Τι θα πρέπει να προσέχει ο δάσκαλος σχετικά με τον λόγο & την ομιλία ενός παιδιού

Τι θα πρέπει να προσέχει ο δάσκαλος σχετικά με τον λόγο & την ομιλία ενός παιδιού

Τι θα πρέπει να προσέχει ο δάσκαλος σχετικά με τον λόγο & την ομιλία ενός παιδιού

Επειδή οι δυσκολίες λόγου και ομιλίας μπορεί να είναι ήπιες και να μην γίνονται εμφανείς, η απόφαση να παραπεμφθεί ένα παιδί για λογοθεραπευτική αξιολόγηση μπορεί να μην είναι πάντα εύκολη για τον δάσκαλο της τάξης. Για παράδειγμα, στην ηλικία των 4-5 ετών ο δάσκαλος θα πρέπει να ελέγχει εάν:

  • Η ομιλία είναι καθαρή και εάν γίνεται αντιληπτή
  • Η ομιλία γίνεται καταληπτή όταν το παιδί είναι ενθουσιασμένο ή προσπαθεί να παράγει μια μεγάλη πρόταση
  • Χρησιμοποιεί κατάλληλη ένταση φωνής όταν μιλάει
  • Παραλείπει τα αρχικά και τελικά σύμφωνα
  • Αρθρώνει σωστά τα συμπλέγματα στην αρχή της λέξης
  • Παράγει σωστά πολυσύλλαβες λέξεις

Όσον αφορά στη γραμματική, ο δάσκαλος θα πρέπει να ελέγχει εάν το παιδί:

  • Χρησιμοποιεί άρθρα
  • Χρησιμοποιεί συνδέσμους, για την ένωση προτάσεων
  • Χρησιμοποιεί σωστά τον ενεστώτα και τον αόριστο
  • Χρησιμοποιεί σωστά τον πληθυντικό αριθμό
  • Χρησιμοποιεί κτητικές αντωνυμίες
  • Παράγει άρνηση
  • Κάνει ερωτήσεις με τα «τι», «ποιος», «που»

Σχετικά με το περιεχόμενο της γλώσσας και συγκεκριμένα την προσοχή και κατανόηση θα πρέπει να ελεγχθεί εάν το παιδί:

  • Ακούει προσεκτικά μια απλή ιστορία
  • Είναι ικανό να ακολουθεί ιστορίες οι οποίες δεν συνοδεύονται από εικόνες
  • Ακολουθεί απλές εντολές
  • Κατανοεί λέξεις που σχετίζονται με τον χρόνο (χθες, σήμερα, το απόγευμα)
  • Κατανοεί λέξεις που εκφράζουν συναισθήματα
  • Κατηγοριοποιεί αντικείμενα

Στο λεξιλόγιο και στον εκφραστικό λόγο ο δάσκαλος θα πρέπει να ελέγχει εάν το παιδί:

  • Έχει εμπλουτισμένο λεξιλόγιο
  • Κατανοεί σχήματα και μεγέθη
  • Χρησιμοποιεί τον συγκριτικό βαθμό
  • Συνοψίζει το περιεχόμενο των ιστοριών
  • Περιγράφει μια αλληλουχία γεγονότων

Επίσης, εάν το παιδί:

  • Είναι πρόθυμο να συμμετάσχει σε συζήτηση
  • Ανταλλάσσει τους ρόλους του ομιλητή-ακροατή στη συζήτηση
  • Χρησιμοποιεί μη λεκτικούς τρόπους για να κερδίσει την προσοχή των άλλων
  • Συμπληρώνει τα λεγόμενά του με μη λεκτικά στοιχεία (χειρονομίες)
  • Ξεκινά μια συζήτηση
  • Απαντά κατάλληλα και σχετικά σε ερωτήσεις
Ανυφαντή Έλενα
Λογοθεραπεύτρια του κέντρου Έργο Αγάπης/ www.ergoagapis.gr

Πηγή:eidikospaidagogos.gr

Share.

Αφήστε το σχόλιο σας