Σάρωσαν οι φοιτητές του Πανεπιστημίου Αθηνών στον Μαθηματικό Διαγωνισμό

Ένα χρυσό και δύο αργυρά μετάλλια κατέκτησε η ομάδα του Πανεπιστημίου Αθηνών στον 26ο διεθνή Μαθηματικό φοιτητικό διαγωνισμό στη Βουλγαρία.


Ένα χρυσό και δύο αργυρά μετάλλια κατέκτησε η τριμελής ομάδα του Μαθηματικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών στον 26ο διεθνή Μαθηματικό φοιτητικό διαγωνισμό.

Ένα χρυσό και δύο αργυρά μετάλλια κατέκτησε η τριμελής ομάδα του Μαθηματικού Τμήματος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στον 26ο διεθνή Μαθηματικό φοιτητικό διαγωνισμό IMC (International Mathematics Competition) που διεξήχθη από τις 28 Ιουλίου μέχρι 3 Αυγούστου στο Μπλαγκόεβγκραντ της Βουλγαρίας. Οι φοιτητές που αποτελούν την ομάδα του τμήματος και που διακρίθηκαν είναι οι: Κυπριανός Ιάσωνας Προδρομίδης (χρυσό), Σωτήρης Αρμενιάκος (αργυρό) και Γιώργος Κοντογεωργίου (αργυρό).

Αξιοσημείωτη είναι η επίδοση του I. Προδρομίδη που, αν και πρωτοετής φοιτητής, κατάφερε να κατακτήσει χρυσό μετάλλιο, συναγωνιζόμενος φοιτητές μεγαλύτερων ετών. «Πρόκειται για μια σημαντική επιτυχία η οποία έρχεται να προστεθεί σε σειρά επιτυχιών φοιτητών του Μαθηματικού Τμήματος και του Πανεπιστημίου Αθηνών σε παρόμοιους διαγωνισμούς», σχολίασε ο πρύτανης του ΕΚΠΑ, Θάνος Δημόπουλος. «Αυτές οι διακρίσεις είναι απόδειξη του πολύ υψηλού επιπέδου των φοιτητών του Μαθηματικού Τμήματος του ΕΚΠΑ και της συστηματικής και ουσιαστικής δουλειάς που γίνεται από το διδακτικό επιστημονικό προσωπικό του τμήματος», πρόσθεσε. Ο εν λόγω διαγωνισμός είναι ο μεγαλύτερος παγκόσμιος μαθηματικός διαγωνισμός για φοιτητές και διοργανώνεται από το University College London. Οι φοιτητές διαγωνίζονται δύο ημέρες σε 5 προβλήματα την ημέρα. Διεξάγεται από το 1994 και εφεξής, με τη συμμετοχή κορυφαίων πανεπιστημίων των ΗΠΑ και της Ευρώπης. Οι φοιτητές του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αθηνών συμμετέχουν από το ακαδημαϊκό έτος 2007-08 μέχρι και σήμερα, έχοντας σημαντικές επιτυχίες κάθε έτος. Φέτος στον διαγωνισμό έλαβαν μέρος 360 φοιτητές σε 77 ομάδες. Συνολικά, το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών κατέλαβε την 24η θέση.

Από τις ειδικές μνείες της πρώτης συμμετοχής, στα αργυρά και χάλκινα μετάλλια και από το πρώτο χρυσό το 2009, στο δεύτερο χρυσό φέτος, δέκα χρόνια αργότερα, οι καθηγητές του τμήματος, σε συνεργασία και με την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, παρά την υποχρηματοδότηση και τις αντιξοότητες που επιφέρει αυτή, δεν πτοούνται.

«Οι πόροι από την χρηματοδότηση του πανεπιστημίου δεν αρκούν, παρά για τα βασικά. Ό,τι κάνουμε, το κάνουμε χωρίς επιπλέον αμοιβή, με βάση το φιλότιμο», σχολίασε ο κ. Κοντογεώργης και συμπλήρωσε ότι χρειάζεται να κρατούνται ισορροπίες στο ποιοι θα συμμετέχουν κάθε φορά, ώστε όσο το δυνατόν περισσότεροι φοιτητές να έχουν την εμπειρία συμμετοχής σε έναν διεθνή διαγωνισμό.

Οι φοιτητές που για φέτος αποτέλεσαν την ομάδα του τμήματος και που διακρίθηκαν είναι οι: Κυπριανός-Ιάσων Προδρομίδης (χρυσό), Σωτήρης Αρμενιάκος (αργυρό) και Γιώργος Κοντογεωργίου (αργυρό).

Από τις τρεις επιδόσεις, αξιοσημείωτη είναι εκείνη του Προδρομίδη που, αν και πρωτοετής φοιτητής, κατάφερε να κατακτήσει χρυσό μετάλλιο, συναγωνιζόμενος φοιτητές μεγαλύτερων ετών, σε ύλη που περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα σπουδών μεγαλύτερων ετών.

Για τον Ιάσονα, ήταν η πρώτη φορά που συμμετείχε ως φοιτητής σε διαγωνισμό Μαθηματικών. «Είχα, βέβαια, την εμπειρία από αντίστοιχους διαγωνισμούς που συμμετείχα όταν ήμουν στο λύκειο», είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. «Το χρυσό μου έδωσε μεγάλη χαρά και είναι μια δικαίωση για μένα, γιατί όλα αυτά τα χρόνια διαβάζω αρκετά και θέλω να φτάσω σε υψηλό επίπεδο», συμπλήρωσε.

Στα πλάνα του, να τελειώσει τη σχολή και να συνεχίσει τις σπουδές του σε μεταπτυχιακό και διδακτορικό επίπεδο. Για εκείνον τα μαθηματικά είναι, όπως λέει, ένα αντικείμενο που τον έλκει από όταν ήταν μικρός. «Αφιερώνω αρκετές ώρες σε αυτό, με εξαίρεση όταν βρίσκομαι σε διακοπές», ανέφερε, «δεν είναι θέμα σχολής, για μένα είναι θέμα ευρύτερου διαβάσματος».

Το προφίλ του Ιάσονα ταιριάζει απόλυτα με εκείνο που περιέγραψε ο καθηγητής Κοντογεώργης για το ποιοι φοιτητές συνήθως συμμετέχουν στους διαγωνισμούς. «Έχουμε φοιτητές, οι οποίοι από τη στιγμή που γεννήθηκαν ήθελα να γίνουν μαθηματικοί. Είναι 15-20 παιδιά, ο ένας καλύτερος από τον άλλον. Δεν έχεις να τους πεις κάτι, είναι από μόνοι τους φτασμένοι και έχουν συνέχεια ακαδημαϊκή. Είναι παιδιά που το θέλουν. Είναι ταλέντα μοναδικά», τόνισε.