«Ένας δάσκαλος δεν είναι ικανός για όλα τα μαθήματα»

«Ένας δάσκαλος δεν είναι ικανός για όλα τα μαθήματα»

sxoleio-660_6

Το διαβάσαμε στο protothema.gr

Ντόμινο δικαστικών προσφυγών ξεκινά από ειδικότητες εκπαιδευτικών που πλήττονται  από την αντιεπιστημονική και αντιεπαγγελματική υπουργική απόφαση του Ν. Φίλη ( ΦΕΚ για τη λειτουργία του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου, Αρ.Φ. 1324, 11 Μαΐου 2016).

Με ντιρεκτίβα ο Υπουργός Παιδείας έδωσε τα μαθήματα της Αισθητικής Αγωγής (Θεατρική Αγωγή, Εικαστικά και Μουσική), της Φυσικής Αγωγής και της Πληροφορικής δεύτερη ανάθεση στους δασκάλους, προκειμένου να «μπαλώσει»  με προχειρότητα τις τρύπες που προκάλεσε το ενιαίου τύπου σχολείο του θίγοντας εργασιακά δικαιώματα και κυρίως τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και των παιδιών μας. Η παραπάνω αντιπαιδαγωγική απόφαση προκάλεσε και την αντίδραση πανεπιστημιακών δασκάλων ενώ 44 σχολικοί σύμβουλοι έκρουσαν τον κώδωνα του κινδύνου, προειδοποιώντας ότι η έλλειψη ειδικών γνώσεων σε συνάρτηση με τις υπέρμετρες απαιτήσεις κατά τη διδασκαλία μπορούν να επισύρουν  μόνιμες βλάβες στην υγεία των μαθητών και στην ανάπτυξή τους.  Όσο και αν διατυμπανίζει ο Υπουργός Παιδείας ότι ο δάσκαλος είναι ικανός για όλα, εμείς και όλες οι έρευνες παγκοσμίως θα αντιτείνουμε ότι ο καλός δάσκαλος πάνω από όλα είναι καλός γνώστης του αντικειμένου που διδάσκει. Οι συνάδελφοί μας δάσκαλοι ολοένα και περισσότερο επιφορτίζονται με μεγαλύτερο ρόλο και ευθύνες καθημερινά. Δεν αντέχουν άλλο βάρος.

Η Γυμναστική δεν είναι «μοιράζω μπάλες», τα Εικαστικά «χρωματίζω μια φωτοτυπία» και η Θεατρική Αγωγή «σκετς για γιορτές» . Δυστυχώς για τα σχέδιά σας είναι αυτόνομα μαθήματα, αυθύπαρκτες οντότητες και δεν μπορούν να διδαχθούν στα δίωρα σεμινάρια που προγραμμάτιζαν σύμβουλοι για την επιμόρφωση των δασκάλων και μπλόκαραν οι θιγόμενοι εκπαιδευτικοί.

Εν τω μεταξύ πλήθος καταγγελιών φτάνουν στους επιστημονικούς συλλόγους για κενά  που «μαγειρεύονται» και αποκρύπτονται προκειμένου να μη μετακινηθούν υπεράριθμοι δάσκαλοι.

Δεν θα επιτρέψουμε να γίνουν τα μαθήματά μας πρόχειρη λύση σε υπεράριθμο ανειδίκευτο προσωπικό και θα σηκώσουμε τείχος για να προστατέψουμε το σχολείο που χτίσαμε με το λιθαράκι μας, το σχολείο της προόδου και της ποιότητας. «Μόνιμοι»  αναπληρωτές οργώσαμε κάθε γωνιά της χώρας για να αναμορφώσουμε τα σχολεία. Μήπως η πολιτεία πρέπει να ξαναδεί πώς συμπεριφέρεται σ΄αυτούς τους πολίτες;

Κλείνοντας, σας ρωτάμε κ. Φίλη, θα θέλατε τα δικά σας τα παιδιά να διδάσκονται Αισθητική Αγωγή, Γυμναστική και Πληροφορική από μη καταρτισμένους  δασκάλους ή από έμπειρους εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς;

Οι εκπαιδευτικοί Αισθητικής Αγωγής και Φυσικής Αγωγής:

Κοντορούση Αγαθή, Λία Λάμπρου, θεατρολόγοι
Σπυριδούλα Μπακάλη, μουσικός
Μαρία Μαραγκουδάκη, εικαστικός
Και Πέτρος Γρηγοράκης καθηγητής Φυσικής Αγωγής