Οι κατ΄οίκον εργασίες… των παιδιών
Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερο συζητιέται το θέμα των εργασιών στο σπίτι για το δημοτικό σχολείο. Στο διαδίκτυο ακούγονται πολλά και αρκετοί είναι αυτοί που θέλουν να σταματήσουν να υπάρχουν. Σωστό ή λάθος; Έλα μου, ντε!
[babyPostAd]Το σίγουρο είναι ότι πάντα για να αντιμετωπιστεί μια ακραία κατάσταση, όπως λόγου χάρη το να πρέπει ένα πρωτάκι να βγάζει φωτοτυπίες επί ένα 2ωρο, τα μέτρα που προτείνονται είναι εξίσου ακραία, π.χ. η άποψη να σταματήσουν εντελώς οι εργασίες για το σπίτι.
Η πραγματικότητα είναι ότι έτσι όπως έχουν τα πράγματα, τα παιδιά κοπιάζουν για κάτι που δεν αγαπούν. Και κανένας δεν έμαθε τίποτα κοπιάζοντας για κάτι που δεν αγαπάει! Όλοι μας δώσαμε πανελλήνιες! Κοπιάσαμε, περάσαμε και ξεχάσαμε! Απλά τα πράγματα!
Όμως η μάθηση είναι κάτι πολύ διαφορετικό. Έχει την ικανότητα να αλλάξει τον τρόπο σκέψης σου. Να σε αλλάξει ως άνθρωπο! Και η αλήθεια είναι ότι για κάτι που μου αρέσει μπορώ να κοπιάζω για ώρες, χωρίς όμως να εξαντλούμαι ψυχικά αλλά ούτε και σωματικά!
Εκεί είναι το κλειδί για μια επιτυχημένη εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία μπορεί να απαιτεί και στο σπίτι ενασχόληση και μάλιστα επί αρκετές ώρες. Όμως, τότε, το παιδί δεν θα γυρίσει ποτέ να παραπονεθεί, γιατί καταλαβαίνει ότι αυτό που έχει για το σπίτι είναι αυτό που θα εξελίξει την περιπέτεια που ζει στο σχολείο. Αυτό που θα το κάνει να εκφραστεί. Αυτό που θα το κάνει να βγάλει από μέσα του τον πιο δημιουργικό εαυτό του!
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα από τον καιρό του Φουρφουρά ήταν όταν ένα παιδί πήγε σπίτι και η γιαγιά τον ρώτησε αν έχει κάτι για το σχολείο. Εκείνος είπε όχι και μπήκε μέσα στο δωμάτιο για τρεις ώρες, ετοιμάζοντας αυτό που είχε για την επόμενη μέρα.
Αγαπητοί δάσκαλοι και γονείς. Διεκδικήστε ποιότητα στην καθημερινότητα των παιδιών. Ακόμα και αν απαλλαγούν από ένα σύστημα εργασιών, αν το σχολείο δεν μπορέσει να εμφυσήσει έμπνευση και την ανάγκη του να μαθαίνεις, τότε στην ουσία δεν άλλαξε απολύτως τίποτα.
Άγγελος Πατσιάς
Πηγή: angelospatsias.com
To διαβάσαμε στο childit.gr