Πώς να οργανώσω τη μελέτη με τα δίδυμα στην Α΄ δημοτικού;

μελέτη με τα δίδυμα

Θεωρούμε ως δεδομένο πως ο χρόνος που αφιερώνεται από τους δύο γονείς και ιδιαίτερα από τη μητέρα ξεχωριστά στα δίδυμα είναι αναγκαστικά περιορισμένος. Αυτό, όμως, σύμφωνα με τις τελευταίες μελέτες δεν είναι απαραίτητα κακό, καθώς καθιστά το δέσιμό τους πιο ισχυρό. Τι γίνεται, όμως, με το χρόνο που θα πρέπει να τους αφιερωθεί, όταν τα δίδυμα πάνε Α΄ Δημοτικού και θα πρέπει ο γονιός να ασχοληθεί με τη μελέτη των σχολικών μαθημάτων, ταυτόχρονα και στα δύο παιδιά, και ειδικά αν είναι σε διαφορετικές τάξεις; Ορίστε μερικές ιδέες για την καθοδήγηση γονιών στη μελέτη μαθημάτων στο σπίτι με τα δίδυμα.

  1. Σαφώς, έχουμε φροντίσει πολύ νωρίτερα να φτιάξουμε στο δωμάτιό τους τα γραφεία τους, με επαρκή φωτισμό, με καρέκλες στο κατάλληλο μέγεθος και όχι με πολλά ερεθίσματα. Αν τα δίδυμα έχουν ξεχωριστά δωμάτια και δυσκολευόμαστε να είμαστε ταυτόχρονα σε δύο μέρη, μπορούμε να δημιουργήσουμε μια γωνιά που να την ονομάσουμε Η γωνιά της μελέτης και να βρίσκεται σε ήσυχο χώρο. Είναι σημαντικό να νιώθουν άνετα στο χώρο που εργάζονται.
  2. Βρίσκουμε τον κατάλληλο χρόνο που τα παιδιά αποδίδουν καλύτερα (αμέσως μετά το σχολείο ή μετά από κάποια ώρα ξεκούρασης) και καθιερώνουμε αυτή τη ρουτίνα σε καθημερινή βάση. Η διάρκεια της μελέτης, όσο γίνεται, να μην ξεπερνάει τη μία ώρα. Είναι σημαντικό, ακόμα σε αυτή την ηλικία να έχουν χρόνο για παιχνίδι.
  3. Τα παιδιά βλέπουν το πρόγραμμα των μαθημάτων (είτε βρίσκονται στο ίδιο τμήμα είτε όχι) και τοποθετούν το καθένα τα δικά του βιβλία και τετράδια, πάνω στα γραφεία τους. Έχουν δίπλα τους καλά ξυσμένα μολύβια, ξύστρες και γόμες. Στην αρχή και για όσο χρονικό διάστημα χρειαστεί, τα καθοδηγούμε, ώστε να τα βοηθήσουμε να οργανωθούν.
  4. Τα παιδιά ξεκινούν από τα πιο δύσκολα μαθήματα και τελειώνουν με τα πιο εύκολα. Καλό είναι να τα αφήνουμε, αφού τους δώσουμε τις απαραίτητες κατευθύνσεις, να δουλεύουν, μόνα τους για να βιώσουν την αίσθηση της επιτυχίας. Βέβαια, τους υπενθυμίζουμε πως είμαστε εδώ σε ότι χρειαστούν. Μόλις τελειώσουν τα μαθήματά τους, απλά τα ελέγχουμε.
  5. Όταν τα δίδυμα ολοκληρώσουν τις εργασίες τους, τα βοηθάμε να τοποθετήσουν τα βιβλία και τα τετράδιά τους μέσα στις τσάντες τους. Καλό είναι να τοποθετούνται στις τσάντες, ανάλογα με το ύψος.
  6. Καθ’ όλη τη διάρκεια της μελέτης, προσπαθούμε να περιορίσουμε τα διάφορα ερεθίσματα που θα αποσπάσουν την προσοχή τους. Αν κάποιο από τα δύο κουραστεί, καλό είναι να γίνει ένα δεκάλεπτο διάλειμμα και στα δύο παιδιά, για να μη χάσουν το ρυθμό τους και να νιώσουν πιο άνετα.
  7. Δε βάζουμε χρονικά περιθώρια για την ολοκλήρωση των εργασιών. Αν κάποιο από τα δίδυμα χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να ολοκληρώσει την εργασία του, εννοείται πως του τον δίνουμε.
  8. Φροντίζουμε τα δίδυμα να έχουν μια σταθερή ρουτίνα στο διάβασμά τους και έχουμε, πάντα, λογικές απαιτήσεις από τα παιδιά μας.

Το μεγάλωμα των διδύμων αποτελεί από μόνο του ένα μεγάλο σχολείο για εμάς τους γονείς διδύμων. Όσα βιβλία ή άρθρα και αν διαβάσουμε, η αλήθεια είναι πως στην πράξη τα πράγματα είναι για τον καθένα διαφορετικά.  Μπορεί ο χρόνος να μοιράζεται, αλλά ο κάθε γονέας βρίσκει τον τρόπο να αφιερώνει στο κάθε παιδί ξεχωριστές στιγμές. Το ίδιο ισχύει και για τον χρόνο μελέτης των σχολικών μαθημάτων, όπου ο γονιός μπορεί να σκαρφιστεί πολλούς και διαφορετικούς τρόπους να διαβάσει ταυτόχρονα και τα δύο παιδιά.