Συμβουλές για την οργάνωση μελέτης του παιδιού

Συμβουλές για την οργάνωση μελέτης του παιδιού

Ξεκινά το διάβασμα και η μελέτη. Γι αυτό καλό είναι να κάνει μια καλή αρχή ο μικρός μας μαθητής.
[babyPostAd]– Οργανώστε μαζί του το πρόγραμμα της εβδομάδας ,ρωτώντας τον πώς θα επιθυμούσε και εκείνος για να διαμορφωθεί σε συνάρτηση με τους ρυθμούς του και τις ανάγκες του.
– Προσπαθήστε να το τηρείτε σταθερό και να θυμίζετε στο παιδί την ρουτίνα του μέχρι να του γίνει συνήθεια.
– Φροντίζετε να κοιμάται και να τρώει σωστά έχοντας και ενδιάμεσα της μέρας κάποια σνακ που θα τονώσουν την ενέργεια του αλλά και παράλληλα θα επιβραβεύσουν τον κόπο του. π.χ .μόλις τελειώσεις την αντιγραφή θα κάνεις ένα  μικρό διάλειμμα για να φας μια μικρή σοκολάτα η ένα φρούτο ή ένα χυμό κ.λ.π
– Βοηθήστε τον να οργανώσει την μελέτη του ως προς τους χρόνους. Επειδή είναι πολύ λεπτή εδώ η γραμμή οι χειρισμοί πρέπει να είναι σωστοί .
Πολλοί γονείς μελετούν μαζί με το παιδί τους γιατί νομίζουν πως είναι μικρό και δεν μπορεί να ανταποκριθεί μόνο του στις υποχρεώσεις του. Καλό είναι λοιπόν αφού πρώτα του εξηγήσουμε πως λειτουργεί το σχολείο, τι πρέπει το ίδιο να κάνει στο σπίτι, ν’ αφήσουμε πάνω του την μελέτη τονίζοντας του ότι στο τέλος μόλις έχει ολοκληρώσει  μπορούμε να το βοηθήσουμε σε κάτι που δεν έχει καταλάβει ή σε κάτι που αδυνατεί εντελώς να κάνει μόνο του.
– Το να καθίσετε δίπλα του συνέχεια σ όλη την διάρκεια του διαβάσματος αναιρεί όλα αυτά που τόσο καιρό του λέγατε ,ότι  δηλ.μεγάλωσε και θα διαβάζει και θα γράφει μόνο του.  Είναι σημαντικό να βρίσκει τα λάθη μόνο του και να τα διορθώνει λέγοντας π.χ ας το σβήσω έκανα λάθος απο το να κρατάμε εμείς την γόμα και να σβήνουμε καθοδηγώντας το παιδί από πάνω του εντοπίζοντας τα λάθη , για να του λέμε που και πως να τα διορθώσει.
-Δεν πρέπει να ξεχνάμε , η μαμά είναι μαμά και όχι δασκάλα. Αυτοί οι ρόλοι δεν πρέπει να μπερδεύονται γιατί χάνουν το νόημα τους και προκαλούνται συγκρούσεις που χαλάνε τις σχέσεις φωνάζοντας του και διορθώνοντας το συνέχεια.
-Κρατήστε το γραφείο διαβάσματος άδειο χωρίς ερεθίσματα [πολύχρωμες μολυβοθήκες, αφίσες με σούπερ ήρωες κ.λ.π]  έτσι βοηθάτε το παιδί να μην στρέφει την προσοχή του αλλού και είναι πιο εύκολο να επικεντρωθεί σε αυτό που πρέπει.
 – Κρατήστε στην ώρα διαβάσματος  του παιδιού μια σχετική ησυχία και άν υπάρχουν και άλλα αδέλφια οργανωθείτε  έτσι ώστε και αυτά εκείνη την ώρα να κάνουν κάποια άλλη δραστηριότητα (π.χ ζωγραφική κ.λ.π)
– Θυμίστε του ότι και η μελέτη έχει συγκεκριμένο χρόνο (χωρίς να είστε βέβαια πιεστικοί),είναι σημαντικό τα παιδιά να σας βλέπουν να αναγνωρίζετε και εσείς ότι πρέπει να υπάρχει  χρόνος και για άλλα πράγματα. Πέρα από αυτό όμως θα πρέπει να μάθει το παιδί να τελειώνει σ’ένα συγκεκριμένο χρόνο (πχ 45-60 λεπτά)
 -Καλό είναι επίσης να συνηθίσει να διαβάζει τα μαθήματα της Δευτέρας από την Παρασκευή .Έτσι θα έχει πολυ ελεύθερο χρόνο μέσα στο σαβ/κο  για παιχνίδι ,δραστηριότητες και πραγματική χαλάρωση. Το να κυλάει πχ το Σάββατο και ν’ακούει την μαμά , να του λέει αύριο έχεις διάβασμα και πότε θα το κάνεις ; δεν το βοηθάει να χαρεί το παιχνίδι που είναι πολύ σημαντικό για την ανάπτυξη του και αγχώνεται.
– Ενημερώστε την δασκάλα για τυχόν δυσκολίες που μπορεί να έχει ώστε να βρείτε μαζί λύσεις , για να βοηθηθεί σωστά και αποτελεσματικά το παιδί.(πχ αν διασπάται εύκολα καλό είναι να κάτσει στα πρώτα θρανία κ.λ.π.)
Πηγή: Lexiscenter.gr