Πώς να βοηθήσουμε το μωρό να επικοινωνεί μαζί μας από την ηλικία των 4 μηνών

Πώς να βοηθήσουμε το μωρό να επικοινωνεί μαζί μας από την ηλικία των 4 μηνών

συμπεριφορές των παιδιών

Στην ηλικία των 4-5 μηνών το μωράκι μας αρχίζει να αντιλαμβάνεται σιγά σιγά πώς να κρατάει ενεργό το παιχνίδι. Με τη βοήθεια μας μαθαίνει πώς να ξεκινάει μία δραστηριότητα, που έχει σταματήσει, κάνοντας ήχους ή κινήσεις. Ένα απλό παράδειγμα είναι, όταν ταχταρίζουμε το μικρό μας και ξαφνικά σταματήσουμε, εκείνο πιθανόν να συνεχίσει να κουνιέται μόνο του για να μας δείξει πως θέλει να συνεχίσουμε.

[babyPostAd]

ο κ. Στέλιος Μαντούδης, Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής,
– όπως μας εξηγεί – είναι μία σημαντική γνωστική, γλωσσική και κοινωνική δεξιότητα που διδάσκει στα μωρά πως μπορούν να επικοινωνούν και πώς να δείχνουν τι θέλουν.

Πώς να βοηθήσουμε το μωρό μας να μάθει να ζητάει «και άλλο»;
• Καθώς κουνάμε το μωρό, παρατηρούμε τις αντιδράσεις του. Εάν το μωράκι μας δεν κάνει κάποια κίνηση για να υποδηλώσει πως θέλει και «άλλο», αλλά παρόλα αυτά φαίνεται πως θέλει, το παρακινούμε κουνώντας το λίγο και λέμε « Αααα θέλεις και άλλο;;; εντάξει!!» και συνεχίζουμε το κούνημα

Αγαπημένη μου πεθερά, μεγάλωσες 2 εκπληκτικά παιδιά! Άσε με να μεγαλώσω και εγώ τα δικά μου!

• Δείχνουμε στο μωράκι μας παιχνίδια με κίνηση τα οποία ξεκινούν και σταματούν π.χ. μουσικά παιχνίδια, τρενάκια κλπ. Όταν η κίνηση ή ο ήχος σταματήσουν, παρατηρούμε αν το μωρό μας δίνει κάποιο σημάδι ότι θέλει και άλλο και αν ναι τότε ξεκινάμε πάλι το παιχνίδι

• Ενθαρρύνουμε το μωρό μας να αλληλεπιδράσει με οικεία πράγματα ή παιχνίδια που φαίνεται ότι του αρέσουν. Π.χ. παίζουμε κου-κου-τζα, κοιτάζουμε το μωρό και του λέμε γλυκά λογάκια και τραγουδάκια, χορεύουμε μαζί του, το βάζουμε να αντικρύσει το είδωλο του στον καθρέπτη κλπ.

• Σταματάμε το παιχνίδι που κάνουμε με το μωράκι μας, μένουμε ήσυχοι με βλέμμα αναμονής (το κοιτάζουμε κατάματα με σηκωμένα φρύδια με έκφραση «οοο») και παρατηρούμε εάν προσπαθεί να συνεχίσει

• Ερμηνεύουμε και εκφράζουμε τα σημάδια του μωρού όταν ξεκινάμε μία δραστηριότητα, π.χ. «θέλεις και άλλο; Εντάξει». Ακόμα και αν δείχνει κουρασμένο μπορούμε να πούμε « κουράστηκες; Εντάξει σταματάμε τώρα»

• Εάν παρατηρήσουμε οποιοδήποτε σήμα του μωρού που να δηλώνει πως θέλει να συνεχίσουμε ένα παιχνίδι ή οτιδήποτε κάνουμε, συνεχίζουμε την αλληλεπίδραση μαζί του. Με αυτό τον τρόπο το μωράκι μας μαθαίνει πως τα σήματα του λειτουργούν.

Η συμβουλή του Ειδικού

Μέσα από τις παραπάνω μεθόδους, το μωράκι μας, μαθαίνει επίσης, πώς να δείχνει ότι δεν θέλει να παίξει ή να αλληλεπιδράσει άλλο μαζί μας και χρειάζεται ξεκούραση. Παρακολουθούμε την γλώσσα του σώματος του και μικρά σημάδια (κούνημα κεφαλιού, δείχνει ανήσυχο κλπ) για να δούμε πως θα μας το εκφράσει.

Πηγή:  mandou.gr

Το διαβάσαμε στο all4mama.gr

Διαβάστε ακόμη:

Πώς να κάνω το παιδί μου να μου μιλήσει για το σχολείο του;

Ένα 10χρονο αγόρι με σύνδρομο Asperger έγραψε το παρακάτω ποίημα με τίτλο «Είμαι»