Απαγόρευση στη διαφήμιση «άσεμνων» αποκριάτικων στολών για παιδιά

Απαγόρευση στη διαφήμιση «άσεμνων» αποκριάτικων στολών για παιδιά

Ενημέρωση σχετικά με τις απαγορεύσεις εμπορικής προβολής αποκριάτικων στολών που απευθύνονται σε παιδιά κάνει η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.

Υπενθυμίζει την απόφαση του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, σύμφωνα με την οποία δεν επιτρέπεται η εμπορική προβολή σε ιστοσελίδες ή/και καταστήματα άσεμνων αποκριάτικων στολών που παρουσιάζονται ως παιδικές, διότι σύμφωνα με το σκεπτικό της επιτροπής:

[babyPostAd]«Όταν τα παιδιά συμμετέχουν σε δραστηριότητες ή γίνονται καταναλωτές προϊόντων που προβάλλουν τη σεξουαλικότητά τους, παραβιάζεται η ομαλή ψυχολογική τους ανάπτυξη. Παράλληλα στρεβλώνεται η εικόνα της παιδικότητας και αλλοιώνονται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ηλικίας αυτής».

Επίσης, δεν επιτρέπεται η εμπορική προβολή παιδικών στολών που αναπαριστούν τον Χίτλερ και οι οποίες παραπέμπουν σε στάσεις και χειρονομίες άμεσα συνδεδεμένες με εγκλήματα μίσους, όπως ο ναζιστικός χαιρετισμός.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το άρθρου 7α του ν.2251/1994, οι προμηθευτές υποχρεούνται να διαθέτουν στην αγορά προϊόντα τα οποία, ως εκ του προορισμού, της χρήσης ή των συνθηκών διάθεσης δεν ενέχουν κινδύνους για την ψυχική, πνευματική ή ηθική ανάπτυξη των ανηλίκων.
Σε βάρος των παραβατών των διατάξεων του ως άνω άρθρου προβλέπεται, εκτός των περιοριστικών και διορθωτικών μέτρων στην κυκλοφορία των προϊόντων (άρθρο 7α), και η επιβολή διοικητικών κυρώσεων (άρθρο 13α).