Αλήθεια, πώς είναι να διαβάζεις με ένα παιδί με Δυσλεξία και Μαθησιακές Δυσκολίες;

Αλήθεια, πώς είναι να διαβάζεις με ένα παιδί με Δυσλεξία και Μαθησιακές Δυσκολίες;

παιδί με Δυσλεξία και Μαθησιακές Δυσκολίες

Αν κανείς ρωτήσει κάποιον γονιό, πώς είναι να διαβάζει με το παιδί του που αντιμετωπίζει μαθησιακές δυσκολίες, το πιθανότερο είναι να απαντήσει με μια λέξη, ¨μαρτύριο¨! Όμως, έστω και για λίγο, ας βρεθούμε στη θέση του παιδιού.

Δηλώστε συμμετοχή και κερδίστε ένα μοναδικό παιδικό χαλί Kids!

[babyPostAd]Στο μάθημα της ανάγνωσης, πρέπει να διαβάζει με τη σωστή ροή, να βάζει χρώμα ανάλογα με το ύφος του κειμένου, να μην πηδάει λέξεις, να διαβάζει σωστά τις λέξεις, να μη χάνει τη σειρά, να σταματάει στα σημεία στίξης και να μην αντιστρέφει τα γράμματα μέσα στις λέξεις. Μα, πώς μπορεί να τα κάνει όλα αυτά, όταν βλέπει στο κείμενο, μικρό ή μεγάλο, τα γράμματα να ΄χοροπηδούν΄; 

Στο μάθημα της ορθογραφίας, πρέπει να προσέχει να γράφει σωστά το θέμα και την κατάληξη της λέξης, ακολουθώντας τους γραμματικούς κανόνες και να τη θυμάται για την επόμενη μέρα, ώστε να μη χρειαστεί να πει στον δάσκαλο, μα αφού τη διάβασα, γιατί έκανα λάθη;Μα πώς μπορεί να τα κάνει όλα αυτά, όταν έχει αδύναμη εργασιακή μνήμη και ενώ γνωρίζει τους γραμματικούς κανόνες δεν μπορεί να τους εφαρμόσει στον γραπτό λόγο, γιατί αυτή είναι η αδυναμία του;

Στο μάθημα της αντιγραφής, πρέπει να κάνει ευανάγνωστα γράμματα, να μην γράφει κάτω από τις γραμμές, να μην παραλείπει λέξεις, να μην ενώνει τις λέξεις και να μην ξεχνάει να βάζει τα σημεία στίξης. Μα, πώς να τα κάνει όλα αυτά όταν υπάρχουν δυσκολίες στον οπτικοκινητικό συντονισμό ή έχει χαρακτηριστικά δυσγραφίας ή κακογραφίας;

Στο μάθημα των μαθηματικών, πρέπει να καταλάβει αυτό που ζητάει η κάθε άσκηση, να θυμηθεί τον τρόπο που γίνεται η κάθε πράξη, να ανακαλέσει τα αποτελέσματα των πράξεων, να λύσει τα προβλήματα, χωρίς να χαθεί στην πορεία μέχρι τη λύση και να θυμάται, κάθε φορά, τις βασικές μαθηματικές έννοιες. Μα πώς μπορεί να τα κάνει όλα αυτά και άλλα πολλά, όταν παρουσιάζει αδυναμία εκτέλεσης των πράξεων, αδυναμία σύνταξης και επίλυσης απλών και σύνθετων προβλημάτων, δυσκολίες στη συγκράτηση κρατουμένων, δυσκολίες στο χώρο ή στο χρόνο;

Στο μάθημα της έκθεσης, πρέπει να κατανοήσει τον τίτλο, να χρησιμοποιήσει το αντίστοιχο λεξιλόγιο, να εμπλουτίσει την έκθεση, να μην κάνει ορθογραφικά λάθη και για άλλη μια φορά να κάνει ευανάγνωστα γράμματα. Μα πώς μπορεί να τα κάνει όλα αυτά, όταν οι πιο σοβαρές του δυσκολίες βρίσκονται στην ανάπτυξη του γραπτού λόγου;

Στα δευτερεύοντα μαθήματα, όπως στην Ιστορία, πρέπει να συγκεντρωθεί, να διαβάσει το κείμενο, να το κατανοήσει, να το θυμηθεί, να απαντήσει στις ερωτήσεις και να βρει τα πιο σημαντικά στοιχεία. Μα πώς μπορεί να τα κάνει όλα αυτά, όταν έχει δυσκολίες στην αναγνωστική ικανότητα, στην αποστήθιση και στην κατανόηση;

Ο χρόνος μελέτης των σχολικών μαθημάτων ενός παιδιού με δυσλεξία και μαθησιακές δυσκολίες δεν έχει ούτε αρχή, ούτε τέλος. Αυτό το παιδί καταβάλλει τεράστια προσπάθεια στο σχολείο και αυτή η προσπάθεια συνεχίζεται και στο σπίτι. Μπορεί να γίνει κάτι;

  • Σε συνεννόηση με τον δάσκαλο, μπορούμε να μειώσουμε την ύλη του διαβάσματος στο σπίτι. Το θέμα είναι η ποιότητα του διαβάσματος και όχι η ποσότητα.
  • Μπορούμε να ορίσουμε, σε συνεργασία με το παιδί, την ώρα του διαβάσματος. Όταν το παιδί συμμετέχει σε αυτό, γίνεται πιο συνεργάσιμο.
  • Μπορούμε να ξεκινάμε από τα πιο δύσκολα μαθήματα ή από τα μαθήματα που χρειάζεται το παιδί να καταβάλλει μεγαλύτερη προσπάθεια. Αν δούμε πως κουράζεται, μπορεί να κάνει κάποιο δεκάλεπτο διάλειμμα, κάνοντας μια αγαπημένη του δραστηριότητα.
  • Μπορεί το παιδί να γνωρίζει, πως μετά το διάβασμα, θα έχει μια έκπληξη. Έτσι, θα ξέρει πως, πάντα, κάτι ευχάριστο θα τον περιμένει.

Πολλές φορές τα πράγματα στην πράξη είναι πολύ διαφορετικά από ότι στη θεωρία. Όμως, αν ως γονείς κατανοήσουμε τις δυσκολίες των παιδιών μας, επιβραβεύουμε την προσπάθειά τους και τα υποστηρίζουμε, τα πράγματα θα γίνουν πολύ πιο εύκολα.

Πηγή:   mytwins.gr