Ορθογραφία: Πώς θα βοηθήσουμε τα παιδιά να τη θυμούνται καλύτερα

Ορθογραφία: Πώς θα βοηθήσουμε τα παιδιά να τη θυμούνται καλύτερα

Διαβάζουμε μαζί τους κάθε μέρα. Πώς γράφονται οι λεξούλες; Ποια είναι τα κόλπα για να θυμούνται την ορθογραφία; Πώς θα βοηθήσουμε τα παιδιά μας ουσιαστικά αλλά χωρίς να δυσανασχετήσουν ή να βαρεθούν;

Ένα μικρό μάθημα για τη μαμά, πρώτα:

Οι λέξεις απαρτίζονται από το θέμα και την κατάληξη.

Η εκμάθηση ορθογραφίας του θέματος των λέξεων στηρίζεται στην οπτική αντίληψη και στη βραχυπρόθεσμη και μακρόχρονη μνήμη. Το θέμα των λέξεων δεν αλλάζει.

Η εκμάθηση της καταληκτικής ορθογραφίας στηρίζεται κυρίως στην κατανόηση των γραμματικών κανόνων. Η κατάληξη των λέξεων αλλάζει, ανάλογα με το γραμματικό κανόνα.

Παρακάτω σας εξηγούμε έναν ευχάριστο τρόπο εκμάθησης της θεματικής ορθογραφίαςτων λέξεων.

Σκοπός του είναι να ενισχύσει την οπτική ικανότητα του παιδιού, να μπορεί το παιδί να συνδυάζει την εικόνα με το διδασκόμενο γράμμα στο θέμα της λέξης και έτσι να μπορεί να τη θυμάται.

Τα υλικά που χρειάζεστε:

Μαρκαδόροι

Κόλλα

Ψαλίδι

Πολύχρωμα μικρά χαρτόνια

Πολύχρωμα μεγάλα χαρτόνια

Αφρός ξυρίσματος

Πλαστελίνη

Η απομνημόνευση θέλει τρόπο και όχι κόπο! Δείτε όλα τα κόλπα!

Να μία ενδεικτική πρόταση:

(καλό είναι το ξυλάκι παγωτού που σχεδιάσαμε να εξέχει).

Την παραπάνω μέθοδο μπορούμε να τη χρησιμοποιήσουμε για τις λέξεις, που το θέμα τους έχει κάποιο συγκεκριμένο φωνήεν.

Πάνω, όμως, στο κάθε γράμμα, ζωγραφίζουμε μια εικόνα που να περιέχει στο θέμα της το διδασκόμενο γράμμα (π.χ. στο –η- ζωγραφίζουμε έναν ήλιο, στο –ο-, μια ομπρέλα, στο γράμμα –υ- ένα παιδί που να κοιμάται).

Έπειτα, μπορούμε να σχεδιάσουμε πάνω σε χαρτόνια παγωτά, ήλιους, ομπρέλες και ό,τι άλλο έχουμε φτιάξει.

Γράφουμε διάφορες λέξεις και ζητάμε από τα παιδιά, ανάλογα με το γράμμα που γράφεται το θέμα της κάθε λέξης, να κολλήσει και την αντίστοιχη εικόνα (π.χ. γράφουμε τη λέξη πρ….. ί και το παιδί κολλάει το παγωτό γιατί το ¨πρωί¨ γράφεται με –ω-).

Επίσης, μπορούμε να γράφουμε λέξεις που να ξεκινούν από τα ίδια γράμματα, π.χ. χορός και χώρος ή χρόνος και χρώμα, και να ζητάμε από τα παιδιά να κολλήσουν τις αντίστοιχες εικόνες. Τέτοιες λέξεις μπορούμε να τις ομαδοποιήσουμε.

Καλό εκπαιδευτικό παιχνίδι, μαμάδες!

Πηγή: mytwins.gr

Διαβάστε ακόμη:

Η ορθογραφία θέλει τρόπο και όχι κόπο! Δείτε κάποια κόλπα !

Η ορθογραφία στο σχολείο