Προσθέτουμε χρώμα και ύφος στη φωνή μας. Ανεβάζουμε την ένταση, μιλάμε ψιθυριστά, γελάμε ή τραγουδάμε όπου χρειάζεται.
- Εμπλουτίζουμε την διήγηση του παραμυθιού με τις εκφράσεις του προσώπου μας. Ειδικά όταν αναφερόμαστε στα συναισθήματα των ηρώων.
- Αφήνουμε το σώμα μας να εκφραστεί με την κίνηση μέσα από τα χέρια, τον κορμό ακόμα και το βάδισμα.
- Ενσωματώνουμε και δικές μας ερωτήσεις τύπου: « Και τώρα τι θα κάνει;», « Που μπορεί να κρυφτεί;», « Τι είναι σωστό να κάνει;» για να ενισχύσουμε την κριτική ικανότητα του παιδιού και την εύρεση λύσης προβλημάτων.
- Χρησιμοποιούμε οπτικά ερεθίσματα όπως μινιατούρες, κάρτες, γαντόκουκλες, ζωάκια κ.α.
- Ανάλογα με την ηλικία του παιδιού, τελειώνοντας την ιστορία δώστε του να καταλάβει το ηθικό δίδαγμα ή αφήστε μισοτελειωμένη την ιστορία και ενθαρρύνετέ του να δώσει ένα δικό του τέλος, παροτρύνοντάς το μερικές φορές να ζωγραφίσει τη σκηνή που του έκανε μεγαλύτερη εντύπωση.
- Αν διαβάσετε κάποιο εικονογραφημένο παραμύθι, αφιερώστε κάποιο χρόνο για να παρατηρήσετε τις εικόνες. Ρωτήστε το παιδί σας για τα χρώματα, για τον ήλιο, το φεγγάρι, τους ήρωες, τι φορούν, τι κρατούν και οτιδήποτε άλλο σας έρθει στο μυαλό. Με αυτόν τον τρόπο ακονίζετε το μυαλό του παιδιού σας και διεγείρετε την φαντασία του.
- Όταν το παιδί σας έχει ακούσει πολλές φορές την ιστορία και την έχει μάθει, ζητήστε του να σας βοηθήσει να τη διαβάσετε, λέγοντας μαζί σας τα λόγια. Όπου τα θυμάται.
- Δημιουργείστε το δικό σας παραμυθι. Επιλέξτε τους ήρωες, το χρόνο και τον τόπο της ιστορίας σας και φτιάξτε μια όμορφη ιστορία! Μπορείτε να την εμπλουτίσετε με αντίστοιχες ζωγραφιές και διαλόγους.
Μπαντανά Μαρίκα – Λογοθεραπεύτρια
Κέντρο Παιδιού Εφήβου Οικογένειας Βούλας
Bottom of Form