Η προετοιμασία του γεύματος μπορεί να γίνει μία εξαιρετική ευκαιρία να εξασκήσετε τις λεκτικές δεξιότητες του παιδιού σας.
- Αλληλουχία πράξεων: Η διαδοχή των πράξεων μπορεί να είναι ένας εύκολος στόχος καθώς όλες οι συνταγές είναι χωρισμένες σε βήματα. Εάν η συνταγή είναι μεγάλη μπορούμε να τη χωρίσουμε σε μικρότερα μέρη. Βγάλτε φωτογραφίες από κάθε βήμα και φτιάξτε μία ιστορία με αλληλουχίες.
- Βρες το γράμμα: Ζητήστε από το παιδί σας το υλικό που ξεκινάει από «β», αυτό που τελειώνει σε «ο»
- Εμπλουτισμός λεξιλογίου: Συχνά οι συνταγές έχουν άγνωστες λέξεις. Βρείτε συνώνυμες, εξηγείστε, ψάξτε παρέα στο λεξικό.
- Άρθρωση: Βάλτε στόχο συγκεκριμένες λέξεις ανάλογα το φώνημα που δυσκολεύει το παιδί και δουλέψτε στην αυτοματοποίησή του.
- Περιγραφή και σχολιασμός: Η τέλεια στιγμή να χρησιμοποιήσετε επίθετα και επιρρήματα για να περιγράψετε και να σχολιάσετε αυτό που κάνετε.
- Χρήση ρημάτων και ενεργειών: Κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας χρησιμοποιείστε ρήματα όπως ψήνω, χύνω, γεμίζω, αδειάζω, τρώω κλπ.
- Απαντήσεις σε ερωτήσεις: Καθώς προετοιμάζετε τα υλικά κάντε ερωτήσεις τύπου «τι ψήνουμε», «τι θα προσθέσουμε τώρα» ή «γιατί βάζουμε ζάχαρη»
- Επίλυση προβλήματος: Ξεχάσατε τα αβγά; Τι μπορούμε να κάνουμε; Βρείτε λύσεις μαζί με το παιδί.
- Τήρηση σειράς: Εάν είστε 2ή 3 άτομα κανονίστε εξ’αρχής με ποια σειρά θα ρίχνετε τα υλικά. Προσπαθήστε να το τηρήσετε.
- Ανάκληση πληροφοριών: Καθώς προετοιμάζετε το γεύμα, ρωτήστε το παιδί ποιο υλικό βάλατε πριν. Αφού ολοκληρώσετε τη συνταγή ζητήστε του να σας επαναλάβει τα βήματα.
Ακόμα και μία συνταγή που αποτελείται από δύο μόνο υλικά μπορεί να αποτελέσει σημαντική ευκαιρία για επικοινωνία και παιχνίδι με το παιδί σας. Δοκιμάστε το!
Μπαντανά Μαρίκα – Λογοθεραπεύτρια
Κέντρο Παιδιού Εφήβου Οικογένειας Βούλας Τ. 2130-367239