Αυτό το χαρακτηριστικό θα «εκτοξεύσει» τις επιδόσεις του παιδιού σας στο σχολείο!

Αυτό το χαρακτηριστικό θα «εκτοξεύσει» τις επιδόσεις του παιδιού σας στο σχολείο!

επιδόσεις του παιδιού σας στο σχολείο

Σίγουρα θα γνωρίζετε παιδάκια που από πολύ μικρή ηλικία άρχισαν να διαβάζουν άπταιστα! Ή άλλα παιδιά που παίζουν Mozart στο πιάνο από την ηλικία των έξι. Και ενώ όλα αυτά τα επιτεύγματα είναι εκπληκτικά, η αλήθεια είναι ότι κανένας δεν μπορεί να γνωρίζει σε ποιον παράγοντα οφείλονται αυτές οι ικανότητες. Εμείς, όμως, ξέρουμε. Η περιέργεια των παιδιών είναι αυτή που ευθύνεται για αυτές τις δεξιότητες!

[babyPostAd] Σύμφωνα με μία νέα μελέτη, που διεξήχθη στο Νοσοκομείο Παίδων του C.S. Mott του Πανεπιστημίου του Μίτσιγκαν, οι παιδίατροι με εξειδίκευση στην αναπτυξιακή συμπεριφορά ανέλυσαν στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από 6.200 παιδιά κατά τη διάρκεια της ζωής τους, από την ηλικία των εννέα μηνών ως το νηπιαγωγείο. Αναμφισβήτητα, διαπιστώθηκε ότι “η μεγαλύτερη περιέργεια συνδέθηκε με τη μεγαλύτερη ικανότητα ανάγνωσης στην τάξη του νηπιαγωγείου και την επιτυχία στα μαθηματικά σε  ακαδημαϊκό επίπεδο, μετέπειτα”. Ανεξάρτητα από το φύλο ή το κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο, πρόσθεσαν οι ερευνητές, “η περιέργεια μπορεί να είναι ένας σημαντικός, αλλά ανεπαρκώς αναγνωρισμένος συντελεστής ακαδημαϊκού επιτεύγματος. Η προώθηση της περιέργειας μπορεί να βελτιστοποιήσει το ακαδημαϊκό επίτευγμα από την τάξη του νηπιαγωγείου”.

Επιπλέον, είναι ενδιαφέρον ότι οι προσπάθειες των παιδιών και η ικανότητά τους να κάθονται ακίνητα και να ακούνε στην τάξη είχαν λιγότερη σχέση με την ακαδημαϊκή επιτυχία από ό,τι μπορείτε να φανταστείτε. Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μίτσιγκαν έδωσαν μεγάλη σημασία σε έναν ακόμη παράγοντα ακαδημαϊκής επιτυχίας που ονομάζεται «προσπάθεια ελέγχου», αλλά και στην ικανότητα των παιδιών να μένουν προσηλωμένα στο μάθημα. Διαπίστωσαν ότι, ανεξάρτητα από αυτές τις δεξιότητες, τα παιδιά που έμοιαζαν περισσότερο περίεργα είχαν μεγαλύτερη πρόοδο στα μαθηματικά και στην ανάγνωση. Όπως επισημαίνει ο επικεφαλής ερευνητής, Δρ. Prachi Shah:«Αυτά τα ευρήματα δείχνουν ότι ακόμα και αν ένα παιδί εκδηλώνει χαμηλή προσπάθεια ελέγχου [ή εστίαση στην τάξη], μπορεί ακόμα να έχει τα βέλτιστα ακαδημαϊκά επιτεύγματα, αν έχει μεγάλη περιέργεια».

Επομένως, την επόμενη φορά που το παιδί σας ρωτάει “γιατί;” πριν προλάβετε να του εξηγήσετε κάτι, θεωρήστε το σαν  σημάδι ιδιοφυΐας! Στη συνέχεια, μπορείτε να πάτε με το παιδί σας μία επίσκεψη  σε ένα μουσείο ή σε μία βιβλιοθήκη για να τα εξερευνήσει. Εκεί, όλο και κάτι θα του εξάψει την περιέργεια!

Πηγή:   all4mama.gr