Τα περισσότερα πρόωρα μωρά τα πάνε καλά στο σχολείο και δεν υστερούν!

Τα περισσότερα πρόωρα μωρά τα πάνε καλά στο σχολείο και δεν υστερούν!

πρόωρα μωρά

Είχατε πολλή δουλειά να κάνετε όταν βρισκόσασταν στη μήτρα προσπαθώντας να αναπτυχθείτε σε ένα ανθρωπάκι 3.628 σε μόλις εννέα μήνες. Γι ‘αυτό χρειαζόταν κάθε μία από τις 40 εβδομάδες κύησης και γι’ αυτό τα πρόωρα μωρά – ιδιαίτερα τα εξαιρετικά πρόωρα, που γεννήθηκαν μόλις στις 23 ή 24 εβδομάδες – αρχίζουν τη ζωή τους με τέτοιο μειονέκτημα.

[babyPostAd]Τώρα, όμως, υπάρχουν αρκετά καλά νέα για τα προωράκια μας. Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Αμερικανικής Ιατρικής Ένωσης (JAMA), τα περισσότερα πρόωρα βρέφη, συμπεριλαμβανομένων των εξαιρετικά πρόωρων, είναι έτοιμα να ξεκινήσουν το νηπιαγωγείο εγκαίρως και έχουν πολύ καλές επιδόσεις στο δημοτικό και το γυμνάσιο. Μερικά τα πάνε τόσο καλά που στις τυποποιημένες εξετάσεις φαίνεται να είναι προικισμένα. 

Σε γενικές γραμμές, οι προοπτικές για τα πρόωρα βρέφη έχουν βελτιωθεί σταθερά από τη δεκαετία του 1960, με την ελάχιστη ηλικία θνησιμότητας να μειώνεται τουλάχιστον κατά μία εβδομάδα ανά δεκαετία, πράγμα που σημαίνει ότι ενώ η επιβίωση ενός προγόνου που γεννήθηκε στις 32 εβδομάδες ήταν κάποτε ένα πολύ αβέβαιο πράγμα , το 95% ή και περισσότερο από αυτά τα μωρά φεύγουν από το νοσοκομείο υγιή.Για τα παιδιά που γεννιούνται σε 25 εβδομάδες, οι πιθανότητες εξακολουθούν να είναι 76%, αλλά πέφτουν στο 56% στις 24 εβδομάδες, 26% στις 23 εβδομάδες και μόλις 5% στις 22 εβδομάδες.

Τα μωρά που τελικά επιβιώνουν μπορεί να αντιμετωπίσουν σωματικές και αναπτυξιακές προκλήσεις – και οι νοητικές ικανότητες ήταν πάντα αυτές που μπορούσαν να καταγραφούν δυσκολότερα. Για να διευκρινίσει τα πράγματα, ο Δρ Craig Garfield, αναπληρωτής καθηγητής παιδιατρικής και ιατρικών κοινωνικών επιστημών στο Northwestern University, μαζί με τους συνάδελφους του, συγκέντρωσε μια εντυπωσιακά μεγάλη ομάδα δειγμάτων, εξετάζοντας όλα τα μωρά που γεννήθηκαν στην πολιτεία της Florida από το 1992 έως το 2002. Η Florida αντιπροσωπεύει μια χαρακτηριστική περίπτωση  για την παρακολούθηση της απόδοσης των μαθητών λόγω των ευρέως δοκιμασμένων τεστ όλων των προ-σχολών για την ετοιμότητα στο νηπιαγωγείο και για την ετήσια συνολική δοκιμή επιτυχίας της Φλόριντα (FCAT) που χορηγείται στους μαθητές σε βαθμούς 3 έως 8.

Από τα 1.3 εκατομμύρια μωρά στη Florida που γεννήθηκαν στη δεκαετία-στόχο, των οποίων τα αρχεία ήταν αρκετά πλήρη για να συμπεριληφθούν στη μελέτη, μόνο τα 925 ήρθαν στον κόσμο κατά την εξαιρετικά πρόωρη ηλικία των 23 έως 24 εβδομάδων.Αυτό είναι ένας πολύ μικρός πληθυσμός σε σύγκριση με τη συνολική ομάδα, αλλά έχει μεγάλη στατιστική σημασία.

Όταν η ομάδα του Γκάρφιλντ υπολόγισε την εβδομάδα κύησης και τους ακαδημαϊκούς βαθμούς, έλαβαν ενθαρρυντικά αποτελέσματα. Από τα μωρά που γεννήθηκαν στο παράθυρο των 23 έως 24 εβδομάδων, το 65% θεωρήθηκε έτοιμο για το νηπιαγωγείο εγκαίρως. Το ποσοστό αυτό δεν είναι πολύ μακριά από το ποσοστό 85% τ ν τελειόμηνων μωρών.  Τα μωρά των 23 εβδομάδων που παρουσίαζαν χειρότερη απόδοση από τα τελειόμηνα μωρά στην FCAT, κατάφεραν τα 2/3 μιας τυπικής απόκλισης πίσω από τον υπόλοιπο πληθυσμό της ηλικίας τους. Στην κλίμακα 0 έως 800 της πιο γνωστής SAT, αυτό θα σήμαινε ένα έλλειμμα 66 βαθμών – ένα οριστικό μειονέκτημα, αλλά όχι ένα θανατηφόρο. Και ακριβώς όπως τα ποσοστά επιβίωσης μπορούν να αλλάζουν δραματικά με ακόμα λίγο περισσότερο χρόνο στη μήτρα, έτσι μπορεί και η γνωστική απόδοση: τα παιδιά που γεννήθηκαν στις 29 έως 30 εβδομάδες θα ήταν μόνο 18 σημεία πίσω στην κλίμακα 800, και εκείνα που γεννήθηκαν στις 35 έως 36 εβδομάδες θα χάσουν 3 αμελητέα σημεία.

Απογοητευτικά, το 33,5% των εξαιρετικά πρόωρων παιδιών κατατάχθηκαν με  χαμηλές ακαδημαϊκές επιδόσεις από τα πρότυπα βαθμολόγησης της Φλόριντα, σε σύγκριση με μόλις 5,8% των τελειόμηνων μωρών. Ωστόσο, περίπου τα 2/3 της ομάδας με τα εξαιρετικά πρόωρα μωρά βρίσκεται μέσα στο κανονικό εύρος – όχι μόνο τα περισσότερα από τα μικρότερα μωρά φτάνουν μέχρι τις μεγαλύτερες τάξεις στο σχολείο, αλλά μερικά τα καταφέρνουν εξαιρετικά, με το 1,8% να κερδίζει τον τίτλο του προικισμένου παιδιού. Αυτό είναι μικρότερο από το 9,5% των 40 εβδομάδων, αλλά το γεγονός ότι τα παιδιά με λίγο περισσότερο από το μισό χρόνο στη μήτρα βρίσκονται ακόμα στο παιχνίδι είναι μια ευχάριστη έκπληξη!

Τίποτα από αυτά δεν σημαίνει ότι τα εξαιρετικά πρόωρα μωρά δεν βρίσκονται σε μειονεκτική θέση κατά την αρχή της ζωής τους, αλλά σημαίνει ότι οι γονείς, οι γιατροί και οι δάσκαλοί τους μαθαίνουν να παίζουν αυτό το παιχνίδι όλο και περισσότερο. Αυτό σημαίνει οτι έχουν μια καλύτερη ευκαιρία για μια εντελώς πλήρη ζωή.

Επιμέλεια κειμένου για το babyradio: Θωμαΐδου Ευθυμία Ζωή