Ο δεκάλογος της υγιεινής διατροφής για τη νέα μαμά

Και ενώ έγινες μαμά διαπιστώνεις ότι είναι πολύ δύσκολο να τραφείς σωστά, να ακολουθήσεις βασικούς κανόνες υγιεινής διατροφής όχι τόσο για απώλεια κιλών μα για να νιώσεις όμορφα, να νιώσεις ότι και πάλι κάνεις κάτι για σένα.

0
Γράφει η Σπυριδούλα Νικομάνη, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Και τα νέα είναι ευχάριστα, Έγινες μαμά, η αγκαλιά σου γέμισε με ένα μωράκι! Όμως μαζί του αυτό το υπέροχο πλάσμα έφερε και ένα σωρό υποχρεώσεις και ευθύνες.

Στην πορεία διαπιστώνεις ότι είναι πολύ δύσκολο να τραφείς σωστά, να ακολουθήσεις βασικούς κανόνες υγιεινής διατροφής όχι τόσο για απώλεια κιλών μα για να νιώσεις όμορφα, να νιώσεις ότι και πάλι κάνεις κάτι για σένα.

Πώς όμως να κόψεις σαλάτα όταν το μικρό αυτό πλασματάκι θέλει διαρκώς αγκαλιά; Πώς να βράσεις την τόσο θρεπτική φασολάδα όταν το μωράκι σου θέλει και πάλι αλλαγή πάνας;

Αυτοί οι προβληματισμοί είναι στο μυαλό πολλών νέων μαμάδων… και ναι… μη στεναχωριέσαι και εμείς κάψαμε το φαγητό για να δώσουμε την απαιτούμενη φροντίδα στο μωρό μας!

Πιο κάτω θα αναφέρουμε τρόπους εύκολους, γρήγορους και πρακτικούς ώστε να επαναφέρεις το σώμα σου χωρίς να απαιτείται ιδιαίτερη προσπάθεια και χρόνος.

  1. Πίνε διαρκώς νερό, δυο λίτρα την ημέρα θα πρέπει να καταναλώνονται σίγουρα.
  2. Γέμισε το ψυγείο με φρούτα και λαχανικά εποχής… Δε θέλει πολύ χρόνο το να φας τρία βερίκοκα.
  3. Προμηθεύσου με γάλα και γιαούρτι. Για πιο γρήγορα πάρε ατομικές συσκευασίες γιαουρτιού με διάφορες γεύσεις για ποικιλία.
  4. Προμηθεύσου ξηρούς καρπούς, μπάρες δημητριακών και ριζογκοφρέτες. Όταν βλέπεις τα δύσκολα δυο ριζογκοφρέτες θα σε σώσουν.
  5. Αγόρασε ψωμί του τοστ, γαλοπούλα βραστή και τυρί με χαμηλά λιπαρά. Η επιλογή του τοστ είναι από όλους αγαπημένη μα και γρήγορη, ειδικά αν ακόμη και το ψωμί είναι ήδη κομμένο.
  6. Σίγουρα θα νιώσεις πολλές φορές την ανάγκη για γλυκό. Φρόντισε να μην υπάρχουν στα ντουλάπια σου λιχουδιές, ούτε καν κρυμμένες γιατί πίστεψε με όταν η κούραση χτυπήσει κόκκινο θυμάσαι αμέσως που τις είχες κρύψει.
  7. Αν παρόλα αυτά θες γλυκό προτίμησε να έχεις ατομικές συσκευασίες ώστε να μην κινδυνεύεις να ξεφύγεις στην ποσότητα.
  8. Ενημέρωσε τον κάθε επισκέπτη όταν έρθει να σε δει να μη φέρει γλυκά, αλλά ας προτιμήσει υγιεινές επιλογές ή ακόμα καλύτερα σπιτικές λιχουδιές. Ένα ταψί τυρόπιτα είναι προτιμότερη από ένα κιλό σοκολατάκια.
  9. Μη νιώσεις ενοχές όταν τελικά φας όλο το κέικ προκειμένου να ηρεμήσεις.. όλες μας το κάναμε κάποια στιγμή.
  10. Και τέλος, κάτι που όλες μας το λέμε αλλά καμία δεν μπορεί να το εφαρμόσει την κατάλληλη στιγμή…. Απόλαυσε το μωράκι σου… Ζήσε αυτή τη νέα εμπειρία… Όλα τα άλλα θα επανέλθουν μόλις νιώσεις έτοιμη!