Πώς μαθαίνω τους ήχους των γραμμάτων μέσα απ’ το παιχνίδι;
Τα σχολεία τελειώνουν και τα παιδιά δεν έχουν πολλή διάθεση. Σκέφτονται διακοπές, θάλασσα, παγωτά και παιχνίδι. Τώρα που το μάθημα γίνεται ακόμη πιο δύσκολο λοιπόν, δοκιμάστε να τους περάσετε γνώσεις μέσα από το παιχνίδι. Δείτε για παράδειγμα πως μαθαίνουμε στα παιδιά πως ακούγεται το “ζ” και το “σ”.
[babyPostAd]Μαθαίνω τους ήχους του ¨-ζ-¨ και του ¨-σ-¨
Πολλά παιδιά με Δυσλεξία και Μαθησιακές Δυσκολίες παρουσιάζουν δυσκολίες στην ακουστική διάκριση των συμφώνων. Αυτό σημαίνει πως, ορισμένα σύμφωνα, όπως το ¨-ζ-¨ και το ¨-σ-¨, το ¨-π-¨ και το ¨-κ-¨, παράγουν παρόμοιους ήχους με αποτέλεσμα τα παιδιά να δυσκολεύονται να τους ξεχωρίσουν και κάνουν λάθος στη τοποθέτησή τους μέσα στις λέξεις.
Παρακάτω περιγράφεται ένα παιχνίδι, όπου μέσα από την οπτική και κιναισθητική οδό το παιδί μαθαίνει να ξεχωρίζει τα σύμφωνα που μοιάζουν ηχητικά.
- Παίρνουμε τα γράμματα ‘-ζ-’ και ‘-σ-’, τα οποία έχουμε γράψει με
μαύρο μαρκαδόρο πάνω σε άσπρες κάρτες.
- Ζητάμε από το παιδί να τα πλάσει με πλαστελίνη ή με πηλό και τα κολλάει σε χαρτόνι.
- Μπορεί να τα σχεδιάσει και να ζωγραφίσει το εσωτερικό τους.
- Μπορούμε να κάνουμε τρύπες στο εξωτερικό των γραμμάτων και το παιδί να περάσει το περίγραμμά τους με βελόνα και κλωστή.
- Μπορούμε να πάρουμε ένα στέρεο αντικείμενο, να βάλουμε πάνω ζάχαρη ή αλάτι και το παιδί να γράψει τα γράμματα.
- Φτιάχνουμε έναν αυτοσχέδιο διάδρομο με πράσινες και κίτρινες πατούσες.
- Το παιδί κάνει κουτσό στις κίτρινες πατούσες που είναι το γράμμα ‘-ζ-’ φωνάζοντας δυνατά τον ήχο, ώστε να καταλήξει σε ένα κίτρινο κουτί.
- Έπειτα το παιδί κάνει κουτσό στις πράσινες πατούσες που είναι το γράμμα ‘-σ-’ φωνάζοντας δυνατά τον ήχο, ώστε να φτάσει στο πράσινο κουτί.
- Παίρνει τα κουτιά, τα ανοίγει και βρίσκει λέξεις που να ξεκινούν ή να περιέχουν τα διδασκόμενα γράμματα.
- Τοποθετεί τις λέξεις στο πάτωμα.
- Τις διαβάζει και τις βάζει πάλι κάτω, αλλά από την ανάποδη μεριά.
- Παίρνει μια κάρτα, τη γυρίζει και πάνω σε μια βελούδινη πετσέτα
γράφει 3 φορές τη λέξη, προφέροντας ένα – ένα τους ήχους των γραμμάτων.
- Στο σημείο που υπάρχει το γράμμα ΄-ζ-‘ , ζωγραφίζει από πάνω μια μέλισσα.
- Στο σημείο που υπάρχει το γράμμα ΄-σ-‘ , ζωγραφίζει από πάνω ένα φίδι που σέρνεται.
- Έπειτα, προφέρει ολόκληρη τη λέξη, από 3 φορές.
- Τέλος, κάνει από μια πρόταση γραπτώς ή προφορικώς.
Καλή διασκέδαση!
Πηγή: mytwins.gr