Τι είναι η δυσαριθμησία και τι δείχνουν οι έρευνες για τα δίδυμα;

Τι είναι η δυσαριθμησία και τι δείχνουν οι έρευνες για τα δίδυμα;

δυσαριθμησία

Η δυσαριθμησία είναι μια μαθησιακή δυσκολία.  Τα παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στα μαθηματικά δεν έχουν χαμηλή νοημοσύνη,  είναι πολύ έξυπνα, συνεργάσιμα και πρόθυμα.

Συμβουλές υγείας και φροντίδας για βρέφη και παιδιά

[babyPostAd]Σε έρευνες που έγιναν σε δίδυμα, βρέθηκε πως στα μονοζυγωτικά δίδυμα, αν έχει διαγνωστεί το ένα με δυσαριθμησία, τότε και το άλλο έχει 70% πιθανότητες να παρουσιάσει δυσκολίες στα μαθηματικά.

Στα διζυγωτικά δίδυμααν το ένα έχει διαγνωστεί με δυσαριθμησία (παρόλο που μεγαλώνουν στο ίδιο περιβάλλον, αλλά έχουν διαφορετικό γενετικό υπόβαθρο), τότε οι πιθανότητες στο άλλο να παρουσιάσει δυσκολίες στα μαθηματικά μειώνεται στο 55%.

Σύμφωνα με τη σύγχρονη βιβλιογραφία, στα μαθηματικά, όταν τα παιδιά δουλεύουν ως ομάδα μπορούν να καταφέρουν πολύ περισσότερα πράγματα, να κατανοήσουν καλύτερα τις βασικές αρχές μαθηματικών,  να βρουν εναλλακτικούς τρόπους για να φτάσουν σε ένα αποτέλεσμα και έτσι, βοηθιούνται πολύ καλύτερα τα παιδιά με δυσαριθμησία. Οπότε, τα δίδυμα από μόνα τους αποτελούν μια ομάδα.

Πώς, λοιπόν, η συνεργασία τους μπορεί να βοηθήσει στην εκμάθηση, για παράδειγμα, της πρόσθεσης και της αφαίρεσης;

  • Γράφουμε σε λευκά χαρτόνια το βασικό λεξιλόγιο που χρησιμοποιείται στις πράξεις της πρόσθεσηςκαι της αφαίρεσης.
  • Παίρνουμε δύο γυάλινα βάζα, όπου στο ένα βάζουμε φασόλια και στο άλλο αρακά. Τα ρίχνουμε όλα πάνω στο τραπέζι και ζητάμε για αρχή από τα παιδιά να ξεχωρίσουν τα φασόλια και τον αρακά ανάλογα με το σχήμα, το μέγεθος και το χρώμα. Έπειτα, ζητάμε από το ένα παιδί να μετρήσει τα φασόλια και να μας πει το σύνολο(π.χ. βρήκε 10) και από το άλλο παιδί τον αρακά και να μας πει επίσης το σύνολο(π.χ. βρήκε 8).Ζητάμε από τα παιδιά να τα προσθέσουν και να βρουν το άθροισμα (ίσον =18).
  • Ζητάμε από το ένα παιδί να βγάλει (αφαιρεί) από τα 10 φασόλια τα 5 και από το άλλο παιδί από τα 8 κουκιά αρακά να βγάλει τα 4.
  • Ρωτάμε το κάθε παιδί να μας που πόσα περίσσεψαν (έμειναν). Τέλος, ζητάμε από το ένα παιδί να μαζέψει τα φασόλια και να τα βάλει στο βαζάκι που πρέπει και από το άλλο να μαζέψει τον αρακά και να τον βάλει στο αντίστοιχο βαζάκι (μια άσκηση για να μάθει το παιδί το χώρο).
  • Φτιάχνουμε τετράγωνα ή κύκλους και μέσα σε αυτά ζωγραφίζουμε κουκίδες. Έπειτα, δίπλα σε κάθε σχήμα γράφουμε ορισμένους αριθμούς. Ζητάμε από τα παιδιά να μας που αν οι κουκίδες αντιστοιχούν στους αριθμούς. Αν όχι, τότε ρωτάμε πόσες ακόμα κουκίδες χρειάζεται να προσθέσουμε για να φθάσουμε τον αριθμό ή πόσες κουκίδες χρειάζεται να αφαιρέσουμε.
  • Αφού τα παιδιά, έχουν κατανοήσει τις έννοιες του προσθέτω και του αφαιρώ, περνάμε στις πράξεις. Τα νούμερα πρέπει να είναι ακριβώς το ένα κάτω από το άλλο και σε στήλες. Επίσης, εξηγούμε την έννοια του κρατουμένου, όπου τα παιδιά τα γράφουν με διαφορετικό χρώμα και τα σβήνουν όταν τα χρησιμοποιούν.

Με αυτόν τον απλό τρόπο μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά με δυσαριθμησία να κατανοήσουν τα μαθηματικά και να κάνουν μόνα τους προσθέσεις και αφαιρέσεις.

Πηγή:  mytwins.gr