Βασικά ορόσημα και δεξιότητες παιδιών 1–2 ετών. Πότε να ανησυχήσω;

Η πρόληψη στις μικρές ηλικίες, όπως και σε κάθε ηλικία, είναι πολύ σημαντική καθώς μέσα από την λεπτομερή και εμπεριστατωμένη αξιολόγηση μπορούν να εντοπιστούν τα σημεία εκείνα τα οποία, που εάν παραμεληθούν και δεν εντοπιστούν εγκαίρως, είναι ικανά, αργότερα και όταν το παιδί θα έρθει σε επαφή με τον γραπτό λόγο, να οδηγήσουν σε δυσκολίες τόσο στην κατάκτηση και επεξεργασία του γραπτού λόγου (διαταραχές σχολικής μάθησης: Μαθησιακές δυσκολίες / Δυσλεξία) όσο και στην επεξεργασία του προφορικού λόγου (εξελικτικές φωνολογικές διαταραχές: τρένο –> τένο, τέτοιο –> τέτο κ.α.) και ψυχοσυναισθηματικές διαταραχές.

Βασικά ορόσημα και δεξιότητες παιδιών 1 έτους και άνω

ΛΕΠΤΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΑΔΡΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΛΕΚΤΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ

ΑΝΗΣΥΧΟΥΜΕ ΟΤΑΝ

Βασικά ορόσημα και δεξιότητες παιδιών 2 ετών και άνω

ΛΕΚΤΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ

ΛΕΚΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΠΤΙΚΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ

ΛΕΠΤΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΑΔΡΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΑΝΗΣΥΧΟΥΜΕ ΟΤΑΝ

Από την Ελένη Τσιλιώρη Πέπε, MSc SLP-CCC πτυχιούχο Λογοπεδικό από το Πανεπιστήμιο Defektoloski, μέλος του Πανελληνίου Συλλόγου Λογοπεδικών.