Τι γίνεται στα δίδυμα όταν το ένα μόνο έχει δυσλεξία;

Τι γίνεται στα δίδυμα όταν το ένα μόνο έχει δυσλεξία;

 δίδυμα όταν το ένα μόνο έχει δυσλεξία

Τα δίδυμα είναι δύο ξεχωριστά πλάσματα, δύο ξεχωριστές προσωπικότητες. Αναπτύσσουν ένα ιδιαίτερο, ίσως μοναδικό δέσιμο, αλλά το ίδιο μοναδικό είναι το καθένα από αυτά.

[babyPostAd]Ακόμα και ο τρόπος σκέψης τους είναι διαφορετικός και ας συναισθάνονται πολλές φορές τα ίδια πράγματα. Όμως, όταν το ένα από τα δύο έχει δυσλεξία, πόσο διαφορετικός τελικά μπορεί να είναι ο τρόπος σκέψης του;

Ένα παιδί με δυσλεξία σκέφτεται πολύ διαφορετικά από ένα παιδί που δεν έχει δυσλεξία. Έχει κυρίαρχο το δεξί ημισφαίριο και αυτό σημαίνει πολλά. Σκέφτεται πιο σφαιρικά, πιο συνθετικά. Συλλέγει πληροφορίες χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις του. Λειτουργεί με εικόνες, παρά με λέξεις. Έχει έμφυτη την περιέργεια, διαισθητική αντίληψη και δημιουργική φαντασία. Του αρέσουν οι προκλήσεις εξερεύνησης, οι συναρμολογήσεις και οι κατασκευές. Μπορεί να βρει λύσεις μέσα από αμέτρητες επιλογές και προτιμάει τη βιωματική μάθηση. Η ικανότητα να συνειδητοποιεί τον περιβάλλοντα χώρο είναι αυξημένη και έχει άριστη αντίληψη του χώρου. Επειδή σκέφτεται, κυρίως, με το δεξί ημισφαίριο, συλλαμβάνει πολλές ιδέες, αλλά χρειάζεται το αριστερό ημισφαίριο για να μπορεί να τις υλοποιήσει. Και εκεί έρχεται και η βοήθεια του άλλου του αδελφού.

Πολλές φορές τα δίδυμα, ιδιαίτερα τα μονοζυγωτικά, χαρακτηρίζονται από έναν σχετικό ανταγωνισμό. Όμως, αυτός ο ανταγωνισμός που αφορά το μαθησιακό κομμάτι, καμιά φορά μπορεί να επηρεάσει αρνητικά το παιδί με δυσλεξία. Οπότε, ορίστε μερικά παραδείγματα για το πώς ο τρόπος σκέψης του παιδιού με δυσλεξία μπορεί να συνδυαστεί με τον τρόπο σκέψης του άλλου παιδιού.

Στην ορθογραφία:

Το ένα παιδί υπαγορεύει τις λέξεις (τις πιο σημαντικές), το παιδί με δυσλεξία τις γράφει πάνω σε άμμο ή τις πλάθει με πλαστελίνη.

Στην αντιγραφή:

Το ένα παιδί γράφει τις πιο σημαντικές λέξεις σε κίτρινες καρτέλες, το άλλο παιδί τις αντιγράφει σε λευκές καρτέλες, χρωματίζοντας το θεματικό ή καταληκτικό μέρος της λέξης.

Στην ανάγνωση:

Το ένα παιδί μπορεί να διαβάσει ένα μικρό κείμενο, παρέα με το άλλο παιδί που δυσκολεύεται . Ας είναι και λίγο πιο εύκολο κείμενο. Μετά μπορούν παρέα να ζωγραφίσουν ή να παίξουν θεατρικό παιχνίδι αυτό που κατάλαβαν.

Στα μαθηματικά:

Μπορούν να κάνουν προσθέσεις και αφαιρέσεις με τους βόλους ή με διάφορα άλλα αντικείμενα. Μπορούν να μάθουν τον πολλαπλασιασμό και τη διαίρεση μέσα από διαδραστικά παιχνίδια, τα οποία μπορούν να βρουν παντού.

Ό,τι και αν κάνουν, μπορούν να τα κάνουν μαζί, συμπληρώνοντας ο ένας τον άλλον. Πιστέψτε με, είναι πολύ πιο εύκολο από ότι πιστεύουμε!

 Πηγή:    mytwins.gr