Πώς, Πότε, Πού; Μια άσκηση για τα Επιρρήματα στη Δυσλεξία

Απευθύνεται: Σε παιδιά με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες για εξοικείωση στη χρήση επιρρημάτων. Εφαρμόζεται εύκολα απο θεραπευτές, εκπαιδευτικούς και γονείς.

Η αναγνώριση και η χρήση των επιρρημάτων ως μέρη του Λόγου είναι δύσκολη διαδικασία για τα παιδιά με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες. Ο κύριος λόγος είναι ότι συνήθως φτάνουν να διδαχθούν τα επιρρήματα ενώ δεν έχουν ακόμα κατανοήσει τι είναι ρήμα. Αυτή η σύχγυση έχει σαν συνέπεια να δυσκολεύει πολύ τη κατανόηση του «τι είναι επίρρημα».

Τα βήματα για να εισάγουμε το παιδί με Δυσλεξία στα επιρρήματα είναι τα εξής:

Σιγουρευόμαστε ότι γνωρίζει τι είναι ρήμα. Αν δεν γνωρίζει του μαθαίνουμε με όλους τους τρόπους που μπορεί να μάθει.
Αφού μάθει τι είναι ρήμα σιγουρευόμαστε ότι γνωρίζει τι είναι επίθετο. Αν δεν γνωρίζει του μαθαίνουμε με όλους τους τρόπους που μαθαίνει καλύτερα. Πολλά παιδιά μπερδεύουν το επίθετο με το επίρρημα.
Αφού γνωρίζει τα παραπάνω κάνουμε την παρακάτω άσκηση: Πώς, Πότε, Πού;

Άσκηση: Σε ένα χαρτί Α4 γράφουμε τι είναι το επίρρημα και χρησιμοποιούμε για παράδειγμα ένα ρήμα. Δείχνουμε προφορικά μέσα απο σύντομες φράσεις πως συνδέεται το ρήμα με το επίρρημα πχ. παίζω αργά, παίζω τώρα, παίζω εδώ. Έπειτα προτρέπουμε το παιδί να κάνει το ίδιο.

Το επόμενο βήμα είναι να διδάξουμε: Τι ρωτάμε για να ξεχωρίσουμε ποιο είναι το κάθε επίρρημα.

Πώς; για το τρόπο
Πότε; για το χρόνο
Πού; για το τόπο

Έπειτα δείχνουμε απλές προτάσεις και ενθαρρύνουμε το παιδί, αφού πρώτα βρει το ρήμα, να αναγνωρίσει και το επίρρημα. Σιγά, σιγά, ανάλογα με την ηλικία και τις δυσκολίες του, κάνουμε και πιο σύνθετες τις προτάσεις. Τέλος δίνουμε ρήματα και επιρρήματα για να φτιάξει προτάσεις το ίδιο.
Tip:
Χρησιμοποιείστε ευχάριστα για το παιδί κείμενα όπως παραμύθια, κόμικ, στίχους αγαπημένων τραγουδιών!

Απευθύνεται: Σε παιδιά με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες για εξοικείωση στη χρήση επιρρημάτων. Εφαρμόζεται εύκολα απο θεραπευτές, εκπαιδευτικούς και γονείς.

dyslexiaathome.blogspot.gr