Υποβάθμιση η έβδομη διδακτική ώρα για τα παιδιά
Το πρώτο «κρας τεστ» της σχολικής χρονιάς ήταν η σημερινή ημέρα του αγιασμού και της επιστροφής χιλιάδων μαθητών στα θρανία. Αν και τα καθιερωμένα χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών φαίνεται ότι καλύφθηκαν, η αντιπαράθεση μεταφέρθηκε στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Η μείωση του σχολικού ωραρίου
«Το επτάωρο κάθε μέρα σε ορισμένα σχολεία της χώρας, στο 1/3 των δημοτικών, είχε κατά τη γνώμη μας αρνητική επίπτωση», είπε στο σημερινό αγιασμό από σχολείο της Γκράβας ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης.
Οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες ΟΛΜΕ και ΔΟΕ κάνουν λόγο για υποβάθμιση της εκπαίδευσης, «μεταφέροντας» εκπαιδευτικούς από τη μία βαθμίδα στην άλλη, ενώ την ίδια ώρα εκπαιδευτικοί θα διδάσκουν συναφείς ειδικότητες, προκειμένου να μην σημειωθούν μεγάλα κενά.
Και η φετινή χρονιά πάντως ξεκινά υπό το φόντο απεργιακών κινητοποιήσεων καθώς η ΔΟΕ για την Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου έχει εξαγγείλει απεργία. Μεγάλα ερωτηματικά για τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες αποτελούν η λειτουργία των ολοήμερων τμημάτων και των τάξεων ενισχυτικής διδασκαλίας.
Από το 132ο δημοτικό σχολείο της Γκράβας που επισκέφθηκε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης τόνισε: «Επαναλαμβάνω ότι σήμερα κρίνουν οι γονείς και οι μαθητές. Δεν
εξοικονομήσαμε ώρες, όπως λέτε, αλλά αυξήσαμε τις ώρες διότι σε όλη την Ελλάδα πια θα
υπάρχει ένα σχολείο ενιαίου τύπου. Όλα τα παιδιά, σε όλη την Ελλάδα και όχι μόνο στα
αστικά κέντρα θα έχουν μαθήματα καλλιτεχνικά, αγγλικά, πληροφορική, θεατρική αγωγή
από την Πρώτη Δημοτικού. Οι όποιες επιλογές, γίνανε όχι για να υπάρξει μείωση των ωρών
και εξοικονόμηση χρημάτων, αλλά για παιδαγωγικούς λόγους. Το επτάωρο κάθε μέρα σε
ορισμένα σχολεία της χώρας, στο 1/3 των δημοτικών, είχε κατά τη γνώμη μας αρνητική
επίπτωση. Ηταν μία υποβαθμισμένη έβδομη ώρα που δεν μπορούσαν τα παιδιά να
αφομοιώσουν πολλά πράγματα.
Δεν θέλουμε λοιπόν αντιπαιδαγωγικού τύπου επιλογές,
θέλουμε επιλογές που να σέβονται το παιδί και να το βοηθούν να χαίρεται τη γνώση».
Και επεσήμανε: « Φέτος για πρώτη φορά, σε όλα τα δημοτικά σχολεία της χώρας, αναβαθμίζεται το ολοήμερο σχολείο και έχουμε νέα μαθήματα, ειδικότητες και δασκάλους, που τα διδάσκουν, όπως καλλιτεχνικά, ξένη γλώσσα από την πρώτη δημοτικού σε όλα τα σχολεία. Θα έχουμε επίσης πληροφορική, θεατρική αγωγή. Θα είναι ένα πλούσιο πρόγραμμα. Είναι λοιπόν μία μεγάλη μέρα σήμερα γιατί έχουμε ένα δημόσιο σχολείο για όλα τα παιδιά, πιο πλούσιο. Ολα τα άλλα ζητήματα τα συζητούμε και με τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς.
Διευρύνουμε αυτές τις δυνατότητες, είναι επιλογή μας, προτεραιότητα μας το δημόσιο σχολείο. Πιστεύω ότι αυτός ο διάλογος πρέπει να γίνει χωρίς να είμαστε προκατειλημμένοι και χωρίς να
προτρέχουμε», τόνισε ο υπουργός.
Ο υπεύθυνος του Τομέα Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας, Μάξιμος Χαρακόπουλος, συνοδεύοντας τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Κυριάκο Μητσοτάκη, παρακολούθησε τον αγιασμό για την έναρξη της νέας σχολική χρονιάς στο Α΄ Δημοτικό Σχολείο και το Ειδικό Σχολείο Περάματος.
Σε δήλωσή του για το σχολικό έτος ο κ. Χαρακόπουλος σημειώνει τα εξής:
«Καλή πρόοδο με υπομονή και επιμονή για την πραγμάτωση των στόχων και των προσδοκιών τους. Στους γονείς δύναμη για να μπορούν να στηρίζουν τις προσπάθειες των παιδιών τους. Θέλω επίσης να απευθύνω ένα μεγάλο ευχαριστώ στους εκπαιδευτικούς που σε δύσκολους
καιρούς με αίσθημα ευθύνης και αγάπη προσφέρουν γνώση και αγωγή στα παιδιά μας.
Η νέα σχολική χρονιά δεν ξεκινά με τους καλλίτερους οιωνούς, αφού “φρόντισε” το
υπουργείο Παιδείας να συρρικνώσει το ολοήμερο σχολείο και να “κουτσουρέψει” το
γυμνάσιο σε διδακτικές ώρες, όχι για παιδαγωγικούς σκοπούς, αλλά για εξοικονόμηση
εκπαιδευτικών.
Μάλιστα, τρεις ημέρες πριν αρχίσουν τα μαθήματα, ο υπουργός έδωσε
καίριο χτύπημα στο γυμνάσιο με μέτρα που επιβραβεύουν την ήσσονα προσπάθεια. Η
Παιδεία, όμως, δεν είναι χώρος πρόχειρης πειραματικής εφαρμογής ιδεοληψιών, δεν θέλει
χάιδεμα αυτιών, αλλά όραμα και σχέδιο μακρόπνοης εφαρμογής.
Η ελπίδα, ωστόσο, για καλλίτερες ημέρες δεν χάθηκε και η νέα γενιά προοιωνίζεται ένα
καλύτερο αύριο. Με κόπο και προσπάθεια όλοι μαζί μπορούμε να βελτιώσουμε τους
ποιοτικούς δείκτες της εκπαίδευσης, αντιμετωπίζοντας τις παθογένειες. Η παιδεία αποτελεί
βασικό μοχλό επίτευξης του στόχου της εξόδου από την κρίση».