Όταν ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες ρωτάει: “Μαμά, εγώ γιατί δεν μπορώ;”
Συνήθως, όταν ένα παιδί με δυσλεξία και μαθησιακές δυσκολίες φτάνει στην ηλικία των 11 και 12 χρόνων αρχίζει να συνειδητοποιεί περισσότερο τις δυσκολίες του.
Δηλώστε συμμετοχή για να κερδίσετε ένα ταξίδι στην Disneyland για ΟΛΗ την οικογένεια και πολλά φανταστικά δώρα
[babyPostAd]Αρχίζει να συγκρίνεται με τους συμμαθητές του, να νιώθει μεγαλύτερη, ενδεχομένως, αδυναμία απέναντι στα αδέλφια του και να κάνει ρωτάει, ακόμα πιο επίμονα, για τον ρόλο του ειδικού που κάθεται δίπλα του και το βοηθάει.
Όλα αυτά, βασικά, μπορεί να οδηγήσουν στην έλλειψη αυτοπεποίθησης, στη χαμηλή αυτοεκτίμηση και σε εκνευρισμό.
Υπάρχουν, όμως, τρόποι που μπορούμε να βοηθήσουμε αυτά τα παιδιά:
- Θα πρέπει το παιδί, από την πρώτη, κιόλας, στιγμή που ξεκινάει η αξιολόγηση και ακολουθεί το πρόγραμμα παρέμβασης, να ενημερώνεται για τον λόγο που γίνονται και τα δύο.
- Ο ειδικός παιδαγωγός που θα αναλάβει το παιδί, σε όποια ηλικία και αν βρίσκεται, να ενημερώνει το παιδί για το ποιος είναι ο ρόλος του και να θέτει στόχους, σε κάθε συνεδρία, μαζί με το παιδί.
- Τόσο ο γονιός, όσο και ο δάσκαλος και ο ειδικός παιδαγωγός πρέπει να είναι ιδιαίτερα υποστηρικτικοί στους προβληματισμούς του παιδιού. Να το ακούνε, να το συμβουλεύουν και μαζί να προτείνουν λύσεις. Η συμμετοχή του παιδιού, κυρίως, στο κομμάτι που αφορά τους τρόπους αντιμετώπισης των προβληματισμών του είναι πολύ σημαντική.
- Ο γονιός, ο δάσκαλος και ο ειδικός παιδαγωγός μπορούν να εκπαιδεύσουν το παιδί στην ενσυναίσθηση, ώστε να φτάσει στο σημείο να κατανοήσει και να προσδιορίσει τα συναισθήματά του και τις δυσκολίες του.
- Ο γονιός μπορεί να ενθαρρύνει το παιδί να ασχοληθεί με τον αθλητισμό. Ο αθλητισμός θα ενισχύσει, κατά ένα μεγάλο μέρος, την αυτοπεποίθηση του παιδιού.
- Το παιδί, μπορεί να καλλιεργήσει τις δεξιότητές του, να ανακαλύψει τις κλίσεις του και να διευρύνει τα ενδιαφέροντά του μέσα από τον επαγγελματικό προσανατολισμό.
Τα παιδιά στις ηλικίες των 11, 12 χρόνων βρίσκονται, πια, στο πρώτο στάδιο της εφηβείας. Ωριμάζουν, μεγαλώνουν και συνειδητοποιούν πολύ περισσότερα πράγματα. Τα παιδιά με δυσλεξία και μαθησιακές δυσκολίες αντιλαμβάνονται, πια, σε αυτές τις ηλικίες, πως διαφέρουν σε κάποια σημεία σε σχέση με τους συμμαθητές τους.
Όμως, στην πραγματικότητα διαφέρουν; Όχι, βέβαια! Γιατί, όλοι είμαστε διαφορετικοί, όλοι έχουμε τα θέματά μας. Και σε αυτό, ακριβώς, το σημείο πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας, είτε είμαστε γονείς, είτε δάσκαλοι, είτε ειδικοί.
Πηγή: mytwins.gr