Πως θα δώσετε ώθηση στην ευφυΐα του παιδιού σας

Κάποιες από αυτές τις πρακτικές είναι αναμενόμενες και άλλες πιθανόν να σας προκαλέσουν έκπληξη, καθώς δεν θα περιμένατε ότι θα έχουν θετικά αποτελέσματα!

Περιορίστε την τηλεθέαση για τα παιδιά κάτω των 2 ετών. Ακόμα και η τηλεθέαση εκπαιδευτικών εκπομπών έχει επιπτώσεις στα μωρά, καθώς καθυστερεί την γλωσσική τους ανάπτυξη. Για κάθε ώρα που είναι ανοιχτή η τηλεόραση, ένα μωρό ακούει από τους ενήλικες που βρίσκονται γύρω του κατά 25% λιγότερες λέξεις. Παράλληλα οι «συζητήσεις» ανάμεσα στους γονείς και στο μωρό, αλλά και οι φωνούλες που παράγει το ίδιο, μειώνονται κατά 15%.

Διδάξτε του να παίζει ένα μουσικό όργανο.Τα παιδιά που παίζουν πιάνο ή κάποιο έγχορδο όργανο είχαν αναπτυγμένες περισσότερο τις λεκτικές του δεξιότητες κατά 15% σε σχέση με τα παιδιά που δεν παίζουν μουσική. Επίσης ένα παιδί που παίζει ένα μουσικό όργανο για 8 μήνες παρουσιάζει αύξηση 46% της ικανότητας του να θυμάται.

Διδάξτε του να έχει υπομονή. Σε ένα πολύ γνωστό πείραμα, στο οποίο οι ερευνητές είχαν δώσει ένα γλυκό σε κάθε παιδί και τους είχαν πει πως θα έχουν δυο γλυκά αν περιμένουν μέχρι να φάνε το πρώτο (ο περισσότερος χρόνος που περίμεναν τα παιδιά ήταν 15 λεπτά και ο λιγότερος 1 λεπτό!), τα παιδιά που περίμεναν με υπομονή είχαν βελτιωμένες μαθησιακές ικανότητες.

Φροντίστε να ασκείται. Η αεροβική άσκηση αυξάνει τις κινητικές δεξιότητες ενός παιδιού μέχρι και 100%. Επίσης σε μια έρευνα σε παιδιά δημοτικού διαπιστώθηκε πως 40 λεπτά καθημερινής άσκησης είχε ως αποτέλεσμα μια μέση αύξηση 3,8 βαθμών στο IQτους με την πάροδο των χρόνων. Τα παιδιά ακόμα που συμμετέχουν σε δραστήρια αθλήματα παρουσιάζουν βελτίωση της τάξης του 20% στα μαθηματικά, τις επιστήμες και την γλώσσα.

Μην του λέτε ότι είναι έξυπνο! Μπορεί αυτό να σας προκαλεί έκπληξη, αλλά στην πραγματικότητα αυτού του είδους η επιβράβευση έχει περισσότερο αρνητικές παρά θετικές συνέπειες. Σε μια έρευνα που έγινε σε παιδιά της 5ης δημοτικού, δόθηκαν 3 τεστ. Το πρώτο τεστ ήταν εύκολο και όλα τα παιδιά έγραψαν καλά. Το δεύτερο τεστ ήταν πιο δύσκολο και όλοι απέτυχαν. Στο τρίτο τεστ, τα παιδιά που επιβραβεύτηκαν με τη φράση «κάνατε σκληρή δουλειά» έγραψαν καλύτερα σε ποσοστό 30% από τα αποτέλεσμα που είχαν στο πρώτο εύκολο τεστ.

Τα παιδιά που επιβραβεύτηκαν ως «έξυπνα» είχαν κατά 20% χαμηλότερα αποτελέσματα από τα αποτελέσματα του πρώτου τεστ. Επιπλέον ο χαρακτηρισμός «είσαι έξυπνος –η» δημιουργεί φόβο αποτυχίας, μειώνει την ανεξαρτησία του παιδιού και δεν προσφέρει κίνητρα για να προσπαθήσει πιο σκληρά.

Έχει μεγάλη διαφορά λοιπόν να ενθαρρύνετε την σκληρή προσπάθεια και όχι την εξυπνάδα.

πηγή:Happyparenting.gr