Το μορφωτικό επίπεδο των γονιών σχετίζεται με τον χρόνο που οι έφηβοι αφιερώνουν μπροστά από κάποια οθόνη -τηλεόραση, υπολογιστή ή κονσόλα παιχνιδιών.
Αυτό υποστηρίζει πρόσφατη έρευνα με τίτλο «Η επίδραση του μορφωτικού επιπέδου του γονέα στη χρήση οθόνης από τα παιδιά τους», την οποία διεξήγαγε ομάδα επιστημόνων της Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
«Ναι, οι γονείς έχουν σημαντική επιρροή στις τηλεοπτικές συνήθειες των παιδιών τους» επισημαίνει το μέλος της ερευνητικής επιστημονικής ομάδας, Αναστασία Μπουνόβα, υποψήφια διδάκτορας στο Δημοκρίτειο.
Η έρευνα, που έγινε σε πανελλήνιο δείγμα 1.141 εφήβων, ηλικίας 12- 15 ετών και στους γονείς τους το διάστημα Ιανουάριος 2013-Μάιος 2014, έδειξε ότι οι νέοι που οι γονείς τους έχουν ολοκληρώσει μόνο την υποχρεωτική εκπαίδευση φαίνεται να ξοδεύουν περισσότερο χρόνο μπροστά σε οθόνες, σε σχέση με αυτούς που οι γονείς τους έχουν ολοκληρώσει δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Τα αγόρια κάθονται περισσότερες ώρες μπροστά σε μια οθόνη από ό,τι τα κορίτσια (κατά μέσον όρο 198 λεπτά τη μέρα έναντι 158 λεπτά). Επίσης, η οθόνη του ηλεκτρονικού υπολογιστή είναι πλέον πιο ελκυστική από την οθόνη της τηλεόρασης, καθώς κερδίζει την προσοχή των εφήβων για 80 λεπτά την ημέρα, πάντα κατά μέσον όρο, σε σχέση με την TV, η οποία υποχώρησε οριακά στη δεύτερη θέση προτίμησης (79 λεπτά την ημέρα).
Είναι, τέλος, φανερό ότι η παρουσία υπολογιστή στο υπνοδωμάτιο αυξάνει την πιθανότητα να κάθονται οι έφηβοι μπροστά σε μια οθόνη για περισσότερο από 2 ώρες το 24ωρο.
«Από ευρήματα της συγκεκριμένης έρευνας διαπιστώθηκε ότι ο χρόνος που οι έφηβοι αφιερώνουν μπροστά από κάποια οθόνη ηλεκτρονικών συσκευών ξεπερνά τις συστάσεις της Αμερικανικής Ακαδημίας Παιδιατρικής για μέγιστη χρήση δύο ώρες την ημέρα» τόνισε η Αναστασία Μπουνόβα.
Την έρευνα, που παρουσιάστηκε στη διάρκεια του 13ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Αθλητικής Ψυχολογίας, με διεθνή συμμετοχή, στα Τρίκαλα, διεξήγαγαν –εκτός της Αν. Αν. Μπουνόβα- η καθηγήτρια Μ. Μιχαλοπούλου και οι αναπληρωτές καθηγητές Θ. Κουρτέσης και Ν. Αγγελούσης.