Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν πως όσοι έχουν δυσλεξία είναι και μαθηματικές διάνοιες. Αυτό το βασίζουν στο παράδειγμα του Αινστάιν. Δυστυχώς αυτό δεν ισχύει απολυτα. Η έρευνα έχει δείξει οτι το 45%-50% των ατόμων με Δυσλεξία δεν εμφανίζουν δυσαριθμησία και μόνο το 10% απο αυτά είναι διάνοιες στα μαθηματικά.
Το υπόλοιπο 50%-60% έχει δυσκολία στην επίλυση μαθηματικών πράξεων. Για κάποιους η δυσκολία εστιάζεται κυρίως στην κατανόηση της γλώσσας (π.χ. να καταλάβουν τι τους ζητάει ένα μαθηματικό πρόβλημα) και όχι τόσο στην αριθμητική αξία. Οι τομείς των μαθηματικών στους οποίους δυσκολεύονται τα άτομα με Δυσλεξία είναι η κατανόηση της γλώσσας των μαθηματικών προβλημάτων, η αλληλουχία, ο προσανατολισμός και η μνήμη.
Όταν ένα άτομο εμφανίζει μαθησιακές δυσκολίες λόγω δυσλεξίας αλλά έχει μια πολύ καλή επίδοση στον τομέα των μαθηματικών, τότε το μόνο σίγουρο είναι οτι η αυτοπεποίθησή του θα είναι αρκετά υψηλή. Μπορείτε να ενισχύσετε το παιδί προς αυτή την κατεύθυνση, όπως θα κάνατε και σε οποιονδήποτε τομέα θα εμφάνιζε ιδιαίτερη κλίση. Παράλληλη, προσπαθήστε να μην αφήσετε να φανεί οτι δεν υπάρχει λόγος να ασχοληθεί το παιδί με τους υπόλοιπους μαθησιακούς τομείς, στους οποίους μπορεί να εμφανίζει κάποια δυσκολία.
Τέλος, θα είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να προσπαθήσετε να ανακαλύψετε τον τρόπο σκέψης του παιδιού κατά την επίλυση μιας μαθηματικής πράξης ή προβλήματος και να γενικεύσετε αυτό τον τρόπο σκέψης και σε άλλα μαθησιακά πεδία.
Σύλα Πέτρου
Λογοπαθολόγος – Λογοθεραπεύτρια
Γαρυττού 178 & Π. Μελά
Αγ. Παρασκευή,15343, Αθήνα
Τηλ – fax: (+30) 2106014882, Κιν.: 694 7944478
Web Site: www.exelixilogou.gr
E-mail: [email protected]
Πηγή:faysbook.gr