Πώς αξιολογούμε μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες;

Πώς αξιολογούμε μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες;

Μέσα στη τάξη μου έχω αρκετούς μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Στις διαγνώσεις τους προτείνεται ως τρόπος αξιολόγησης,  οι προφορικές εξετάσεις, ο μεικτός τρόπος ή εναλλακτικοί τρόποι αξιολόγησης.

[babyPostAd]Στην ερώτηση πώς,  μπορούμε να απαντήσουμε με τα οριζόμενα από τις υπουργικές αποφάσεις. Οι  ερευνητές, όμως, επισημαίνουν ότι  οι κατευθύνσεις του ΥΠΕΠΘ  και του ΙΕΠ προς τους εκπαιδευτικούς για το πρόβλημα της αξιολόγησης των μαθητών με ειδικές ανάγκες περιορίζονται και εξαντλούνται σε παροτρύνσεις του τύπου της «διακριτικής», με «πλήρη κατανόηση, επιείκεια και αγάπη» αποδοχής και αντιμετώπισης (Τζουριάδου, 1995). Δεν περιλαμβάνονται, δηλαδή, ξεκάθαρες οδηγίες και μεθοδολογικές προτάσεις  για τη διαδικασία της αξιολόγησης των μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί είτε να κινούνται με το ένστικτο είτε να πελαγοδρομούν είτε τελικά…. να αδιαφορούν!

Η διαδικασία της αξιολόγησης των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες πρέπει να γίνεται με προσεκτικές και οργανωμένες ενέργειες. Θα πρέπει, λοιπόν, να περιλαμβάνει στοιχεία και βασικές αρχές της διαδικασίας της αξιολόγησης και τη διαμόρφωση του τελικού προϊόντος με βάση τη διαφοροποιημένη διδασκαλία ως εξής :

Ο Delisle James(1998,s.9) προτείνει μερικούς τρόπους συμπεριφοράς του εκπαιδευτικού με σκοπό, πάντοτε, την ενθάρρυνση των μαθητών. Αναφέρουμε μερικούς απ’ αυτούς:

Ας θυμόμαστε ότι η διόρθωση κάνει πολλά , αλλά η ενθάρρυνση μπορεί να κάνει περισσότερα!

Μάρθα Ι.Ηλιοπούλου

Ειδική Παιδαγωγός/Φιλόλογος

MA Special Education/B.T.E.C Edexcel

Μέλος Πανελλήνιας Ένωσης Ειδικών Παιδαγωγών

Πηγή:eidikospaidagogos.gr