Είναι νωρίς το πρωί. Ίσα ίσα που κρατάτε ανοιχτά τα μάτια σας ετοιμάζοντας τον καφέ σας. Πριν ακόμη ρουφήξετε την πρώτη γουλιά, ξεκινάτε με την προετοιμασία των παιδιών για το σχολείο. Να τα ξυπνήσετε, να φτιάξετε το σνακ τους, να συμμαζέψετε λίγο την ακαταστασία στο σαλόνι και τα δωμάτια, να στρώσετε τα κρεβάτια και να ντυθείτε για τη δουλειά σας. Στο μεταξύ τα παιδιά αρχίζουν να τρέχουν παντού γκρινιάζοντας για τα πάντα. Μετά από λίγο συνειδητοποιείτε ότι πάλι το σαλόνι είναι ακατάστατο, ενώ ο καφές σας έχει κρυώσει και τα αγγελούδια σας έχουν ανοίξει τηλεόραση και παρακολουθούν Μπομπ Σφουγγαράκη. Έρχεται πάλι αυτή η στιγμή που εύχεστε να υπήρχαν νεράιδες που θα ετοίμαζαν τα πάντα μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Επειδή όμως νεράιδες υπάρχουν μόνο στα παραμύθια, το babyradio.gr σάς βοηθά να κάνετε λίγο πιο εύκολη την καθημερινότητά σας με τα εξής απλά βήματα:
1Βάλτε σωστές προτεραιότητες
Όταν ξεκινάτε τη μέρα φτιάχνοντας την to-do λίστα σας, είναι αναγκαίο πρώτα να διαχωρίσετε τις πιο σημαντικές και επείγουσες “αποστολές” από τις δευτερεύουσες. Ένας πολύ λειτουργικός τρόπος είναι να δημιουργήσετε κατηγορίες προτεραιοτήτων και να μοιράσετε τις δουλειές στην αντίστοιχη κατηγορία. Με αυτό τον τρόπο θα μπορείτε να διακρίνετε τα πιο δύσκολα και χρονοβόρα πρότζεκτ ώστε να ξεκινάτε πάντα από αυτά. Επίσης αυτή η κατηγοριοποίηση βοηθά να βλέπετε ξεκάθαρα τι μπορείτε όντως να κάνετε κάθε μέρα και τι όχι. Αν έχετε πάνω από τρεις σημαντικές δουλειές που πρέπει να γίνουν σε μία μέρα, καλό είναι να εξετάσετε το ενδεχόμενο να μετακινήσετε κάποια την επομένη ή να το αναθέσετε στο σύζυγό σας ή σε κάποιο συνάδελφο αν αφορά τη δουλειά σας.
2Ξυπνήστε πιο νωρίς σε καθημερινή βάση
Είναι πιο πιθανό να ολοκληρώσετε τις περισσότερες και πιο απαιτητικές υποχρεώσεις σας το πρωί που είστε ακόμα φρέσκες, ξεκούραστες και γεμάτες ενέργεια! Οπότε προγραμματίστε να ξυπνάτε ένα τέταρτο με μισή ώρα νωρίτερα από το συνηθισμένο, έτσι ώστε να τελειώνετε κάποιες επείγουσες δουλειές στο σπίτι πριν φύγετε για το γραφείο. Αυτό βέβαια έχει και τα καλά του, αφού θα μπορείτε να απολαύσετε τον καφέ σας ή να κάνετε το πρωινό ντους σας με ηρεμία, πριν ξυπνήσουν τα παιδιά.
3Κρατήστε σημειώσεις
Κάποιες υποχρεώσεις είναι πιο πολύπλοκες και απαιτούν πολλά βήματα για να ολοκληρωθούν. Επομένως είναι πρακτικό να τις “σπάτε” σε πιο μικρά πρότζεκτ κρατώντας σημειώσεις ποιο θα κάνετε πότε, χωρίς να ξεχνάτε. Για παράδειγμα, αν βάλετε πλυντήριο-στεγνωτήριο, σημειώστε μόλις επιστρέψετε από τη δουλειά να διπλώσετε τα ρούχα και να τα βάλετε στην ντουλάπα, προκειμένου να μη σας μείνει αυτή η δουλειά για το πρωί. Τέλος τελειώνοντας κάθε βήμα ενός πρότζεκτ, μπορείτε να το τικάρετε έτσι ώστε να βλέπετε την πρόοδο που κάνετε για να μη νιώθετε ότι κάποια ζητήματα δεν τακτοποιούνται ποτέ.
4Δεχτείτε τη βοήθεια που σας προσφέρεται, διαφορετικά ζητήστε τη
Δεν πρέπει να νιώθετε ούτε μια στιγμή άσχημα αν δεν μπορείτε να κάνετε τα πάντα μόνες σας. Είναι λογικό να μην έχετε χρόνο για όλα, αλλά κάποιες φορές απλώς πρέπει να αποδεχτείτε ότι δεν διαθέτετε τις απαιτούμενες δεξιότητες για την ολοκλήρωση ενός πρότζεκτ. Σ’ αυτή την περίπτωση μπορείτε να αναθέσετε κάτι απλό στα παιδιά σας, στο σύζυγό σας ή στο βοηθό σας στο γραφείο. Επίσης σκεφτείτε μήπως χρειάζεται να βρείτε κάποιο άτομο επί πληρωμή ώστε να διευθετεί κάποια ζητήματα τα οποία εσείς αφήνετε σε εκκρεμότητα λόγω έλλειψης χρόνου, όπως π.χ. το καθάρισμα του σπιτιού, το διάβασμα των παιδιών κ.λπ. Μην ξεχνάτε ότι τα αποτελέσματα θα είναι πολύ καλύτερα αν τα αναλάβει ένας επαγγελματίας. Και αν το ίδιο συμβαίνει και στο χώρο της εργασίας σας, καλό θα ήταν να συζητήσετε με τους συναδέλφους σας για να δείτε αν μπορούν να σας βοηθήσουν ή αν γνωρίζουν κάποια διαφωτιστική συμβουλή να σας δώσουν που θα σας κάνετε κάποια πράγματα πιο γρήγορα.
5Κάντε διαλείμματα με έξυπνο τρόπο
Πολλές φορές όλα αυτά τα πράγματα που πρέπει να κάνετε μέσα στη μέρα μπορεί να σας αναγκάσουν να τρέχετε πανικόβλητες. Πώς να το αποφύγετε; Κάνοντας ωφέλιμα διαλείμματα στο πρόγραμμά σας. Καλό θα ήταν να προγραμματίζετε και διαλείμματα μετά από την πραγματοποίηση ορισμένων πρότζεκτ. Επομένως αποφασίστε ποιες δουλειές πρέπει να κάνετε πριν από κάθε διάλειμμα και μείνετε πιστές στο πρόγραμμα αυτό. Επίσης, αντί για ένα μεγάλο διάλειμμα, προτιμήστε περισσότερα σύντομα διαλείμματα και δώστε νόημα σ’ αυτά κάνοντας πράγματα που σας γεμίζουν ενέργεια και θετική διάθεση, όπως ένα τονωτικό σνακ, καφέ, μουσική κ.ά.
6Προσαρμόστε τη λίστα σας
Μετακινήστε τα bullets της λίστας σας έτσι ώστε να ταιριάξουν τόσο με το εργασιακό όσο και με το οικογενειακό σας πρόγραμμα, χωρίς φυσικά να αφήνετε απ’ έξω τον ελεύθερο χρόνο που πρέπει να έχετε κάθε μέρα για τον εαυτό σας. Βάλτε τα καθήκοντά σας σε λογική σειρά και διαγράψτε αυτά που δεν είναι καθόλου επείγοντα να γίνουν. Όποτε είναι δυνατόν, συνδυάστε τις σημερινές δουλειές με εκείνες της επομένης. Για παράδειγμα, αν φτιάξετε ένα κέικ σήμερα το απόγευμα, δεν θα ασχοληθείτε με την προετοιμασία του σνακ των παιδιών σας για τις επόμενες δύο μέρες. Ακόμα μπορείτε να ομαδοποιείτε τις δουλειές που έχετε προγραμματίσει για τις επόμενες τρεις τέσσερις μέρες έτσι ώστε να τις κάνετε παράλληλα και να τις διευθετείτε πιο γρήγορα.
7Φτιάξτε δύο to-do λίστες
Διαχωρίστε τις δουλειές που έχετε για το σπίτι από αυτές που έχετε στο γραφείο. Μάλιστα μια καλή ιδέα είναι, λίγο πριν φύγετε από τη δουλειά, να φτιάχνετε την to-do λίστα της επομένης και να την αφήνετε στο γραφείο σας. Με αυτό τον τρόπο θα γίνετε πιο παραγωγικές, αφού δεν θα χρειάζεται κατά τη διάρκεια της εργασίας σας να σκέφτεστε τι ώρα θα βγάλετε το σκύλο βόλτα ή πότε θα μαγειρέψετε. Επίσης, όταν βρίσκεστε στο σπίτι, αφιερώστε όλο το χρόνο σας στην οικογένειά σας και προσπαθήστε να μην απασχολείτε το μυαλό σας με τα πρότζεκτ και τα deadlines της δουλειάς σας.
8Διαγράψτε οτιδήποτε σας αποσπά
Αν νιώθετε ότι είναι πολλά τα πράγματα που σας αποσπούν από κάτι που πρέπει να κάνετε, βρείτε έναν τρόπο να απομονωθείτε. Αν βρίσκεστε στο γραφείο, κλείστε την πόρτα σας, ενώ, αν είστε στο σπίτι, αφήστε τα παιδιά να παίξουν στο δωμάτιό τους και εσείς καθίστε στο σαλόνι και αφοσιωθείτε σ’ αυτό που πρέπει να κάνετε ώστε να το τελειώσετε. Αν χρειαστεί, απενεργοποιήστε και το κινητό σας, αφού, αν σας διακόψουν, γνωρίζετε ήδη καλά ότι θα σας πάρει πάλι λίγο χρόνο να συγκεντρωθείτε σ’ αυτό που κάνατε.
Το να τελειώνουμε την καθημερινή λίστα των υποχρεώσεών μας μας κάνει πράγματι να νιώθουμε υπέροχα, ωστόσο δεν πρέπει να πιεζόμαστε για να κάνουμε τα πάντα σε μία μέρα. Το να αφιερώσουμε κάποιες ώρες στο να ικανοποιήσουμε τις δικές μας ανάγκες και επιθυμίες είναι τις περισσότερες φορές πολύ πιο σημαντικό από το να τελειώσουμε τις αγγαρείες του σπιτιού ή να προσπαθούμε να κερδίσουμε τον τίτλο του Υπαλλήλου της Χρονιάς. Ας μην ξεχνάμε να επιβραβεύουμε τον εαυτό μας πού και πού. Η ζωή δεν είναι μια μεγάλη λίστα με υποχρεώσεις! Πρέπει πάντα να βρίσκουμε χρόνο να την απολαμβάνουμε!