Από την ηλικία των πέντε ετών διαμορφώνεται η αυτοεκτίμηση ενός παιδιού, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του πανεπιστημίου της Ουάσινγκτον. Τόσο δυνατή, που μπορεί να συγκριθεί με αυτήν ενός ενήλικα.
Στόχος της έρευνας ήταν να διαπιστωθεί πώς αισθάνονται τα παιδιά για τον εαυτό τους πριν καν ξεκινήσουν το νηπιαγωγείο, καθώς σύμφωνα με τους ερευνητές, η αυτοεκτίμηση είναι ένα αίσθημα το οποίο παραμένει σταθερό μέσα στα χρόνια.
Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας, έρχονται να αντικρούσουν παλαιότερες αντιλήψεις, διότι αποδεικνύουν πως ακόμα και από τόσο μικρή ηλικία τα παιδιά μπορούν να έχουν μια γενικότερη εικόνα για το χαρακτήρα τους.
Αρχικά στο πείραμα, μέσα από ένα παιχνίδι με σημαίες, τα πεντάχρονα αγόρια και κορίτσια ,είχαν να διαλέξουν ποιες σημαίες είναι δικές τους και ποιες όχι, με το πάτημα ενός κουμπιού στον υπολογιστή. Σε συνδυασμό με ένα ηχείο πού ακούγονταν λέξεις με θετική έννοια, (καλός, χαρούμενος, αστείος), αλλά και «κακές» λέξεις (κακός, τρελός, θυμωμένος) τα παιδιά πατούσαν το κουμπί που αντιστοιχούσε στη δικιά τους σημαία ανάλογα με τη λέξη που ακούγανε. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά συνδέονται περισσότερο με τις καλές λέξεις παρά με τις κακές.
Οι ερευνητές έκαναν δύο ακόμα πειράματα σχετικά με την αντίληψη που έχουν τα παιδιά για το φύλο τους αλλά και κατά πόσο συνδέονται με τα άλλα παιδιά του ίδιου φύλου. Τα παιδιά λοιπόν που είχαν υψηλή αυτοεκτίμηση και μεγαλύτερη επίγνωση του φύλου τους, φάνηκε να προτιμάνε και τα συνομήλικα και ίδιου φύλου παιδιά.
Η συγκεκριμένη έρευνα έρχεται να τονίσει τη σημασία των θετικών επιρροών στη καθημερινότητα των παιδιών και ιδιαίτερα όσο είναι ακόμη μικρά, καθώς η αυτοεκτίμηση ενός ατόμου διαμορφώνεται σε αρκετά νεαρή ηλικία και παίζει καθοριστικό ρόλο στη μετέπειτα πορεία της ζωής του .