Ένα από τα αγαπημένα μας βιβλία είναι αυτό με την “Δόνα Τερηδόνα” του Τριβιζά!!!
Τα βιβλία πάντα μας δίνουν αφορμές για σχετικά παιχνίδια και δραστηριότητες.
Έτσι λοιπόν κάνοντας με την κόρη μου διάφορες σχετικές δραστηριότητες όλη την εβδομάδα η μία που ξεχώρισε την έχουμε κολλήσει στο μπάνιο μας.
Τι κάνουμε?
Βγάζουμε φωτογραφία (προσώπου) το παιδί, αλλά και εμάς, με το πιο λαμπρό μας χαμόγελο.
Εισάγουμε την φώτο σε ένα doc αρχείο 2 φορές στην ίδια σελίδα και την τυπώνουμε. Τώρα έχουμε 2 σελίδες Α4 η κάθε μια με 2 ίδιες φώτος δίπλα δίπλα.
Λέμε στο παιδί να χρωματίσει με μαύρο κάποια από τα δοντάκια στην μία μόνο φώτο.
Έτσι μπορούμε να συγκρίνουμε πόσο χαλάει το χαμόγελό μας αν χαλάσουν τα δοντάκια……το αποτέλεσμα εχει πολύ πλάκα …και μας θυμίζει έτσι το πόσο σημαντική είναι η στοματική υγιεινή!!!
Άλλες δραστηριότητες…
1) Κουβεντιάζουμε για την δομή των δοντιών με απλά λόγια.
Παίρνουμε ένα μήλο και εξηγούμε ότι είναι σαν το δοντάκι μας. Το μήλο φοράει το παλτό του για να προστατευτεί ο καρπός του. Το παλτό αυτό το λέμε φλοιό.
Και τα δόντια μας έχουν το δικό τους παλτό που ονομάζεται αδαμαντίνη και η οποία τα προστατεύει.
Στην συνέχεια παίρνουμε ένα κοπίδι και κάνουμε μια τρύπα στο πλάι του μήλου εξηγώντας πως όταν δεν πλένουμε τα δόντια μας τακτικά οι τροφές που μένουν στα δόντια μας, τα τρυπάνε όπως κάνουμε εμείς στο μήλο.
Για να δούμε τι θα γίνει στο μήλο όσο περνάνε οι μέρες.
Βάζουμε το μήλο σε ένα σημείο “παρατήρησης” και παρακολουθούμε μέρα με τη μέρα που μαυρίζει.
Μετά από μια βδομάδα θυμίζουμε στο παιδί πως έτσι γίνεται και στα δοντάκια όταν είναι βρώμικα. Πώς λοιπόν θα έχουμε καθαρά δοντάκια?
2) Ένα διασκεδαστικό παιχνίδι για να καταλάβουν τα παιδιά πόσο σημαντικό είναι το βούρτσισμα αλλά και το νήμα.
Φτιάχνουμε μια οδοντόβουρτσα με καλαμάκι και χαρτόνι. Παίρνουμε ένα μικρό κομμάτι τετράγωνο άσπρο χαρτόνι και το διπλώνουμε στην μέση. Κολλάμε το χαρτονάκι πάνω στο καλαμάκι (στην άκρη του) και κόβουμε κάθεται προς το καλαμάκι το χαρτόνι ώστε να σχηματιστούν κάτι σαν τρίχες της οδοντόβουρτσας.
Παίρνουμε και ενα πιάτο με λίγο αλεύρι. Εξηγούμε στο παιδί πως όταν τρώμε τα φαγητά κολλάνε στα δόντια μας, (ακουμπάμε τώρα την παλάμι μας στο αλεύρι και την σηκώνουμε) όπως το αλεύρι κόλλησε στο χέρι μου.
Του δίνουμε την οδοντόβουρτσα και του ζητάμε να βουρτσίσει τα δάκτυλά μας για να φύγουν τα μικρόβια από τα φαγητά. Παρατηρούμε όμως στην συνέχεια πως υπάρχουν σημεία ανάμεσα στα δάκτυλα που δεν καθάρισαν. Έτσι δίνουμε το οδοντικό νήμα στο παιδί και του ζητάμε να καθαρίσει τα δάκτυλα όπως κάνουμε και με το νήμα στα δοντάκια.
Πηγή: happylearningseeds.blogspot.gr