H δίχρονη προσχολική εκπαίδευση γίνεται πραγματικότητα

H δίχρονη προσχολική εκπαίδευση γίνεται πραγματικότητα

δίχρονη προσχολική εκπαίδευση

Η νομοθετική ρύθμιση του Υπουργείου Παιδείας για δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση (σε βάθος τριετίας) όλων των παιδιών ηλικίας 4 ετών έως την είσοδο στο Δημοτικό Σχολείο, όχι μόνο δεν αναστατώνει τις οικογένειες αλλά αντίθετα ανακουφίζει οικονομικά τους γονείς γιατί η εκπαίδευση στο Νηπιαγωγείο είναι δωρεάν και απευθύνεται σε όλα τα παιδιά αυτής της ηλικίας , ανεξάρτητα από την οικονομική ή κοινωνική τους προέλευση.

Συμβουλές υγείας και φροντίδας για βρέφη και παιδιά

[babyPostAd]Επίσης διευκολύνει τις εργαζόμενες μητέρες παιδιών μικρότερης ηλικίας( 2.5 – 4 ετών) , γιατί θα έχουν περισσότερες πιθανότητες να ενταχθούν τα παιδιά στους παιδικούς σταθμούς .

Δίνεται επιτέλους προτεραιότητα εγγραφής στους παιδικούς σταθμούς για  τα μικρότερα  παιδιά 2 έως τεσσάρων ετών.
Δημιουργούνται ίσες ευκαιρίες μάθησης σε όλα τα παιδιά ηλικίας 4 ετών ενώ μέχρι σήμερα άλλα παιδιά φοιτούσαν στο νηπιαγωγείο και δέχονταν προσχολική εκπαίδευση , άλλα πήγαιναν στους παιδικούς  σταθμούς  και δέχονταν αγωγή και φροντίδα  και τέλος άλλα παιδιά έμεναν σπίτι γιατί δεν κατάφερναν να εξασφαλίσουν μία θέση φοίτησης σε καμία δομή
Η δίχρονη εκπαίδευση στο νηπιαγωγείο διασφαλίζει την ισόρροπη και ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών και επιδιώκει την αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης που παρέχει το Νηπιαγωγείο.

Επιπλέον , με αυτό τον τρόπο δίνεται η δυνατότητα στο νήπιο παραμένοντας δύο χρόνια στο Νηπιαγωγείο να ολοκληρώσει πιο αποτελεσματικά και να υλοποιήσει όλους τους στόχους του υπάρχοντος αναλυτικού προγράμματος που είναι προαπαιτούμενοι για να μπορέσουν τα παιδιά  να ανταπεξέλθουν επιτυχώς στις απαιτήσεις του δημοτικού σχολείου.

Επίσης εξασφαλίζει τη δυνατότητα για διερεύνηση και πρόληψη των μαθησιακών δυσκολιών και την έγκαιρη αντιμετώπιση τους μέχρι το παιδί να φοιτήσει στο δημοτικό σχολείο, γιατί όπως έχει κριθεί στην πράξη ο ένας χρόνος δεν επαρκεί για να ολοκληρωθεί η όλη διαδικασία της αξιολόγησης , με αποτέλεσμα να πηγαίνουν παιδιά στην πρώτη δημοτικού που δεν διαθέτουν την απαιτούμενη μαθησιακή ετοιμότητα ή είναι αδιάγνωστα.

Επομένως, μιλάμε ήδη για εκπαίδευση με συγκεκριμένους μαθησιακούς στόχους, μέσα σε ένα εκπαιδευτικά ευέλικτο και με πλούσια ερεθίσματα  σχολικό περιβάλλον που με βάση το παιχνίδι, την προσωπική  διερεύνηση αλλά και την εργασία σε ομάδες, τη δημιουργικότητα και την   αποδοχή της διαφορετικότητας,  θα αποτελέσει και τη βάση για την ομαλή ένταξη των παιδιών στο επόμενο σχολικό και ευρύτερα κοινωνικό τους περιβάλλον.

Πηγή:tvxs.gr