε εργοθεραπευτική αξιολόγηση του παιδιού. Σε γενικές γραμμές αυτό που μπορούν να περιμένουν οι γονείς σε μια εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι ό,τι ο εργοθεραπευτής θα διερευνήσει τις δεξιότητες ενός παιδιού που σχετίζονται με την αυτοβοήθεια, το παιχνίδι, τις σχέσεις με τους συνομίληκους του και το προσχολικό/σχολικό πλαίσιο καθώς και την αυτορρύθμιση. Ένας εργοθεραπευτής επίσης θα θέλει να μάθει τι είναι σημαντικό για εσάς και να θέσει εφικτούς στόχους που να αντικατοπτρίζουν τις προτεραιότητες του παιδιού και της οικογένειας. Όλοι οι επαγγελματίες δεν θα συγκεντρώσουν αυτές τις πληροφορίες με τον ίδιο τρόπο, αλλά τα γενικά στοιχεία μιας εργοθεραπευτικής αξιολόγησης θα περιλαμβάνουν πληροφορίες για το περιβάλλον και την ανάπτυξη, συνέντευξη με τους γονείς ή τους φροντιστές, αξιολόγηση και απευθείας παρατήρηση του παιδιού και τέλος μια περιεκτική έκθεση που συνοψίζει τις πληροφορίες που συγκεντρώθηκαν και η οποία θα θέτει στόχους για παρέμβαση βάσει αυτών των αποτελεσμάτων.
Πηγή: Eidikospaidagogos.gr