Τζούντο, σκάκι, μπάλα, μήπως είναι πολλά για τα παιδιά;
Μετά το σχολείο τα δίδυμα έχουν να διαβάσουν, αμέσως μετά να πάνε ποδόσφαιρο ή κιθάρα ή τζούντο. Έχουν καθόλου χρόνο να παίξουν;
Πριν τα φορτώσουμε υπερβολικά με ακόμα μία δραστηριότητα (όσο κι αν το ζητάνε τα ίδια) ας σκεφτούμε:
Τους αφήνουμε χρόνο για να παίξουν, να ξεκουραστούν, να χαλαρώσουν λίγο;
Ας υπολογίσουμε ότι εάν τα δίδυμα πηγαίνουν σε δημόσιο σχολείο, το πιο πιθανό είναι να τα έχετε γράψει και σε φροντιστήριο ξένων γλωσσών σωστά; Οπότε ήδη 2 μέρες την εβδομάδα έχουν απασχολημένα τα απογεύματά τους.
Δεν θα κάνουν και κάποιο άθλημα; Θα κάνουν! Βάλτε άλλες 2 φορές- η μία μπορεί να είναι το Σάββατο, χωρίς να υπολογίσουμε κάτι αγώνες της Κυριακής…
Ε, δεν θα διαβάσουν και τα μαθήματα της επόμενης μέρας
Δεν θα κάνουν και τις εργασίες για το φροντιστήριο;
Τι τους απέμεινε;
Και αν υπολογίσουμε ότι ακολουθείτε τη φιλοσοφία «πηγαίνω τα δίδυμα σε ξεχωριστές δραστηριότητες», ε, τότε, τι σας απέμεινε και σας, μαμάδες;
Καταρχάς, να διευκρινίσουμε ότι για να γράψετε τα δίδυμα στις εξωσχολικές δραστηριότητες θα πρέπει να υπολογίσετε (πέρα από το κόστος):
Πόσο ετών είναι.
Αφομοιώνουν ικανοποιητικά τα μαθήματα;
Μήπως αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο σχολείο;
Είναι οργανωμένος ο χρόνος μελέτης τους;
Ποιες είναι οι αληθινές τους ανάγκες και ποιες οι δυνατότητές τους;
Εάν τα δίδυμα πάνε Α Δημοτικού, ξεκινάνε μόλις τη σχολική τους ζωή και έχουν να μάθουν ένα σωρό καινούρια πράγματα. Μπορούν να ανταπεξέλθουν σε μία δραστηριότητα, όπως το μπαλέτο ή το μπάσκετ; Εσείς θα το κρίνετε αυτό. Εσείς γνωρίζετε τα παιδιά σας.
Ακόμη όμως κι αν είναι μεγαλύτερα τα δίδυμα, και τα πάνε περίφημα στο σχολείο, ένα υπερφορτωμένο πρόγραμμα μήπως τους στερεί την ανάσα που έχουν ανάγκη;
Τα παιδιά εάν δεν ξεκουράζονται και δεν κοιμούνται αρκετά, δεν έχουν καθαρό μυαλό ούτε και διάθεση να αποδώσουν στο σχολείο.
Και φυσικά, στερούνται το χαρακτηριστικό της παιδικής ηλικίας: το παιχνίδι!
Για αυτό, υπολογίστε στο εβδομαδιαίο πρόγραμα και αυτή τη μεγάλη τους ανάγκη: Να παίζουν!