Fidget Spinner: Το πιο επικίνδυνο προϊόν του 2017 για τα παιδιά!
Παιχνίδια και αυτοκίνητα τα πιο επικίνδυνα προϊόντα του προηγούμενο έτους, σύμφωνα με την έκθεση Rapid Alert System της Ευρωπαϊκής Επιτροπής – Νο1 σε επικινδυνότητα χώρα προέλευσης η Κίνα – Έμφαση στο ηλεκτρονικό εμπόριο
Το δημοφιλές και για πολλούς “αγχολυτικό” παιχνίδι αποδεικνύεται εξαιρετικά επικίνδυνο για τραυματισμούς σε μικρά παιδιά, με περιτπώσεις που καταγράφηκαν να αναφέρουν μεταξύ άλλων εγκαύματα στο στομάχι ύστερα από κατάποση σπασμένων τμημάτων του ή μερους της μπαταρίας του.
Στην κορυφή του καταλόγου των επικίνδυνων προϊόντων που εντοπίστηκαν και απομακρύνθηκαν από την αγορά μετά τα παιχνίδια, βρίσκονται τα αυτοκίνητα και οι μοτοσικλέτες.
Οι 2.201 προειδοποιήσεις που στάλθηκαν μέσω του συστήματος έγκαιρης προειδοποίησης οδήγησαν σε περίπου 4.000 επακόλουθες ενέργειες, όπως η απόσυρση των προϊόντων από την αγορά. Αυτό δείχνει ότι όλες οι εθνικές αρχές παρακολούθησαν με προσοχή τις προειδοποιήσεις που καταχωρίστηκαν στο σύστημα και έλαβαν τα αναγκαία μέτρα για να καταστήσουν την αγορά ασφαλέστερη για τους καταναλωτές.
Όσον αφορά τα προϊόντα με τους περισσότεορυς κινδύνους, το 2017 τα παιχνίδια ήταν η κατηγορία προϊόντων με τις περισσότερες κοινοποιήσεις (29%), ακολούθησαν δε τα μηχανοκίνητα οχήματα (20%), τα είδη ένδυσης, τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα και τα είδη μόδας (12%).
Όσον αφορά τους ίδιους τους κινδύνους, το 2017 ο κίνδυνος τραυματισμού ήταν ο συχνότερα κοινοποιηθείς (28%), ενώ στη δεύτερη θέση ήταν ο χημικός κίνδυνος (22%).
Να σημειωθεί ότι τα περισσότερα επικίνδυνα προϊόντα που κοινοποιήθηκαν στο σύστημα προέρχονταν από χώρες εκτός ΕΕ.
Η Κίνα είναι η πρώτη χώρα καταγωγής, αλλά ο αριθμός των ειδοποιήσεων παραμένει σταθερός στο 53% (155) το 2017, όπως ακριβώς και το προηγούμενο έτος. Η Επιτροπή εξακολουθεί να συνεργάζεται στενά με τις κινεζικές αρχές, συμμετέχοντας σε κοινές συζητήσεις σχετικά με συγκεκριμένες περιπτώσεις και υλοποιώντας διάφορες ενέργειες, όπως η ανταλλαγή ορθών πρακτικών. Τα επικίνδυνα προϊόντα ευρωπαϊκής προέλευσης αντιπροσώπευαν 413 κοινοποιήσεις (26%).