Δραστηριότητες για παιδάκια 1-2 χρονών…και για μεγαλύτερα γιατί νιώθουμε και εμεις παιδιά μαζί με τους θησαυρούς μας!!!!
1) διαβάζοντας βιβλία
– κάνουμε ερωτήσεις του στυλ
“Πού είναι το…”
“Είναι η αλεπού κάτω από το κρεβάτι;”
(ανάπτυξη λεξιλογίου , εξάσκηση οπτικών ικανοτήτων και κατανόησης)
– κάνουμε τους διάφορους ήχου του παραμυθιού και αργότερα αφηνουμε το παιδί να τους κάνει (ανάλογα με την ηλικία)
2) δίνουμε στο παιδί διάφορα αντικείμενα με διαφορετικές υφές, βάρος, χρώματα…και καθώς τα περιεργαζόμαστε μαζί το περιγράφουμε χρησιμοποιώντας ορολογία όπως μαλακό/ σκληρό, κρύο/ζεστό, βαρύ/ελαφρύ, μεγάλο / μικρό, χρώματα, σχήματα….τα βιβλία αφής είναι επίσης πολύ ωραία
Αυτό μπορείτε να το κάνετε παράλληλα την ώρα του παιχνιδιού. Πχ καθώς παίζεται με τουβλάκια μπορείτε να πείτε “κοίτα πόσο σκληρό είναι” , να το αντιπαραθέσετε με κάποιο μαλακό παιχνίδι “ενώ αυτό είναι μαλακό” , να το μυρίσετε κλπ
3) μπορείτε να μιλήσετε για τα σχήματα….δείξτε ένα σχήμα την φορά αρχικά και ονομάστε το. Μετά δείξτε αντικείμενα που έχουν το ίδιο σχήμα….υπάρχουν και επιτραπέζια παιχνίδια με ανάλογο περιεχόμενο
4) Δίνουμε στο παιδί να πειραματίζεται με διάφορα υλικά….πχ
– μια λεκανίτσα με νερό….να πλατσουρίσει να βουτήξει μέσα κάποια παιχνίδια του…. την επόμενη φορά βάζουμε μέσα στο νερό παιδικό αφρόλουτρο για να κάνει σαπουνάδα….
– πχ ένα πιάτο με λίγη σπιτική μαρμελάδα ή κρεμουλα ή ό,τι άλλο θέλουμε παρόμοιας υφής (θα γεμίσει από πάνω μέχρι κάτω αλλά θα το ευχαριστηθεί),
– στο ζζυμαράκιπου μπορείτε να φτιάξετε μόνοι σας , μπορείτε να βάλετε αρώματα πχ κανέλα, κακάο, κάρι, κλπ
5) πλαστελίνη μπορούμε να φτιάξουμε στο σπίτι (αλλά και το απλό ζυμαράκι για αρχή μια χαρά κάνει την δουλειά του) και είμαστε σίγουροι πως και να το φάει κατά λάθος δεν τρέχει και τίποτα…η αλήθεια είναι ότι εγώ δεν επέτρεπα να το φάει γιατί αν τύχουμε σε άλλο σπίτι και βρει κανονική πλαστελίνη πώς θα καταλάβει οτι εκείνη δεν την τρώμε…….
6) μυρίστε τα μπαχαρικά που έχετε στο σπίτι….είναι μια δραστηριότητα που άρεσε πολύ στην κόρη μου και τώρα και ο γιος μου τρελαίνεται ….γενικά ακόμα και την φρουτόκρεμα πριν την κάνετε δώστε του να μυρίσει τα κομμένα φρούτα….
7) σε ένα κουτί βάλτε διάφορα υλικά που κάνουν ήχο, όπως αλουμινόχαρτο, σακούλα απο τα ψώνια, χαρτί γκοφρέ, χαρτί που φτιάχνουμε χαρταετούς κλπ…παίρνετε κάθε φορά ένα ένα τα υλικά και τα επεξεργαζόσαστε…ενθαρρύνουμε το παιδί να κάνει θόρυβο με τα υλικά και του μιλάμε για τον ήχο που κάνουν…
8) προσπαθήστε να μιμηθείτε τις φατσούλες των ηρώων από τα διάφορα βιβλία που έχετε…εναλλακτικά διάλεξε μερικές φωτογραφίες σας και κάντε το ίδιο (εμάς μας άρεσε πάρα πολύ αυτό)
9) χορέψτε!!! υπάρχουν πολλά όμορφα παιδικά τραγουδάκια με τα οποία το παιδί μπορεί να μάθει μέρη του σώματος, χρώματα κλπ…αλλά και σε οποιοδήποτε τραγούδι αφεθείτε στο ρυθμό του και χορέψτε με το παιδί σας (πχ εμείς ακούγαμε και κλασική μουσικη και χορεύαμεαναλογα)
Πηγή: happylearningseeds.blogspot.gr