Μπορεί ο χειρισμός τους να γίνεται εύκολα από τα παιδιά κάθε ηλικίας, όμως αρκετοί παιδίατροι εκφράζουν ανησυχίες για το αν και κατά πόσο οι συσκευές αυτές επιτρέπουν στα παιδιά να αναπτύξουν τις μαθησιακές τους ικανότητες.
Σύμφωνα με νέα μελέτη, το γεγονός ότι η χρήση των tablet δεν απαιτεί την ικανότητα ανάγνωσης ή πληκτρολόγησης, επιτρέπει στα παιδιά να μάθουν γρήγορα να τα χειρίζονται για να βλέπουν ταινίες, φωτογραφίες και να παίζουν παιχνίδια. Ωστόσο, αυτό ακριβώς το γεγονός δεν ενισχύει την ανάπτυξη του εγκεφάλου των παιδιών, ενώ καμία μελέτη μέχρι στιγμής δεν έχει αποδείξει ότι ο χρόνος που περνούν τα παιδιά μπροστά από την οθόνη κάποιας συσκευής (κινητού, tablet, τηλεόρασης) είναι ωφέλιμος σε ό,τι αφορά την εκπαίδευσή τους.
Αντίθετα, οι επιστήμονες πιστεύουν ότι ο χρόνος αυτός στερεί από τα παιδιά τη δυνατότητα να ασχοληθούν με δραστηριότητες που ενισχύουν τις μαθησιακές τους ικανότητες, όπως η ενασχόληση με παιχνίδια που δεν είναι ηλεκτρονικά, οι χειροτεχνίες, οι κατασκευές, η ζωγραφική, το διάβασμα, ακόμη και ο ύπνος.
Σύμφωνα με τον παιδίατρο δρ Dimitri Christakis από το Νοσοκομείο Παίδων του Σιάτλ, τα tablet αποτελούν σχετικά καινούργιο προϊόν, γι’ αυτό και οι μελέτες που έχουν γίνει για τη χρήση τους και την επίδρασή τους δεν είναι απολύτως ρεαλιστικές. Ωστόσο, τόνισε παράλληλα ότι έχουν εκπαιδευτικό νόημα μόνο όταν η χρήση τους απαιτεί και τη συμμετοχή των παιδιών και πως ακόμη και αν οι συσκευές αυτές αποδειχθούν «αθώες», δεν θα πρέπει να χρησιμοποιούνται από τα παιδιά για μεγάλα χρονικά διαστήματα κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Ο δρ Christakis επισημαίνει ότι τα παιδιά ηλικίας δύο ετών και άνω δεν πρέπει να χρησιμοποιούν τις ηλεκτρονικές συσκευές για διάστημα μεγαλύτερο της μίας ώρας τη μέρα.
Πηγή: Ναυτεμπορική
Εαν σας άρεσε το άρθρο πατηστε Share… και μοιραστείτε το με τους φιλους σας!