Προβλήματα προσαρμογής στο σχολείο – Η επιτυχία φέρνει επιτυχία!

Προβλήματα προσαρμογής στο σχολείο – Η επιτυχία φέρνει επιτυχία!

Προβλήματα προσαρμογής στο σχολείο

Ποιος έχει πιθανότητα να επιτύχει : Η επιτυχία φέρνει περισσότερη επιτυχία!

Ποιος μαθητής τα καταφέρνει καλά μέσα στην τάξη;

Πρώτα-πρώτα, έχουμε το παιδί που από την αρχή διαθέτει τις παρακάτω ιδιότητες:

-Είναι ένα παιδί με καλή σωματική υγεία ,με εξυπνάδα και με αναπτυγμένες τις κοινωνικές του δεξιότητες, έχει καλή ιδέα για τον εαυτό του ισχυρό αυτοσυναίσθημα και μπορεί τόσο να διαβλέπει με ακρίβεια την επίδραση που ασκεί στους άλλους όσο και να αντιλαμβάνεται και να ανιχνεύει με διεισδυτικότητα το βαθύτερο νόημα των αντιδράσεων των άλλων και των προσεγγίσεων τους προς αυτό.

Είναι πολύ πιθανό ότι ένα τέτοιο παιδί σύντομα θα αρχίσει να έρχεται σε μια πρώτη επαφή και να αλληλεπιδρά με τους άλλους ,ιδιαίτερα με τα πιο δημοφιλή παιδιά ,καθώς και με τον δάσκαλο. Επίσης, είναι πρόθυμο να κάνει διαπροσωπικά ανοίγματα ,ακόμη και παρακινδυνευμένα ,αλλά στην αρχή τα τολμήματα του αυτά είναι συγκρατημένα. Είναι επίσης ,πολύ πιθανό ότι είναι πολύ ευαίσθητο στις αντιδράσεις των άλλων σε αυτά τα πρώτα διερευνητικά του ανοίγματα.

Σχολική προσαρμογή. Πώς βοηθούμε το παιδί να προσαρμοστεί στο νέο σχολικό περιβάλλον

Αν οι αντιδράσεις των άλλων είναι θετικές, το πιθανότερο είναι ότι θα τις θεωρήσει και το ίδιο ως θετικές και θα επαναλαμβάνει αυτές τις προσεγγίσεις και τις αλληλεπιδράσεις του.Άν όμως οι αντιδράσεις των άλλων είναι αρνητικές, ίσως τις θεωρήσει και το ίδιο αρνητικές και πιθανόν να δοκιμάσει καινούργια διστακτικά ανοίγματα.Είναι πιθανό ότι θα αποφύγει να αποκαλύψει “διάπλατα” τον εσωτερικό του εαυτό σε αυτά τα πρώτα διερευνητικά στάδια .Είναι ακόμη πολύ πιθανό ότι θα κάνει χρήση της εξυπνάδας του.

– Καθώς το επιδέξιο αυτό παιδί κερδίζει μεγαλύτερη αποδοχή ,δύναμη και αποδοτικότητα στην τάξη, το αυτοσυναίσθημα του ενισχύεται ακόμη περισσότερο.

-Με τον τρόπο αυτό παγιώνεται αυτό που στην ψυχολογία έχει αποκληθεί ανακυκλωτική ,αυτό-ανατροφοδοτούμενη αλυσίδα αλληλεπιδράσεων.

-Για να το πούμε πιο απλά :Η ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΦΕΡΝΕΙ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

Για το Babyradio: Δήμητρα  Κληρονόμου, Παιδαγωγός-Ειδική Παιδαγωγός & Σύμβουλος γονέων-παιδιών

Διαβάστε ακόμη:

«Μη φύγεις μαμαά! Δεν θέλω να μείνω στον παιδικό!» (Οι σκέψεις ενός 3χρονου κατά την προσαρμογή του στον παιδικό σταθμό)

H προσαρμογή του παιδιού στον παιδικό σταθμό εξαρτάται από εσάς!