Σχεδόν 55 χρόνια μετά την εμφάνιση της πρώτης Barbie, που πολλοί συμφωνούν πως αποτελεί την πλέον μη ρεαλιστική αναπαράσταση ενός γυναικείου σώματος, η Mattel αποφάσισε να λανσάρει τρεις νέες βερσιόν της διάσημης κούκλας- μια ψηλή, μια μικροκαμωμένη και μία με καμπύλες.
“Είμαστε ενθουσιασμένοι με την αλλαγή” λέει η Evelyn Mazzocco, που ηγείται του τμήματος για τις Barbie. “Αυτές οι νέες κούκλες αντιπροσωπεύουν μια γραμμή που αντικατοπτρίζει σε μεγαλύτερο βαθμό αυτό που βλέπουν γύρω τους τα κορίτσια σε ολόκληρο τον κόσμο- η ποικιλία στο σωματότυπο, στους τόνους του δέρματος και στο στιλ τους επιτρέπει πλέον να βρουν εκείνη την κούκλα που πραγματικά τους ταιριάζει” εξηγεί. Όσο για το γιατί η Barbie έχει μείνει ίδια κι απαράλλακτη εδώ και σχεδόν 60 χρόνια, η ίδια το δικαιολογεί λέγοντας πως χρειάζεται πολύς καιρός για να αλλάξουν τα εργοστάσια και οι μέθοδοι κατασκευής της.
Σύμφωνα δε με όσα είπε ο Richard Dickson, πρόεδρος της Mattel στο περιοδικό Time, η Barbie “έπρεπε να ταιριάξει στη νέα εποχή”.
“Είπαμε στην ομάδα μας, ‘Αν ξεκινούσατε σήμερα την εταιρία και δεν υπήρχε κανένας κανόνας, μπορούσατε να κάνετε ό,τι θέλετε, τι θα κάνατε;'”, λέει η Kim Culmone, επικεφαλής της ομάδας σχεδιασμού της Barbie. Η απάντηση ήταν “μεγαλύτερη ποικιλία”, όσον αφορά στο χρώμα του δέρματος, στο χρώμα των μαλλιών και τελικά στο σωματότυπο.
Το νέο μοντέλο Barbie, που είναι ήδη διαθέσιμο από σήμερα για παραγγελίες στο site της Mattel, θα κυκλοφορεί πλέον σε 4 διαφορετικούς σωματότυπους, 22 χρώματα ματιών, 24 είδη μαλλιών κι, όπως πάντα, αμέτρητα διαφορετικά ρούχα και αξεσουάρ.
Από το καλοκαίρι ακόμη, η εταιρία άρχισε να δείχνει τις προθέσεις της να “επαναπροσαρμόσει” τη διάσημη κούκλα στο σήμερα, κυκλοφορώντας μια διαφήμιση που έδειχνε μικρά κορίτσια να θριαμβεύουν σε ενήλικες δουλειές: να προπονούν μια ομάδα ποδοσφαίρου, να διδάσκουν, να εκτελούν χρέη κτηνιάτρου.
Ωστόσο, οι φεμινίστριες επικριτές της διαφήμισης, δεν πείστηκαν. “Φυσικά και τα κορίτσια μπορούν να κάνουν τα πάντα. Εκτός από εκείνα που είναι παχουλά. Ή δεν είναι λευκά. Ή είναι ο,τιδήποτε διαφορετικό από τη κλασική, με τρομακτικά τέλειες αναλογίες Barbie” σχολίασαν για την καμπάνια “Imagine the Possibilities”.
Πολλοί υποστηρίζουν πως η τωρινή απόφαση της Mattel έρχεται σε άμεση συνάρτηση με την κατιούσα που έχουν πάρει οι πωλήσεις της εταιρίας, που στο τρίτο τετράμηνο του 2015 και σε παγκόσμια κλίμακα κατέγραψαν πτώση 14%. Σχεδόν οι μισές πωλήσεις της κούκλας γίνονται εκτός ΗΠΑ, οπότε ίσως γι΄αυτόν τον λόγο η εταιρία έδειξε τόσο πρόθυμη να εισάγει σε τέτοιο βαθμό τη διαφορετικότητα τόσο στο σωματότυπο της Barbie όσο και στο χρώμα τους δέρματος.
Πηγή: lifo.gr