Καλαμάτα – Σάββατο 22/02/14 Δυσλεξία: Ένας Οδηγός για Εκπαιδευτικούς και Γονείς

Δυσλεξία:Ένας Οδηγός για Εκπαιδευτικούς και Γονείς

Πόλη:Kαλαμάτα

Ημερομηνία: Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2014

Ώρες: 11:00-15:00

Τόπος:  Ξενοδοχείο REX,  Αριστομένους 26 Καλαμάτα

Εισηγητής: Γιάννης Κοσμόπουλος,  Δάσκαλος Ειδικής Αγωγής, Εκπαιδευτής Ενηλίκων

Περιεχόμενα:

Η Δυσλεξία είναι μια διαταραχή που επηρεάζει το γραπτό λόγο. Παιδιά με δυσλεξία αντιμετωπίζουν σοβαρή δυσκολία στην ανάγνωση, κυρίως στην ακρίβεια στις μικρότερες τάξεις και στην ευχέρεια στις μεγαλύτερες, ενώ μπορεί να επηρεάσει και την κατανόηση κάτω από συνθήκες περιορισμένου χρόνου. Επηρεάζει επίσης την ικανότητα ορθογραφημένης γραφής με την εμφάνιση πολλών ορθογραφικών λαθών. Στην καθημερινότητα η Δυσλεξία εκδηλώνεται με :

1. Υπερβολικά μεγάλη διάρκεια μελέτης, ιδιαίτερα σε μαθήματα «κειμένου» (Ιστορία, Θρησκευτικά). Η επίδοση του παιδιού μπορεί να βελτιώνεται όταν κάποιος άλλος διαβάζει το κείμενο μεγαλόφωνα.

2. Χαμηλή επίδοση σε θέματα και ύλη που έχει προετοιμάσει ο μαθητής την προηγούμενη ημέρα και στα οποία έχει ελεγχθεί.

3. Φτωχή επίδοση στην παραγωγή γραπτού λόγου (έκθεση κ.α.).

4. Λάθη απροσεξίας σε διαγωνίσματα τα οποία μπορεί να οφείλονται σε λανθασμένη ανάγνωση κειμένου.

5. Μειωμένη συμμετοχή – ιδιαίτερα στις μικρές τάξεις – σε δραστηριότητες που απαιτούν ανάγνωση

6. Αδυναμία στη γραφή από υπαγόρευση με παραλείψεις λέξεων και κακή ποιότητα γραφής

7. Λανθασμένη ορθογραφική διατύπωση σε λέξεις που έχουν γραφεί σωστά σε άλλες περιπτώσεις.

Ο δυσλεκτικός μαθητής αντιμετωπίζει δυσκολίες στον προφορικό λόγο, στην ανάγνωση, στα μαθηματικά, στην ορθογραφία και στην γραφή. Η έγκαιρη διάγνωση και παρέμβαση σε αυτό το στάδιο μπορεί να βοηθήσει σε πολύ σημαντικό βαθμό τους δυσλεκτικούς μαθητές, γιατί παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, μπορούν να μάθουν τρόπους να τις ξεπερνούν και να διαπρέπουν.

Αναμφίβολα οι μαθητές με δυσλεξία, αντιμετωπίζουν πολλές δυσκολίες σε όλα τα γνωστικά επίπεδα, γεγονός που επηρεάζει την απόδοσή τους στο σχολείο αλλά και την ψυχολογία και αυτοεκτίμησή τους. Η σωστή και έγκαιρη διάγνωση και παρέμβαση, η υποστήριξη της οικογένειας και η σωστή ενημέρωση των δασκάλων, μπορούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση αυτών των δυσκολιών και στην ομαλή ένταξή των μαθητών στο σχολικό περιβάλλον.

Σε μια προσπάθεια διευκόλυνσης των παιδιών με Δυσλεξία οι επίσημοι δημόσιοι φορείς χορηγούν  βεβαιώσεις απαλλαγής από τις γραπτές εξετάσεις με στόχο την υποστήριξη του μαθητή. Παρότι οι δυσκολίες που προέρχονται από τη Δυσλεξία παραμένουν, η διευκόλυνση αυτή επιτρέπει στο παιδί να μην ποινολογείται για ορθογραφικά λάθη τα οποία, έτσι κι αλλιώς, δεν μπορεί να ελέγξει.

Τι θα μπορούσαν να κάνουν οι εκπαιδευτικοί για να βοηθήσουν:

    Να προσσπαθούν πάντα η προφορική εξέταση να γίνεται με όσο το δυνατόν διακριτικότερο τρόπο.

    Να ζητούν από το μαθητή να διαβάσει κείμενο που έχει προετοιμάσει στο σπίτι.

    Κατά τη διάρκεια των εξετάσεων δίνουν τα θέματα δακτυλογραφημένα.

    Να αποφεύγουν την εξέταση του μαθητή στον πίνακα σε θέματα που απαιτούν ορθογραφημένη γραφή.

    Να σημειώνουν τα ορθογραφικά λάθη με διακριτικό τρόπο χωρίς κόκκινο μελάνι και απαξιωτικά σχόλια…

Ενδεικτικά Περιεχόμενα του Σεμιναρίου:

    Τι είναι η Δυσλεξία: ορισμοί και έννοιες
    Συχνότητα εμφάνισης
    Αιτιολογία
    Χαρακτηριστικά γνωρίσματα της Δυσλεξίας
    Δυσλεξία και εκπαιδευτικοί
    Οι γονείς του δυσλεκτικού μαθητή
    Συμβουλευτική Οικογένειας
    Ο δυσλεκτικός μαθητής
    Ο δυσλεκτικός έφηβος
    Ο δυσλεκτικός ενήλικας
    Συζήτηση περιπτώσεων

Χρήσιμες πληροφορίες:

Ώρες προσέλευσης – Παραλαβή Φακέλου Σεμιναρίου:   10:00-10:45

Έναρξη σεμιναρίου: 11:00  Ολοκλήρωση σεμιναρίου: 15:00

Παραλαβή βεβαιώσεων: 15:00-15:30

Παρέχονται:

    Σημειώσεις
    Βεβαίωση
    Βιβλιογραφία
    Επιπλέον Πιστωτικές Μονάδες (3)

 
Δίδακτρα: 25€ // Εκπαιδευτικοί 20€ // Φοιτητές 15€ // Άνεργοι 15€

Πληροφορίες – Εγγραφές:  210-3846930 και [email protected]

babyradio.gr